Test: Cube Nuroad SL to aluminiowy rower szutrowy, który jest niezwykle popularny w tym kraju i wchodzi już w trzeci sezon w 2020 roku. Za atrakcyjną cenę otrzymujesz doskonały sprzęt i przyjemnie płynnie działający, wszechstronny rower szutrowy.
Cube Nuroad SL: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700cc
Maksymalny prześwit opony: 40mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Tylko tył
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.560g/1.754g/3.314g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 9,82 kg
Cena: € 1.699
Ładna rama, lekki widelec i sportowa geometria
Kiedy dwa lata temu został wprowadzony na rynek, Cube Nuroad był prawdopodobnie jednym z motocykli, w których rower szutrowy wyrósł z niszy i ostatecznie dotarł do mas. Sportowy i wszechstronny rower w atrakcyjnej cenie z niezmiennie solidnym wyposażeniem - jak przywykłeś do Cube. To było dokładnie to, na co wielu czekało w tamtym czasie. Nic dziwnego, że od podstawowej receptury Nuroad do dnia dzisiejszego niewiele się zmieniło. Na rok 2020 dostępnych jest łącznie pięć wariantów modeli w cenie od 999 do 1.699 euro, które różnią się nie tylko wyposażeniem, ale także obszarem zastosowania. Niemniej jednak wszystkie mają wspólną aluminiową ramę, która oprócz osi przelotowej z tyłu oferuje również opcje montażu błotników i bagażnika. W trójkącie ramy jest również miejsce na zwykłe dwa koszyki na butelki.
Projektanci odrobili również pracę domową w temacie prześwitów opon. Cube podaje, że do ramy pasują opony o szerokości 40 mm wraz z błotnikami - jeśli poradzisz sobie bez tych ostatnich, to bez problemu powinieneś też założyć opony 42 mm. Zostańmy na chwilę przy błotnikach i rzućmy okiem na wyposażenie naszego roweru testowego: W topowym modelu Cube Nuroad SL montowany jest lżejszy widelec niż w pozostałych wariantach wyposażenia – z karbonowym wałem i masą mniej niż 450g. Niestety trzeba się obejść bez oczek montażowych na błotnik. Szkoda i trochę ogranicza pole zastosowania.
Według firmy geometria Nuroad jest oparta na rowerze długodystansowym Attain, ale można wprowadzić odpowiednie zmiany, aby Nuroad stał się prawdziwym Gravellerem. W każdym razie rower długodystansowy znacznie lepiej nadaje się jako podstawa roweru szutrowego niż na przykład rower przełajowy. Wyrażone w liczbach, oznacza to, że Nuroad otrzymał nieco luźniejszy kąt skrętu i zauważalnie dłuższe tylne widełki - z których oba powinny wyraźnie poprawić płynność pracy.
Geometry Cube Nuroad SL
50 | 53 | 55 | 58 | 61 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 470 | 500 | 520 | 550 | 580 |
Pozioma rura górna (w mm) | 517 | 537 | 560 | 575 | 592 |
główka ramy (w mm) | 118 | 140 | 170 | 190 | 213 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 |
Rozstaw osi (w mm) | 1018 | 1023 | 1032 | 1037 | 1048 |
Kąt skrętu (w °) | 70 | 71 | 71.5 | 72 | 72.5 |
Kąt siedziska (w °) | 75.2 | 74.5 | 73.5 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 376 | 382 | 386 | 389 | 398 |
Stosy (mm) | 533 | 557 | 588 | 609 | 632 |
Pierwszorzędne wyposażenie dla podstawowego roweru
Przy cenie 1.699 euro cena Cube Nuroad SL jest mniej więcej pośrodku naszych podstawowych rowerów szutrowych. Pod względem wagi jest jednym z lżejszych bo waży 9,8 kg, co oprócz dość lekkiego zestawu ramy to niewątpliwie zasługa wyposażenia, w którym rower nie wykazuje żadnych słabości. Oprócz kompletnej grupy Shimano GRX wraz z odpowiednimi hamulcami, są bardzo dobre koła Mavic Allroad i osprzęt m.in. od Newmen - to pierwsza klasa biorąc pod uwagę cenę.
Prawie żadna inna innowacja nie ukształtowała rowerów szutrowych, takich jak nowa grupa GRX Shimano. Nic więc dziwnego, że Cube przekazał to również Nuroad SL; Z przodu znajduje się zębatka, a z tyłu kaseta 11-42. Otrzymujemy więc przyzwoity zasięg na poziomie niespełna 400%, co powinno zadowolić większość kierowców, zwłaszcza że 40-punktowy arkusz nieco zmiękcza najtwardszy bieg.
Ramki do zdjęć | Kostka Nuroad 6061 |
widelec amortyzowany | Dysk Nuroad Cube C:62 |
wirniki | Dysk Mavic All Road |
opona | Schwalbe G-One Allround 40mm |
przerzutka tylna | Shimano GRX RD-RX812 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX ST-RX810 |
korba | Shimano GRX FC-RX600 40t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Tarcza Shimano GRX |
sztyca | Newmen Ewolucja 27.2 mm |
siodło | Naturalne dopasowanie Nuance Lite |
trzon | Ewolucja Newmana 318 |
Lenker | Kierownica wyścigowa Cube Gravel |
Jak wspomniano na początku, zestaw kołowy Mavic to naprawdę atrakcja w tym przedziale cenowym. Zaprezentowany dwa lata temu Mavic Allroad jest przyjemnie lekki i waży niecałe 1.900 g (bez opon) - pomimo szerokiej na 22 mm obręczy, która pozwala oponom szutrowym optymalnie się rozwijać. Opony Schwalbe G-One o szerokości 40 mm są tu montowane fabrycznie – dobrze, w końcu to jedna z najlepszych wszechstronnych opon na rynku. Również fajne: Kombinację można bez problemu i bez większego wysiłku przerobić na bezdętkową.
Niektóre komponenty naszej własnej firmy są używane jako części dodatkowe, takie jak dobre siodło Nuance Lite. Podpora i mostek są oparte na jakości Newmen. Kierownica Cube Gravel Race o szerokości 460 mm robi wrażenie.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: The Cube Nuroad SL
Cube Nuroad ma już dwa lata jako rower szutrowy, co czyni go jednym z najdłużej działających przedstawicieli na polu testowym. W praktyce jednak nie ma to negatywnego wpływu: projektanci trafili w sedno z pozycją siedzącą i znaleźli dobrą równowagę między komfortem a sportowym charakterem - dokładnie tak, jak byśmy chcieli w przypadku roweru szutrowego. Poza tym duży nacisk położono na płynne działanie – widać. Niezwykle dobroduszne zachowanie jest pozytywne, nawet gdy trochę grzechota, z drugiej strony rower czasami jeździ prawie trochę na szczudłach. Niezwykle szeroka kierownica również odgrywa swoją rolę, w przypadku której obowiązuje to samo, co w przypadku całego roweru: duża kontrola jest równoważona przez nieco nieporęczne prowadzenie.
Odrobiłeś pracę domową dotyczącą komfortu. Nuroad był jednym z najwygodniejszych rowerów z aluminiową ramą na polu testowym. Koła Mavic Allroad i opony Schwalbe G-One 40 mm z pewnością odgrywają w tym rolę. W szczególności te pierwsze są główną atrakcją wyposażenia. Niezawodna technologia oparta na doświadczeniu spotyka się z niską wagą i przyjemnie szerokimi obręczami przystosowanymi do zastosowania bezdętkowego.
Ogólnie rzecz biorąc, świetny sprzęt w tym przedziale cenowym nie jest czymś oczywistym. Kompletna grupa Shimano GRX 600 oferuje wszystko, czego mógłby sobie życzyć szutrowiec, bo w końcu został zaprojektowany tylko do tego celu. Szczególnie przyjemna jest ergonomia uchwytów, które można wygodnie trzymać nawet na nierównym podłożu. Chociaż nie do końca nadążają za chorobami przenoszonymi drogą płciową Di2, są one dostępne tylko w znacznie droższych motocyklach. Przy prawie 400% przepustowość jest wystarczająca dla większości obszarów zastosowań - tylko w bardzo górskich regionach trzeba albo iść na kompromis, albo zabrać ze sobą odpowiednie uda.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test roweru szutrowego Rose Backroad GRX Di2: Mocny pakiet ogólny z pełną kaplicą GRX
Test: Rose Backroad GRX Di2 dotarł do naszych redaktorów testowych w nieco zmodyfikowanym wariancie wyposażenia z karbonowymi kołami i dodatkowymi dźwigniami hamulca - tak wyposażony nie tylko dostajesz „pełną kaplicę” pod względem wyposażenia za około 4000 euro, ale także niezwykle wszechstronny Rower Rose Backroad GRX Di2 Custom: Fakty Materiał ramy: karbon Rozmiar kół: 700 cm40 Maksymalny prześwit opony: 12 mm Wymiar osi (przód/tył): 100×XNUMX […]
Test roweru szutrowego Corratec Allroad A1: Wygodny, wszechstronny żwir
Test: Corratec Allroad A1 to płynnie działający rower szutrowy z wygodną pozycją siedzącą i wszechstronnymi opcjami mocowania. Sprzęt nie daje powodów do krytyki i przekonuje również w praktyce. Dzięki doskonałym właściwościom toczenia doskonale nadaje się również jako rower dojeżdżający do pracy lub jako rower turystyczny. Corratec Allroad A1: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 40mm […]
Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
Rower testowy / szutrowy: Orbea Terra M30-D to sportowy, zwinny rower szutrowy, którego charakter powinien szczególnie spodobać się tym, którzy poza tym przeważnie czują się jak w domu na rowerze wyścigowym. Orbea Terra M30-D: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 40mm (700c) Rozmiar osi (v/r): 12×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (v/r) /r): Nie Uchwyt na butelkę: dolna rura w górę, F koła obciążnikowe rury podsiodłowej […]
Tobias mówią
Hello.
Dziękuję za testowanie. Według strony domowej Cube, 810 STI są zainstalowane na Nuroad SL. Dlatego nie rozumiem następującego zdania:
„Chociaż nie dorównują one wyższej jakości GRX STI z serii 800, są one dostępne tylko w znacznie droższych motocyklach”.
Michała Faissa mówią
Witaj Tobiaszu!
Dzięki za podpowiedź! Oczywiście masz absolutną rację, właśnie tam wkradł się diabeł błędu. Oznaczało to choroby przenoszone drogą płciową Di2 z GRX.
Pozdrawiam
Tobias mówią
Cześć Michał,
Dzięki za szybką odpowiedź i wyjaśnienie.
Nie mogę się doczekać dalszej części serii 🙂