Test / E-Bike: Jako jeden z największych producentów samochodów na świecie, nie jest zbyt zaskakujące, że biznes rowerowy nie jest głównym celem BMW. Niemniej jednak: Bawarczycy od wielu lat zaskakują czasami odważnymi rowerami, z których część jest obecnie pożądanymi przedmiotami kolekcjonerskimi. Ta tradycja ma być kontynuowana w 2020 roku – między innymi dzięki nowemu wariantowi roweru elektrycznego BMW Active Hybrid, który dzięki swojemu uniwersalnemu podejściu może nie do końca pasuje do jednej kategorii rowerowej, ale bez wątpienia lepiej czuje się na asfalcie niż obok niego.
BMW i Brose: sprawdzona kombinacja
Pod względem silnika i napędu nowy e-rower BMW opiera się na obecnym Brose Drive S z aluminiową obudową. Współpraca BMW i Brose to kontynuacja współpracy z branży motoryzacyjnej na rowerze; znacie się i cenicie. W każdym razie Drive S jest obecnie prawdopodobnie najlepszym wyborem dla takiego roweru jak BMW Active Hybrid: jest jednym z najcichszych silników e-rowerów, ale nie brakuje mu niezbędnej mocy i jest również przyjemnie dynamiczny w codziennym życiu .
BMW połączyło silnik Brose z akumulatorem 600 Wh, który mieści się w zaskakująco wąskiej rurze dolnej, dzięki czemu motocykl nie traci tchu przedwcześnie, nawet na dłuższych trasach. W razie potrzeby można go również szybko wyjąć, aby na przykład naładować w biurze lub w domu.
Wyświetlacz i jednostka sterująca na wysokim poziomie
Napęd sterowany jest nowym pilotem i nowym wyświetlaczem. Ten ostatni znajduje się w solidnej metalowej ramie bezpośrednio przed łodygą. Tutaj znajduje się bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, co dodatkowo poprawia i tak już dobrą czytelność. Obsługiwany jest za pomocą kompaktowego pilota, który obsługuje się za pomocą trzech przycisków - sterowanie jest przyjemnie proste i intuicyjne.
Kolejny plus: dzięki dobrym punktom nacisku i lekkim wibracjom podczas naciskania przycisków, pilot można bardzo dobrze obsługiwać również w grubych rękawiczkach. Wyświetlacz dostarcza wszystkich niezbędnych informacji i, w razie potrzeby, znacznie więcej. Dzięki kodowaniu kolorami prawie wszystkich wyświetlanych informacji kluczowe dane można odczytać również kątem oka, gdy się do tego przyzwyczaisz.
Solidny sprzęt bez rażących wpadek
Reszta sprzętu jest konsekwentnie solidna i składa się w większości ze sprawdzonych, a przede wszystkim wytrzymałych i niewymagających konserwacji komponentów. Jeśli jednak liczysz na wysokiej jakości komponenty, będziesz rozczarowany: Napęd Shimano XT z 10 biegami ma już kilka lat, ale nadal działa doskonale, a zakres nadaje się również do e-roweru, takiego jak BMW Aktywna hybryda całkowicie wystarczająca.
Amortyzowany widelec Suntour NEX oferuje 65mm skoku, niestety jest to wersja ze stalową sprężyną, którą można dostosować do wagi kierowcy tylko w ograniczonym zakresie; jednak zawsze wystarczy wyrównać dziury i niskie krawężniki. Ogólny wysoki poziom komfortu roweru elektrycznego BMW wynika nie tylko z widelca, ale także z przyjemnie szerokich opon Continental, które nie tylko pochłaniają wibracje i wstrząsy, ale także zapewniają dobrą przyczepność - nawet na szutrze.
Niezwykle udana ergonomia – z jednym wyjątkiem
BMW nie oszczędzało na częściach dodatkowych: błotniki nie tylko dobrze pasują do nowoczesnego ogólnego obrazu, ale są również wystarczająco szerokie, nie grzechotają, a tylne światło jest również zintegrowane z tyłu. Naszym zdaniem powinna być jednak nieco dłuższa z przodu, aby stopy były niezawodnie suche nawet podczas długiej jazdy w deszczu. Siodełko do e-roweru Selle Royal i uchwyty Ergon są absolutnie na najwyższym poziomie, co zapewnia bardzo przyjemne wrażenia z jazdy i gdzie większość rowerzystów powinna czuć się jak w domu. Jeśli chcesz dostosować ogólną bardzo wyważoną pozycję siedzenia do własnych preferencji, możesz to szybko zrobić za pomocą regulowanego mostka.
Wąska kierownica o długości 580 mm nie jest już całkiem aktualna - zwłaszcza w największym rozmiarze ramy L, mogłaby z łatwością być szersza o 10 cm. Więc lepiej pasowałby do skądinąd niezwykle udanej ergonomii i zapewniałby dodatkowe bezpieczeństwo na drodze. Z drugiej strony, jeśli lubisz meandrować wąskimi uliczkami lub między samochodami, prawdopodobnie powinieneś powitać wąskie standardowe kierownice.
Podsumowując, BMW Active Hybrid E-Bike to naprawdę udany wszechstronny rower elektryczny, który sprawdza się w wielu różnych obszarach użytkowania. Korzysta w szczególności z doskonałego napędu Brose Drive S i wszechstronnego pakietu wyposażenia - nawet jeśli nie jest idealne. Wreszcie jest cena: za 3.500 euro e-rower BMW z pewnością nie jest okazją, ale cena jest uczciwa i odpowiednia do ogólnego udanego działania.
Schreibe einen Kommentar