Kettler Familiano LN: Tradycyjny producent Kettler Alu-Rad przedstawia nowoczesny, dobrze zaprojektowany rower cargo, który jest przeznaczony specjalnie dla młodych rodziców, ale jest również dostosowany do przewożenia ładunków. Najważniejsze cechy to wysoka dopuszczalna masa całkowita i mocny silnik z podwójnym akumulatorem, a tym samym duży zasięg.
Dziesięć czy piętnaście lat temu każdy, kto chciał przewieźć swoje małe dzieci na rowerze, znalazł w zasadzie tylko jedno współczesne rozwiązanie: przyczepkę dla dziecka, zwaną też przyczepką. Praktyczne, wszechstronne jedno- lub dwumiejscowe wózki skuliły się przed ośrodkami opieki dziennej, zagrażając wąskim ścieżkom rowerowym i były przepychane przez półki w supermarketach jako zamiennik wózków dziecięcych. Rozprzęgano ich przed odkrytym basenem i zepchnięto na trawnik do opalania, a przed domem albo naciągnięto na niego brezent, albo złożono i zniesiono do piwnicy.
Kettler Familiano: e-rower transportowy, który jeździ jak „normalny” e-rower
Ale czasy się zmieniły. Połączenie e-roweru i przyczepki jest nadal popularne, ale wraz z ciągłym rozwojem rowerów elektrycznych i nowymi koncepcjami rowerów towarowych, obecnie istnieje popyt na coś innego: rower rodzinny specjalnie dostosowany do przewozu dzieci. Ten nowy gatunek jest obecny w życiu codziennym dopiero od dwóch, trzech lat; Kiedyś niezwykle egzotyczne, teraz e-taksówki rodzica można spotkać w zauważalnych ilościach na ulicy, przed placem zabaw i przedszkolem.
Ogólnie: Mocny duet: e-rower i (dziecięca) przyczepka! Co należy wziąć pod uwagę przy zakupie i eksploatacji?
Spectrum / E-Performance: bez wątpienia rower elektryczny przesuwa granice mobilności. Dzięki wbudowanemu tylnemu wiatrowi nie tylko coraz więcej osób pedałuje, ale także szeroki zakres możliwych zastosowań, które w innym przypadku wymagałyby tylko dużo potu i siły. Bardzo dobrym tego przykładem jest połączenie e-roweru z przyczepką (dziecięcą). Alison […]
Popularne są powolne modele ze stałym, zakrytym schowkiem, jako trójkołowiec, nie przechylający się i dość szeroki; Istnieją jednak również warianty „bardziej sportowe”, które są bliższe zwykłym rowerom elektrycznym – na przykład Familiano od tradycyjnego producenta Kettler Alu-Rad. Ich koncepcja nie jest zupełnie nowa, ale twórcy Kettler umiejętnie ją wdrożyli: sztywny rower toczący się na obszernych 20-calowych oponach jest wyposażony w bardzo długi bagażnik tylny, na którym można zamocować jeden po drugim dwa foteliki dziecięce. Starsze dziecko, które potrafi już siedzieć i trzymać się samodzielnie, siedzi na sprężynowym siodełku dziecięcym z kierownicą; za nim znajduje się klasyczny fotelik dla młodszego rodzeństwa. Podnóżki mocowane do wideł zapewniają komfort i bezpieczeństwo wyższym pasażerom. Siodełko dla dzieci z własną „kierownicą” będzie dostępne od kwietnia; Cena nie została jeszcze ustalona. W każdym razie jest to sprytny gadżet, który uatrakcyjni jazdę trzy- lub czteroletniemu dziecku.
W naszej pierwszej dziesiątce na rok 10 znajdziesz jeszcze bardziej praktyczne rowery kompaktowe
Top 10: Najlepsze kompaktowe rowery elektryczne 2021 — oszczędność miejsca
Nowości produktowe / rowery elektryczne: Kompaktowe lub nawet składane rowery elektryczne stają się coraz bardziej popularne i są obecnie niemal częścią codziennego życia wielu mieszkańców miast. Motocykle są również interesujące z technicznego punktu widzenia, poszczególne podejścia są bardzo różne. Wybraliśmy 10 najlepszych kompaktowych rowerów elektrycznych 2021 i przedstawiamy je Tobie! Najbardziej ekscytujące (e)rowery na rok 2021 w […]
Kettler Familiano: całkowita waga 180 kg – kierowca, dwoje dzieci plus zakupy, żaden problem!
Oprócz transportu potomstwa, bagażnik może oczywiście również służyć jako taki - Kettler oferuje do tego celu wyjątkowo długi kosz transportowy, który można załadować zakupami itp. Oprócz i tak już dość obszernego przedniego bagażnika. Familiano dopuszcza całkowitą dopuszczalną masę 180 kilogramów; Nawet jeśli kierowca i pojazd dodadzą 110 kilogramów, ładowność jest nadal ogromna.
Nie da się ukryć, że taki rower potrzebuje mocnego napędu. Kettler korzysta z najmocniejszej jednostki w ofercie Bosch, Performance Line CX opracowanej dla elektrycznych rowerów górskich, która w najnowszym projekcie (rozpoznawalnym po dużej zębatce z przodu) jest jeszcze łatwiejsza w prowadzeniu. Wraz z kompaktowym wyświetlaczem Purion na kierownicy, który upraszcza obsługę, ten silnik jest idealny do codziennego transportu: mocno popycha podczas ruszania i na wzniesieniach, a także jest bardzo elegancko i dyskretnie zintegrowany z ramą Familiano. Akumulatory — dwa można zamontować jednocześnie, co czyni ten rower towarowy gwiazdą w zasięgu — są wygodnie umieszczone na tylnej ramie i są łatwo dostępne; rower, który mimo niewielkich kół jest dość długi, należy w wielu miejscach zaparkować na zewnątrz (pod plandeką ochronną), a następnie przechowywać i ładować akumulatory w domu.
Kettler Familiano: Top wyposażony, z nowym Bosch CX, manualną skrzynią biegów Enviolo i pierwszorzędnymi hamulcami
Gorącym tematem w przypadku rowerów cargo jest zachowanie układu kierowniczego. Modele, których przestrzeń ładunkowa jest umieszczona przed kierowcą, wymagają trochę przyzwyczajenia, ponieważ ich prowadzenie jest zupełnie inne niż w przypadku konwencjonalnych rowerów. Również nie bez przyczep - głównie ze względu na ich szerokość. Z drugiej strony Familiano zasadniczo jeździ jak normalny e-rower. Tam, gdzie można by się spodziewać raczej powolnego charakteru ze względu na jego długość, 20-calowe koła zapewniają zwrotność; Pod względem szerokości rower cargo i tak nie różni się od zwykłych rowerów. Zwłaszcza, gdy przedni kosz pozostaje pusty, można wyczuć pewną ciężkość z tyłu, co z drugiej strony pomaga przy podnoszeniu go na solidnym dwunożnym stojaku.
Obszerne opony Schwalbe, jeśli nie są napompowane do maksimum, zastępują zawieszenie - jeśli ich opór toczenia jest nieco wyższy, jest to z nawiązką rekompensowane przez mocny silnik. To samo dotyczy przełożeń: bezstopniowa przekładnia Enviolo jest łatwa w obsłudze i umożliwia precyzyjną regulację przełożenia, ale jest mniej wydajna niż przerzutka - ale nie ma znaczenia, czy na pokładzie jest Bosch Performance CX. ..
Ramki do zdjęć | aluminium |
widelec amortyzowany | aluminium sztywne |
napęd | Bosch Performance CX (4. generacji) |
akumulator | 500 Wh (opcjonalnie 1.000 Wh) |
wirniki | 20 cali |
opona | połknąć |
przerzutka tylna | Enviolo automatyczne |
dźwignia zmiany biegów | Obrotowy uchwyt Enviolo |
korba | FSA |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Magury MT4/5 |
sztyca | aluminium |
siodło | Żelowe siodło Zecure |
trzon | Ergotec regulowany |
Lenker | Ergotec |
Z czterotłokowym hamulcem tarczowym z przodu, układ hamulcowy jest również dostosowany do dużych obciążeń. Producent zadbał również o to, aby ten e-rower pasował na osoby o różnym wzroście: dzięki krótkiej rurze podsiodłowej i dużemu zakresowi regulacji sztycy podsiodłowej na Familiano mogą siedzieć zarówno matki, jak i ojcowie. Mostek kierownicy jest oczywiście również regulowany. Do detali, które przekonują w codziennym użytkowaniu, należy również jasne oświetlenie i praktyczna blokada ramy na krótsze postoje - na przykład przed przedszkolem.
Kettler Familiano: Rower elektryczny dla całej rodziny
Czy to oznacza, że połączenie roweru lub e-roweru i przyczepki jest przestarzałe? Niezupełnie, bo oczywiście rower cargo nie może robić pewnych rzeczy. Familiano nie oferuje możliwości odpięcia bagażnika i ręcznego popchnięcia go przed sobą; Każdy, kto szuka transportera, który może być również używany „solo”, znajdzie w Kettler klasyczne rozwiązanie e-roweru i przyczepki - zoptymalizowane przez własny system sprzęgu przyczepy, który można znaleźć na przykład w modelach Quadriga. Ale ten aspekt jest również jedną z mocnych stron nowego rodzinnego transportera: jeśli dzieci są w przedszkolu, na rowerze można jeździć prawie jak na normalnym, mocno zmotoryzowanym e-rowerze. W życiu codziennym zapewnia to dużą elastyczność, nie mówiąc już o przyjemności z jazdy.
W przeciwieństwie do zwykłego (zwykle dwupasmowego) dziecięcego transportera z przedziałem, Familiano ma wyraźne zalety. W przeciwieństwie do takiego modelu, może być również używany bez dzieci i obciążeń; nie trzeba go kupować razem z konwencjonalnym e-rowerem lub rowerem, ale można go zastąpić. Jednak jedną z zalet transportera dziecięcego z zamykaną komorą i przyczepką jest wszechstronna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, z której nie korzystają dzieci w foteliku na bagażniku.
Nie ma wątpliwości, że przyszłość należy do e-rowerów cargo. Dzięki Kettler Familiano segment wzbogacił się o ciekawą odmianę, a rodziny poszukujące zamiennika samochodu do ruchu miejskiego powinny przyjrzeć się nowemu Cargobike.
Schreibe einen Kommentar