Test Pegasus Premio EVO 10: rower e-trekkingowy z Kolonii oferuje dobre osiągi przez cały czas i dlatego jest niezwykle popularny wśród klientów, i słusznie.
To, co odnosi się do konwencjonalnych rowerów, można również zastosować do rowerów elektrycznych: rowery trekkingowe są miarą wszystkiego i najbardziej poszukiwane przez klientów. Ponieważ ta kategoria jest nadal szczególnie wszechstronna, a każdy, kto zainwestuje cztery cyfry w rower elektryczny, naturalnie chce mieć wiele opcji użytkowania otwartych. Ale co właściwie oznacza „rower trekkingowy”? Niektóre z cech charakterystycznych tego gatunku w konwencjonalnych rowerach są passé - na przykład potrójna zębatka, ponieważ przy napędzie pomocniczym więcej niż dziesięć biegów jest w zasadzie bezcelowe. To, co pozostało, to układ przerzutek jako wariant z wyboru, a także amortyzowany widelec (który i tak w dużej mierze już się dziś ugruntował) oraz ogólnie solidna konstrukcja z nieco szerszymi oponami i stabilnym bagażnikiem. Krótko mówiąc: rower trekkingowy to idealny wszechstronny rower, stworzony dla każdego, kto nie ma specjalnych zainteresowań sportowych (rower wyścigowy, MTB) lub który niekoniecznie musi być szczególnie fajny lub wyprostowany w mieście (rower miejski rower, pedeleki turystyczne).
Napęd Bosch Performance CX pozostaje na korzyść kupujących z przodu
A więc postanowione - a teraz Pegasus Premio EVO 10. Fakt, że jest to doskonały przykład nowoczesnego roweru trekkingowego, jest już widoczny w sukcesie sprzedaży: według Pegasusa modele z serii Premio są najlepiej sprzedającymi się e- rowery w Niemczech. Powodów nie trzeba daleko szukać: potężny napęd Bosch Performance Line CX już przyciąga tłumy ze względu na swoją dobrą nazwę. Urządzenie wyróżnia się natychmiastową reakcją i płynną reakcją na zmiany nacisku na pedał i rytmu; Dzięki dużej mocy i wysokiemu współczynnikowi wspomagania, środkowy silnik jest w swoim żywiole podczas ruszania na światłach i płynnego pedałowania pod górę. Wysoki moment obrotowy w EVO 10 zapewnia sportowy charakter - również typową cechę kategorii „Trekking”.
Żwir, asfalt, leśne ścieżki – Pegasus Premio EVO 10 czuje się prawie wszędzie jak w domu
Bosch odegrał również rolę w dyskretnym wyglądzie Pegasusa, ponieważ duży akumulator o pojemności 500 Wh jest elegancko zintegrowany z dolną rurą. Kształt ramy i wyposażenie ujawniają charakter Pegasusa Premio EVO 10 jako roweru trekkingowego do codziennego użytku z przyjemnie wyprostowaną pozycją siedzącą; kąt mostka można regulować, jeśli chcesz uzyskać bardziej sportową pozycję. Rozstaw osi i kąt skrętu zapewniają wyważone prowadzenie, które łączy w sobie zwrotność w ruchu miejskim i wysoką stabilność jazdy przy dużych prędkościach. Komfort Premio zapewnia 63 mm skoku zawieszenia na widelcu i stosunkowo obszerne opony 47 mm - to też typowy trekking, bo z takimi oponami leśne ścieżki i szutrowe drogi można wjechać pod koła bez przebicia. Ergonomiczne chwyty kierownicy to dobry wybór, a pedały z dużą powierzchnią styku zapewniają stopom kierowcy dobrą przyczepność. Siodełko żelowe jest twarde, ale zapewnia równomierne rozłożenie ciężaru, ale nie ma sprężynowej sztycy - jeśli chcesz jeszcze większego komfortu, powinieneś tutaj ulepszyć siodło. Dzięki 63 mm skoku widelec Suntour ma ładny, długi skok i jest optymalnie dostosowany do codziennego użytku.
Pegasus Premio EVO 10: „Bardzo dobry” za światło i szczegóły
Premio EVO 110 „pakuje” prawie 10 kilogramów ładunku, co czyni go dobrze przygotowanym do transportu bagażu. Bagażnik systemowy umożliwia łatwy montaż specjalnych akcesoriów, a boczne sakwy można również zatrzasnąć, co jest ważnym kryterium zarówno dla turystów rowerowych, jak i osób dojeżdżających do pracy. Zwłaszcza tym ostatnim spodoba się również super jasny reflektor LED, który dzięki 100 luksom zapewnia widoczność i dobrą widoczność w mieście wieczorem. Przy złej pogodzie opuszczone błotniki są praktyczne i skutecznie chronią przed rozbryzgami wody.
Przerzutki i hamulce są szczególnie ważne dla rowerzystów zainteresowanych techniką i tutaj też się nie zawiedziesz. Przerzutki z solidną tylną przerzutką „Shimano Deore” płynnie zmieniają biegi, mimo że 11-biegowa zębatka jest szeroka i ma od 42 do XNUMX zębów. Jeśli jeździsz głównie po płaskim terenie, możesz śmiało przerzucić się na nieco węższą kasetę. Układ hamulcowy Shimano zapewnia duże bezpieczeństwo dzięki dobrej sterowalności, zamiast niebezpiecznie żwawej jazdy - opóźnienie jest zawsze o wiele więcej niż wystarczające.
Oczywiście dobry rower trekkingowy musi być dobrze dopasowany. Dostawca z Kolonii nie idzie na żadne kompromisy, oferując trzy kształty ramek, które są dostępne w czterech (diament, trapez) i trzech rozmiarach (fala). To kolejny krok w kierunku uczynienia e-roweru uniwersalnym, a tym samym typowym rowerem trekkingowym - nie powinno więc dziwić, że Pegasus Premio EVO 10 cieszy się tak dużą popularnością.
Tommy299 mówią
Obecnie intensywnie poszukuję trekkingowego roweru elektrycznego.
Twój raport z testu pomógł mi w podjęciu decyzji.
Mateusz Kleber mówią
Rowerem jeździłem testowo i kupiłem go od razu po testowych modelach Flyer, Ghost i Corratec. Prowadzi się po prostu świetnie, a silnik jest więcej niż wystarczający. Absolutna rekomendacja kupna w klasie 3000 €.
Mateusz Kleber mówią
?
D.Weber mówią
Od razu kupiliśmy 2 rowery, aby zwiększyć zasięg o trzeci akumulator. Rower jeździ super. Przerzutki i hamulce są bardzo dobre i łatwe w użyciu. Jednak eleganckie umieszczenie baterii nie jest optymalne. Baterię bardzo trudno wymienić. Akumulator mojej żony w ogóle nie nadaje się do mojego roweru.
Elke Schnauffer mówią
Witam, chciałbym dokupić dodatkowy akumulator do tego roweru. Gdzie mogę dostać coś takiego?
Z poważaniem
odpowietrznik
Ranft Toni mówią
Witam,
Jestem bardzo zainteresowany tym motocyklem.
Moim życzeniem jest napęd paskowy. Czy ten model istnieje?
MF Tony
Sonja Schäfli mówią
Witam, chciałbym wypróbować ten rower w Szwajcarii i ewentualnie go kupić. Czy możesz mi powiedzieć, kto sprzedaje ten rower w Szwajcarii? Mieszkam we wschodniej Szwajcarii.
Król P mówią
Witam,
Z pewnością nie testowałeś roweru damskiego Pegasus Premio EVO 10 10 gear 50 z silnikiem Bosch Performance CX jako rowerem damskim.
Przy wyższych prędkościach i niewielkich korektach kierownicy koło staje się całkowicie gąbczaste, a ty myślisz, że widelec jest uszkodzony i natychmiast hamujesz koło do 25 km/h. Jako motocykliści nie czujemy się bezpiecznie na rowerze. Rower jako rower damski wypadł w teście dobrze. Nie wiemy, kto testował rower. W każdym razie rower z dołączonym akumulatorem i bez akumulatora w ramie jest lepszy.