Test / MTB: Wraz z Conway WME 2020 odnoszący sukcesy enduro otrzymuje następcę na nadchodzący sezon. Rama karbonowa pozostała, ale jako kupujący masz teraz wybór między kołami 27,5 ″ i 29 ″, a na samej ramie jest też kilka niezwykle interesujących funkcji do odkrycia.
Conway wywołał poruszenie już w 2015 roku, kiedy projekt WME (= We Make Enduro) zaprezentował nowoczesną karbonową w pełni do jazdy w trudnych warunkach, dzięki której niemiecki producent znalazł się na listach życzeń wielu motocyklistów enduro. Ale cztery lata to wieczność w szybko rozwijającej się branży rowerowej, więc odnoszący sukcesy model WME zyskuje następcę na sezon 2020. Nazwa i materiał ramy pozostały, poza tym dokonano pewnych korekt. Nowa rama jest uniwersalną platformą i będzie dostępna jako wariant dla kół 29 cali ze skokiem 150 mm, a także z 27,5 ″ i aż 170 mm.
Jedna rama, dwa rozmiary kół
Oba modele nowego Conwaya WME bazują na tej samej karbonowej ramie głównej, ale w zależności od rozmiaru kół stosuje się inny tył i inną długość montażu amortyzatora. Pozwala to utrzymać koszty na niskim poziomie bez konieczności pójścia na zbyt wiele kompromisów. Mówiąc o tylnym końcu: podobnie jak w przypadku poprzednika, amortyzator jest całkowicie pływający i znajduje się pośrodku dzielonej rury siodełka. Dużą zaletą tej konstrukcji jest dużo miejsca na uchwyt na butelkę w trójkącie ramy. Na spodzie ramy, mniej więcej na wysokości suportu, pod plastikową osłoną znajduje się niewielkie wgłębienie, w którym zmieści się najpotrzebniejsze narzędzia, a także nabój CO².
Nie ma wątpliwości, że geometria „starego” WME dobrze się zestarzała i nadal nie jest staromodna. Niemniej jednak: wiele się wydarzyło w ostatnich latach i dlatego nie jest zbyt zaskakujące, że wymiary ramy również zostały zmienione w porównaniu do poprzednika. Kąt skrętu jest nieco bardziej płaski, rama jest ogólnie nieco dłuższa. W obu przypadkach unika się jednak zbyt ekstremalnych wymiarów. Przy okazji: Aby uzyskać porównywalną geometrię w obu rozmiarach kół, w przypadku wariantu 650b z przodu zamontowano dolną miseczkę sterów o wysokości 10 mm.
Geometria Conway WME 29 2020
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 430 | 460 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 569 | 594 | 619 | 644 |
główka ramy (w mm) | 100 | 100 | 110 | 125 |
tylny trójkąt (w mm) | 440 | 440 | 440 | 440 |
Rozstaw osi (w mm) | 1177 | 1202 | 1227 | 1253 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75 | 75 | 75 |
Zasięg (mm) | 421 | 445 | 467 | 487 |
Stosy (mm) | 608 | 609 | 617 | 631 |
Geometria Conway WME 27.5 2020
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 430 | 460 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 569 | 594 | 619 | 644 |
główka ramy (w mm) | 110 | 110 | 120 | 135 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 |
Rozstaw osi (w mm) | 1173 | 1198 | 1224 | 1250 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75 | 75 | 75 |
Zasięg (mm) | 421 | 445 | 467 | 487 |
Stosy (mm) | 608 | 609 | 617 | 631 |
Warianty wyposażenia Conway WME 2020
Nowy Conway WME będzie początkowo dostępny łącznie w siedmiu wariantach wyposażenia w cenie od 2.899 euro do 6.499 euro. Cztery modele opierają się na kołach 650b i 170 mm skoku z przodu iz tyłu, trzy kolejne są wyposażone w duże 29er i 150 mm. Wszystkie mają wspólną ramę główną z włókna węglowego.
Szczególnie podoba nam się 29-calowy podstawowy model 329 z widelcem Marzocchi Z2, amortyzatorem Fox, grupą SX Eagle i przekonującą sztycą regulowaną Contec Drop-a-Gogo za atrakcyjne 2.899 euro. Waga 14,4 kg jest również przekonująca dla 29er w tym wiosennym zakresie podróży. Na górnym końcu spektrum wyposażenia znajduje się WME 827 z bezprzewodową przekładnią Sram AXS, w tym odpowiednią sztycą regulowaną i kołami DT Swiss EX1501.
podwozia: Marzocchi Bomber Z2 / Fox Float Evol LV
Okrążenie: sram sx orzeł
wirniki: Shimano MT400 / Rodi Ready 30
Waga: 14,4kg
Cena: € 2.899
podwozia: Fox Float 36 Performance / Fox Float Evol LV
Okrążenie: Shimano XT/SLX 12-rzędowa
wirniki: Shimano MT510 / Rodi Ready 30
Waga: 13,9kg
Cena: € 3.499
podwozia: Fox Float 36 Performance / Fox Float DPX 2
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
wirniki: DT Swiss M1700 Spline 30
Waga: 13,8kg
Cena: € 4.299
podwozia: RockShox Yari RC / RockShox Deluxe Select+
Okrążenie: sram sx orzeł
wirniki: Shimano MT400 / Rodi Ready 35
Waga: 14,5kg
Cena: € 2.999
podwozia: Fox Float 36 Performance / Fox Float EVOL LV
Okrążenie: Shimano SLX/XT 12-rzędowa
wirniki: Shimano MT510 / Rodi Ready 35
Waga: 13,9kg
Cena: € 3.499
podwozia: RockShox Lyrik Select / RockShox Super Deluxe+
Okrążenie: Sram X01 Orzeł
wirniki: DT Swiss M1900 Spline 35
Waga: 13,8kg
Cena: € 4.399
Pierwsze wrażenie z jazdy
Na początku tego roku mogliśmy przetestować prototyp nowego Conwaya WME 2020 w Południowym Tyrolu. Rower testowy nie był jeszcze gotowy do produkcji seryjnej, zarówno pod względem wyposażenia, jak i tyłu - więc nasze bezpośrednie wrażenia z testów są krótkie. Byliśmy na rowerze testowym z dużymi 29-calowymi oponami i zawieszeniem 150 mm, który był w stanie rozwinąć swój pełny potencjał do zabawy już po kilku metrach na szlaku. Geometria jest wyważona i niezbyt ekstremalna, rama jest ładna i sztywna i od razu czujesz się jak w domu.
Niestety wyposażenie naszego prototypowego roweru testowego nie występuje w rowerach produkcyjnych. Opierając się na naszych pierwszych wrażeniach z jazdy, jest to jedyny prawdziwy punkt krytyki, jaki mogliśmy zidentyfikować: Prawdziwy topowy model jest dostępny tylko w 650b, jeśli chcesz duże koła i wysokiej jakości wyposażenie, nie unikniesz wkręcania samemu.
Schreibe einen Kommentar