Nowości produktowe: Sezon 2019 jeszcze w pełni, ale już jeden producent po drugim prezentuje rowery na nadchodzący rok - w tym Cube. Byliśmy tam na wewnętrznej wystawie i mogliśmy przyjrzeć się rowerom z portfolio 2020. Mamy ekscytujące nowości we wszystkich kategoriach skoku zawieszenia i kół dla rowerów górskich Cube 2020 - od 29-calowego Superenduro po karbonowy plik wyścigowy XC.
Cube Stereo 170 HPA 29
Enduro 29er z potencjałem do freeride'u
Stereo 170 to zupełnie nowy model w ofercie Cube. Motocykl głośno krzyczy o pełne otwarcie przepustnicy. Nowa aluminiowa platforma 29er ma 170 mm z tyłu i z przodu, wariant TrailMotion nawet z pełnymi 180 mm z przodu i stalowym amortyzatorem sprężynowym z tyłu. Jedna i ta sama rama z amortyzatorami pneumatycznymi i sprężynowymi to zwykle kompromis: stalowa sprężyna lepiej współgra z progresywną kinematyką, podczas gdy amortyzatory powietrzne zwykle harmonizują z bardziej liniowymi konstrukcjami tylnymi. Aby rozwiązać ten dylemat w przypadku Stereo 170, projektanci Cube wymyślili coś specjalnego: w dźwigni łączącej znajduje się flip-chip, za pomocą którego można regulować kinematykę tylnego trójkąta zgodnie z wariantem amortyzatora. Naprawdę fajne rozwiązanie, także dla kierowców lubiących tuningować swoje podwozie.
Jednak flip chip to nie jedyne specjalne rozwiązanie w nowym Cube 29er Enduro. Jest też coś wyjątkowego w widelcu, a dokładnie sterach: do roweru dołączony jest tzw. Angleset, ster, który pozwala dostosować kąt skrętu do własnych potrzeb. Jest to kompletne opracowanie własne, które umożliwia zakres regulacji 0,6°. Kąt skrętu wynosi 64,4° w ustawieniu luźnym, z wariantem TM nieco mniejszym ze względu na dłuższy widelec 180 mm. A więc niezbyt ekstremalnie – świadoma decyzja, jak wyjaśnia kierownik produktu Frank Greifzu: „Tworzymy rowery, które powinny zapewniać optymalne wrażenia z jazdy wielu ludziom, a nie produkty niszowe”.
18 | 20 | 22 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 420 | 470 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 582 | 606 | 626 |
główka ramy (w mm) | 103 | 113 | 133 |
tylny trójkąt (w mm) | 434,5 | 434,5 | 434,5 |
Rozstaw osi (w mm) | 1212 | 1237 | 1265 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 76,5 | 76,5 | 76,5 |
Zasięg (mm) | 444 | 464 | 484 |
Stosy (mm) | 621 | 630 | 648 |
18 | 20 | 22 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 420 | 470 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 581 | 604 | 631 |
główka ramy (w mm) | 103 | 113 | 133 |
tylny trójkąt (w mm) | 434,5 | 434,5 | 434,5 |
Rozstaw osi (w mm) | 1220 | 1244 | 1273 |
Kąt skrętu (w °) | 64,4 | 64,4 | 64,4 |
Kąt siedziska (w °) | 76,7 | 76,7 | 76,7 |
Zasięg (mm) | 446 | 466 | 486 |
Stosy (mm) | 619 | 628 | 646 |
Sama regulacja kąta skrętu jest dobrze zaimplementowana. Pomiędzy aluminiową główką ramy a łożyskami sterów znajduje się górna i dolna osłona z tworzywa sztucznego, którą można zamontować tylko w dwóch pozycjach. Możliwy jest więc tylko obrót o 180 stopni, muszle są wyraźnie oznaczone, więc niewiele może się nie udać. Łożyska wbudowane w stery są standardowymi łożyskami, co cieszy kupującego. Fakt, że skorupy są wykonane z tworzywa sztucznego, powinien unikać hałasu, aw przeszłości „plastik” był w stanie coraz bardziej nas przekonywać w obszarze zestawów słuchawkowych.
Pierwsze spojrzenie: Cube Stereo 170 HPA 29 TM
Być może najbardziej ekscytującym wariantem wyposażenia nowego Cube Stereo 170 HPA 29 jest wariant TrailMotion, który – jak sama nazwa wskazuje – został zaprojektowany bardziej do jazdy po szlakach niż nowy 29er Enduro. Jest to wspierane przez podwozie z Lyrik Ultimate o średnicy 180 mm z przodu i cewką Super Deluxe z tyłu. Interesujący jest również pakiet komponentów E13: Oprócz niedawno zaprezentowanego kokpitu, koła, opony, a nawet kaseta pochodzą również od amerykańskiego producenta. Ten ostatni z 556% oferuje nawet nieco większą przepustowość niż Sram i Shimano. Naprawdę wysokiej jakości i wyjątkowo dobrze wyposażony rower za 3.599 euro.
Modele, wyposażenie i ceny
Wejście do świata 170 milimetrów zaczyna się od 2999 euro, ale jest też Cube Stereo 170 Race 29. Jest wyposażony w zawieszenie Fox, dźwignię zmiany biegów Sram GX Eagle i hamulec Sram Code R. Kokpit RaceFace, koła Newmen, własna regulowana sztyca... nie ma na co narzekać. Z przodu w standardzie jest nawet opona Maxxis Assegai.
Ci, którzy lubią mieć naprawdę szlachetne części na rowerze, mogą sięgnąć po Stereo 170 SL 29. Następnie jest zawieszenie pneumatyczne Fox Kashima, w tym regulowana sztyca. Hamulce dostarcza Shimano i pochodzą z grupy Deore XT, podobnie jak przerzutki. Dzięki mieszance opon Schwalbe Hans Dampf z tyłu i Magic Mary z przodu, motocykl powinien być nieco bardziej odpowiedni do jazdy turystycznej niż pozostałe dwa modele. Karbonowe części Raceface do korb i kierownicy zmniejszają wagę, podobnie jak lekkie koła Newmen.
Cube Stereo 120 HPC
Nowa karbonowa rama do rowerów terenowych i topowych modeli
Oczywiście Cube Stereo 120 nie jest nowym rowerem - ale karbonowa rama jest nowością na sezon 2020: jest o kilka gramów lżejsza niż aluminiowy odpowiednik, ma cechy i właściwości, które sprawiały, że aluminiowy odpowiednik był świetny w przeszłości. Oczywiście dotyczy to również 29-calowych kół i skoku sprężyny 120 mm z przodu iz tyłu; Widelec 130 mm jest używany z przodu nieco bardziej ciężkiego wariantu TM do zjazdów.
Oczywiście rama aluminiowa pozostaje w programie i jest stosowana w dwóch tańszych konfiguracjach. Z drugiej strony topowy model i wariant TM opierają się na nowej ramie z włókna węglowego HPC. Oczywiście obszar użytkowania pozostaje ten sam: rower przeznaczony jest na wycieczki i łatwiejsze szlaki i również będzie wart rozważenia przez wielu rowerzystów w nadchodzącym sezonie.
Pierwsze spojrzenie: Cube Stereo 120 HPC™
Również w klasie 120 milimetrów chcemy przedstawić Wam model TM, czyli model TrialMotion. Cube Stereo 2.799 HPC TM 120 jest dostępny za 29 euro – co jest również ekscytujące, ponieważ 2019 TM z praktycznie takim samym wyposażeniem jest „tylko” 300 euro tańszy. Innymi słowy: karbonowa rama będzie dostępna w 300 roku za dodatkową opłatą w wysokości zaledwie 2020 euro. W porównaniu z pozostałymi modelami Stereo 120, TM ma dodatkowy centymetr skoku z przodu, co dobrze do niego pasuje. Fox 34 wraz z amortyzatorem Float DPS zawsze zapewnia odpowiednią przyczepność.
Hamulce Shimano XT są wyposażone w 4-tłoczkowy zacisk hamulca z przodu i 2-tłoczkowy zacisk hamulca z tyłu. Ma to sens, ponieważ potrzebujesz większej siły hamowania z przodu. Jeśli tylne koło jest już zablokowane i ślizga się, możesz użyć przedniego koła, aby zmniejszyć prędkość.
Na solidnych kołach Fulcrum obracają się opony Nobby Nic Schwalbe 2,35 mm, idealne wszechstronne. Przyspiesza je grupa Sram Eagle składająca się z tylnej przerzutki GX i manetki NX. Kaseta 10-50 jest również wystarczająca na dłuższe wycieczki.
Modele, wyposażenie i ceny
Wariant z ramą aluminiową:
Kostka Elitarna C:68X
Nowa rama: lżejsza, wygodniejsza, lepsza
Elite od jakiegoś czasu jest topowym wyścigowym hardtailem w ofercie Cube. W nadchodzącym sezonie akta wyścigowe otrzymają zupełnie nową ramę, która nosi nazwę C:68X Elite. W odpowiednim komunikacie prasowym sam Cube mówi: „Czy ten rower jest naprawdę dużo lepszy niż jego poprzednik? Ostateczny. Aktualny najlepszy na rynku? Jesteśmy o tym przekonani”. – tak wysokie oczekiwania wobec nowego hardtaila XC.
Podczas opracowywania specyfikacji szczególnie ważny był komfort. Coraz bardziej wyrafinowane procesy produkcyjne pozwalają teraz producentom z najwyższej półki, takim jak Cube, konstruować ramy karbonowe z zauważalną elastycznością w niektórych obszarach, jednocześnie koncentrując się na sztywności w innych. W Cube proces produkcyjny nazywa się Advanced Twin Mould - umożliwiło to na przykład niezwykle elastyczne zbudowanie obszaru wokół rury podsiodłowej, aby pochłaniać wibracje i wstrząsy w ramie, zanim przenikną one do pośladków kolarza. Z drugiej strony w przypadku suportu i główki ramy rama jest sztywniejsza niż wcześniej, a zatem bardziej wydajna i precyzyjna w prowadzeniu. O tak: stał się również lżejszy!
Pierwsze spojrzenie: Cube Elite C:68X SLT
Modele, wyposażenie i ceny
Nowy Elite C:68X będzie dostępny w trzech konfiguracjach. Wszystkie mieszczą się w high-endzie, o czym świadczy ich waga, wyposażenie oraz cena. „Model podstawowy” z przerzutkami Sram X01 Eagle, aluminiowymi kołami Sid Ultimate i Newmen waży 9,3 kg i kosztuje prawie 4.000 euro. Wersja SL o wyglądzie zespołu jest o dobre pół kilograma lżejsza. Oprócz widelca Fox 32 Stepcast z pewnością odpowiadają za to karbonowe koła Newmen. Biegi zmienia się tutaj za pomocą 12-biegowego XTR Shimano, a cena to 4.599 euro. Topowy model oznaczony skrótem SLT ma to samo wyposażenie co wariant SL, ale zamontowano tu nowy, bezprzewodowy układ Sram XX1 Eagle AXS. W tym celu kupujący musi głęboko sięgnąć do kieszeni za 5.199 euro.
Cube Analog 2020 — wskazówka dotycząca ceny i wydajności
Szlachetne, drogie motocykle są dobre i wiedzą, jak zainspirować nas i Ciebie. Czasami jednak wpadnie Ci w oko rower, który potrafi przekonać innymi walorami. Tak czuliśmy się na wewnętrznej wystawie Cube z Analog 2020: podstawowy i wszechstronny hardtail kosztuje podobno 699, ale za tę cenę ma prawie niewiarygodnie dobre wyposażenie: przyzwoity widelec Rockshox XC 30 , niezawodne hamulce tarczowe Shimano i 12-biegowa dźwignia zmiany biegów Sram Eagle. To ostatnie jest możliwe dzięki nowej grupie Sram SX Eagle. W naszych oczach bardzo gorąca wskazówka cenowa! Stojak, błotnik itp. można zamontować do codziennego użytku. Rower jest dostępny w siedmiu rozmiarach i dwóch kolorach.
Schreibe einen Kommentar