Test: W ramach Eurobike Media Days w Bruneck, bezpośrednio na Kronplatz w Południowym Tyrolu, mieliśmy okazję przetestować nowiutki BMC Gravelbike. BMC URS lub też: BMC Unrestricted. Rower z włókna węglowego powinien łączyć wiedzę Szwajcarów z sektorów rowerów wyścigowych i MTB, tworząc w ten sposób wszechstronny rower, który czuje się komfortowo w prawie każdym terenie. A jaki teren lepiej nadaje się do sprawdzenia tej obietnicy niż niezliczone szutrowe drogi Południowego Tyrolu.
Rano następnego dnia mamy spotkanie z Hape z BMC, jedną z głównych osób odpowiedzialnych za marketing. Trzeba przyznać, że oczekiwania są wysokie, ponieważ zaciekawił nas najnowszym motocyklem BMC. „Ma kąt skrętu i technologię Micro Travel naszego Teamelite, ale to nie jest nowy Teamelite”, czy to [tzw. Hap powiedział: „Ma trzpień naszego Roadmachine, ale to nie jest Roadmachine. URSt jest wszechstronny. Można z nim zrobić prawie wszystko”.
Kiedy po raz pierwszy spoglądam na URS w wydzielonej części stoiska BMC, doznaję efektu wow. Przede mną topowy model serii, który wydaje się nie pozostawiać absolutnie nic do życzenia. Całkowicie nowy i skandalicznie drogi Sram XX1 AXS w połączeniu ze znaną jednostką Sram Etap AXS STI zapewnia największy zakres przełożeń. Hamulec Sram Etap AXS z tarczą 180 mm z przodu i 160 mm z tyłu powinien zapewnić optymalne hamowanie. Aby dopełnić ekskluzywność, na BMC znajdują się karbonowe koła DT Swiss GRC 1400 Spline. "OK. Sprzęt jest naprawdę bardzo dobry. Co wyróżnia rower? Na co zwróciłeś uwagę jako szwajcarski producent premium?”– pytam mojego odpowiednika. „Najlepiej mogę ci to powiedzieć, kiedy wybieramy się na przejażdżkę na rowerze”. Nie trzeba mi dwa razy powtarzać i wybrać się na oznakowaną trasę szutrową z Hape.
Z najpiękniejszą panoramą Dolomitów i najlepszym słońcem, Hape zaczyna opowiadać: „Zasadniczo rower powinien być rowerem do prawie wszystkiego i dla wszystkich. Nie ma znaczenia, czy jest to wycieczka po pracy, czy wakacje, Unrestricted jest przygotowany na wszystko”. Na wycieczkę po pracy wykorzystano Hardtail Teamelite i przyjęto kąt skrętu 70 stopni. Ponadto rama została zaprojektowana w taki sposób, aby można było zamontować widelec amortyzowany Fox 32 Stepcast AX. Tak zwana Micro Travel Technology – w skrócie MTT – zapewnia niezbędny komfort we wszystkich obszarach. To rodzaj elastomeru, który wraz z koncepcją tylnego trójkąta powinien zapewniać komfort bez utraty wydajności. Ze względu na różne ciężary sterowników jest to oczywiście dostępne również w różnych stopniach twardości. Jedną z niewidocznych atrakcji jest możliwość zamontowania wysuwanej sztycy. Poszerza to obszar użytkowania roweru i pozwala na jeszcze większą frajdę na szlaku. Inspirację znaleziono również na drugim końcu spektrum jednośladów: BMC URS dziedziczy integrację kokpitu z Roadmachine. Kable i przewody biegną wewnątrz mostka i bezpośrednio do ramy. Jak przystało na rower szutrowy, URS jest wyposażony w dość krótkie mostki, aby poprawić prowadzenie w terenie.
Więcej szczegółów na temat wyposażenia, wariantów modeli i cen BMC URS
Nowości produktowe: Nowości produktowe: BMC Urs – bezgraniczna zabawa na szutrze?
Nowości produktowe / Gravel: Dzięki BMC Urs nowy rower szutrowy ujrzał światło dzienne. Ten karbonowy speedster wydaje się uszczęśliwiać wielu kierowców swoim uniwersalnym sportowym podejściem, ale szczególnie dobrze radzi sobie poza utartymi szlakami dzięki licznym sprytnym funkcjom zapewniającym zabawę w terenie. Urs! Trzy litery, które razem tworzą nie jedną (już nie […]
Ale żeby uniknąć nieporozumień w tym momencie; URS to nie tylko potpourri z istniejącego portfolio BMC, ale także wie, jak zaimponować cechami charakterystycznymi dla Gravel i szczegółowymi rozwiązaniami. Zaczynając od widelca: każdy, kto podróżuje, przekona się, że w pewnym momencie nieuchronnie robi się ciemno. Jednak na afrykańskiej pustyni konwencjonalne światła akumulatorowe są wyjątkowo niekorzystne. Dlatego zaleca się zainstalowanie dynama w piaście, aby mieć niezawodny system oświetlenia. Karbonowy widelec posiada specjalnie zaprojektowany kanał kablowy, dzięki któremu kable można poprowadzić w atrakcyjny optycznie sposób. Dodatkowo rower został przygotowany do montażu błotników i bagażników ze wszystkimi odpowiednimi otworami. Oczywiście dostępna będzie również wersja z zainstalowaną konwencjonalną grupą osprzętu, dzięki czemu idealnie sprawdzi się w podróży.
Przy doborze kolorystyki zadbano o to, aby rower był sportowy i elegancki. Topowy model w naprawdę szykownym beżowym kolorze ma błękitne paski. Jednak cena zaczyna się od 2999,00 euro.
BMC URS: Zaczynamy żwir!
Nie ulega wątpliwości, że URS jest niezwykle szykowny i elegancki. Zająłem miejsce w rozmiarze S. Pasuje mi to idealnie przy moim wzroście 1,72 m. Zrelaksowana, sportowa pozycja siedzenia przypomina mi mój hardtail do biegów przełajowych i sugeruje, że BMC pozostaje niezwykle wygodny nawet podczas długich tras. URS rzeczywiście robi bardzo dobre postępy pod górę. Nowy Sram XX1 AXS działa doskonale i tym samym spełnia moje wysokie oczekiwania. Zgodnie z reklamą producenta system tylnego trójkąta MTT zapewnia duży komfort bez bycia gąbczastym.
Duże zaskoczenie przeżywam dopiero na szlaku. URS czuje się tu nieoczekiwanie jak w domu. Szeroka kierownica zapewnia swobodę, której potrzebujesz, aby mieć pewny chwyt na rowerze. Hamulec tarczowy Sram zapewnia niezbędne bezpieczeństwo, aby ponownie się zatrzymać. Pomimo szerokości 42 mm wbudowane opony WTB Skinwall mają wystarczającą przyczepność i nigdy nie dają kierowcy poczucia przytłoczenia. Dla tych, którzy uznają tę szerokość za wąską, rama i widelec mogą pomieścić opony o szerokości do 48 mm. Podsumowując, BMC Unrestricted jeździ jak nowoczesny hardtail do biegów przełajowych z kierownicą typu drop bar. Nie było więc dla mnie problemem odklejanie mniejszych krawędzi. Jestem pewien, że przyjemne uczucie na szlaku można poprawić tylko dzięki regulowanej sztycy.
Schreibe einen Kommentar