E-Performance: Wraz z Bosch Performance Line 2020, wszechstronny wkracza w nową generację. Sam Bosch mówi o najbardziej wszechstronnym napędzie w nowej ofercie – nasz praktyczny test również pokazuje, że możesz mieć rację. Dzięki wersji Speed miłośnicy S-Pedelec również zyskają na wartości.
Jako łącznik między bardziej „wygodnymi” silnikami Active i Active Plus oraz topowym silnikiem CX, napęd Bosch Performance zawsze był trochę uwięziony między dwoma krzesłami, a w wersji 25 km/h był widziany w coraz mniejszej liczbie e- rowery w ostatnich latach. Było to szczególnie zasługą nowego silnika Active Line Plus, który Bosch zaprezentował dwa lata temu i który dzięki odsprzęganej skrzyni biegów i zaskakująco mocnemu wspomaganiu był montowany w wielu motocyklach, w których wydajność była wcześniej w domu. Z drugiej strony ci, którzy chcieli, aby był naprawdę sportowy, przeskoczyli na znacznie mocniejszy silnik CX. Jednak prawdopodobnie zmieni się to od roku modelowego 2020.
Bosch Performance Cruise 2.0 | Bosch Performance Cruise 2020 | |
---|---|---|
Motorleistung | 250W | 250W |
max. moment obrotowy | 63Nm | 65Nm |
maksymalne wsparcie | 275% | 300% |
Waga | ok. 3,7kg | ok. 3,4kg |
Bosch Performance Line 2020 Cruise — Mocny pakiet ogólny
Nowy Bosch Performance Cruise Motor – jak nazywa się wariant 25 km/h – jest oparty na dobrze znanej Active Line Plus zarówno wizualnie, jak i technicznie, ale zapewnia większą moc i może nawet przewyższyć swojego bezpośredniego poprzednika. Dzięki maksymalnej zdolności podparcia 300% jest na równi z poprzednim silnikiem CX, moment obrotowy można nieznacznie zwiększyć do 65 Nm w porównaniu z poprzednim modelem. Być może największej innowacji nie można znaleźć w samych danych technicznych, ale w samej konstrukcji jednostki napędowej: przy prędkościach powyżej 25 km/h lub przy wyłączonym silniku następuje odłączenie skrzyni biegów; w praktyce oznacza to, że napęd nie oferuje już żadnego dodatkowego oporu wewnętrznego. W takich przypadkach e-rower można następnie przemieszczać jak konwencjonalny rower. Tryb E-MTB, w którym wydajność wspomagania jest dynamicznie regulowana w zależności od nacisku na pedał, jest również częścią gry. W ten sposób Performance Line 2020 będzie również odpowiednią opcją dla niedrogich E-MTB.
Bosch Performance Line 2020 Speed - mały, lekki, mocny
Performance Speed, czyli wariant napędu S-Pedelec, jest nadal niezwykle popularny i oczywiście jest również aktualizowany. Jednak nowy Performance Speed 2020 oparty jest na nowym silniku CX i zapewnia również kompaktowe wymiary i niską wagę 2,9 kg. Zapewnia maksymalny moment obrotowy 75 Nm na drodze i dlatego powinien zapewniać wystarczającą moc do dużych prędkości, nawet na długich, trudnych podjazdach. Wydajność wspomagania jest tym większa, im wyższa jest prędkość: W ten sposób na płaskim terenie można osiągnąć prędkość 40 km/h lub więcej bez konieczności nadmiernego pedałowania. Poprzednikowi powoli zabrakło tchu przy ponad 35km/h.
Bosch Performance Line 2020 – pierwsze wrażenia z jazdy
Na Bosch Press Camp mogliśmy odbyć jazdę próbną Bosch Performance Line 2020 w wariancie Cruise z prędkością 25 km/h. Usiedliśmy na niezwykle zabawnym e-gravelu i już od pierwszych metrów byliśmy entuzjastycznie nastawieni do prezentacji nowego napędu wyczynowego. Silnik pracuje cicho jak szept - dużo mocniejszy niż np. dobrze znana Active Line Plus. W ślepym teście i na umiarkowanych wzniesieniach mielibyśmy ograniczone zaufanie do bezpośredniego odczucia różnicy w stosunku do obecnego silnika CX.
A więc dwa kciuki w górę za nową Bosch Performance Line 2020. W praktyce była to dla nas chyba największa niespodzianka wśród nowości Boscha na nadchodzący sezon i powinna stać się bardzo atrakcyjną opcją dla sportowych rowerów trekkingowych lub tańszych e-rowerów górskich.
Nowości Bosch E-Bike 2020: Wszystkie nowości w skrócie:
Nowości produktowe: Bosch E-Bike 2020: Nowy silnik CX, napęd cargo i nie tylko
E-Performance: Firma Bosch przygotowała wiele nowości na rok modelowy 2020 — od nowego silnika CX i własnego napędu ładunkowego po lepszą łączność, większe akumulatory i zdecydowane środki przeciwdziałające tuningowi. Przedstawiamy przegląd nowości Bosch E-Bike 2020. Minęło już dziesięć lat, odkąd gigant motoryzacyjny i elektronarzędziowy […]
Manu mówią
Czytałem tutaj, że przy 25km/h skrzynia odłączałaby się, więc nowy silnik miałby sprzęgło - na innej stronie jest napisane, że skrzynia biegów byłaby uproszczona tak, że opór pedałowania jest prawie zerowy - co jest poprawne?
Chris mówią
Nadal nie wydaje się całkiem pewne, czy „Performance Line 2020” naprawdę odłączyło się, czy też opór pedałowania został po prostu zminimalizowany. Właściwe byłoby tutaj oficjalne oświadczenie firmy Bosch.