Test: BMC Roadmachine wywołał poruszenie, gdy został wprowadzony na rynek kilka lat temu - wszechstronny rower szosowy z powodzeniem zatarł granice między wyścigami, wytrzymałością, aerodynamiką i turystyką. Logiczne jest więc, że taka uniwersalna platforma z BMC Roadmachine X otrzymuje również odgałęzienie Gravel. Czy rower może być równie przekonujący jak jego asfaltowy odpowiednik?
BMC Roadmachine X: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700c
prześwit opon: 35mm (700c)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Masa koła v/h (z oponami, kasetą i tarczami hamulcowymi): 1.490g / 2.170g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 9,38 kg
Cena: € 2.299
Maszyna drogowa BMC X:
Czy jesteśmy świadkami wyginięcia klasycznej maszyny wyścigowej? Patrząc na BMC, można by pomyśleć, że hamulce szczękowe i wąskie opony wkrótce odejdą w przeszłość. Zwłaszcza, że te dwie rzeczy są ze sobą powiązane: opony o szerokości 30 mm to najbardziej pasujące do klasycznego roweru wyścigowego, a my wiemy, jak daleko można na nich zejść z asfaltu.
Z drugiej strony, ile zajmuje wydłużenie pętli drogowej na jedną lub drugą drogę gruntową i utwardzoną szutrówkę? Nie potrzebujesz do tego opon o szerokości 34 cali - XNUMX mm wystarczy, zwłaszcza jeśli opony i felgi są kompatybilne z systemem bezdętkowym, a zatem są odporne na przebicie i przebicie.
Geometria BMC Roadmachine X
47 | 51 | 54 | 56 | 58 | 61 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 465 | 490 | 533 | 548 | 564 | 600 |
Pozioma rura górna (w mm) | 532 | 539 | 554 | 564 | 579 | 594 |
główka ramy (w mm) | 128 | 154 | 172 | 186 | 205 | 228 |
tylny trójkąt (w mm) | 420 | 420 | 420 | 420 | 420 | 420 |
Rozstaw osi (w mm) | 998 | 1007 | 1016 | 1024 | 1034 | 1044 |
Kąt skrętu (w °) | 70.5 | 70.5 | 71.5 | 71.5 | 72 | 72.5 |
Kąt siedziska (w °) | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Zasięg (mm) | 376 | 376 | 385 | 391 | 400 | 408 |
Stosy (mm) | 525 | 550 | 571 | 585 | 604 | 628 |
Ramki do zdjęć | Maszyna drogowa X |
widelec amortyzowany | Roadmachine X Carbon |
wirniki | Dysk Mavic Allroad UST |
opona | Ekspozycja WTB 34 mm |
przerzutka tylna | Ram rywal 1 |
dźwignia zmiany biegów | Ram rywal 1 |
korba | Sram rywal 1 40t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Sram Rival HRD |
sztyca | BMC RSP 03 |
siodło | Sprzedam Royal 2075 HRN |
trzon | BMCRSM 01 |
Lenker | BMC RAB 03 |
I w tym miejscu ujawnia się urok Roadmachine X: motocykl łączy w sobie tyle motocykla wyścigowego, ile to możliwe, z tak dużą przydatnością do jazdy w terenie, jak to konieczne. Widać to już po geometrii, która wzorowana jest na sportowej szosówce z wyraźnym camberem i zauważalnym rozciągnięciem. BMC sprawia wrażenie zwinnego i żwawego, a jednocześnie zapewnia komfort dzięki giętkim oponom. Dzięki gładkiemu bieżnikowi i klockom barkowym oferuje dobry kompromis między płynną jazdą a przyczepnością w terenie; profil osiąga swoje granice tylko wtedy, gdy opiera się na asfalcie. Ponadto opony wyglądają elegancko dzięki kremowej ściance bocznej i jasnej taśmie zabezpieczającej szwy.
Szwajcarzy zbudowali nie najlżejszy, ale jeden z najlepszych zestawów kołowych na polu testowym: stosunkowo młody Mavic Allroad UST (na próbę) z obręczami bez haczyków, które są bardzo szerokie po wewnętrznej stronie, idealnie nadają się do opon w formacie crossowym lub szutrowym. Kompletny Sram Rival jest również atrakcyjny, chociaż zainteresowane strony są zachęcane do zakupu drugiej kasety: 11-42 jest zbyt szorstka dla szybkich jednostek na drodze; tutaj powinieneś przełączyć się na 11-32 lub nawet 11-28. W przeciwnym razie obowiązuje następująca zasada: dzięki rowerowi takiemu jak BMC Roadmachine X z radością pożegnasz się z klasyczną maszyną wyścigową.
BMC Roadmachine X: Gravel
BMC Roadmachine X już na pierwszy rzut oka pokazuje swoją najlepszą stronę. Wysokiej jakości i dobrze wykonana aluminiowa rama jest trudna do odróżnienia od karbonowej konkurencji. Co więcej, szybko widać, że Roadmachine X to bardzo sportowy szutrowy rower wyścigowy, co jest nie tylko zasługą geometrii z dużym przewyższeniem.
BMC jeździ tak samo sportowo, jak wygląda. Dzięki niskiej wadze i dobrej sztywności strome podjazdy nie stanowią problemu, a przyspieszenie jest pierwszorzędne. Ponadto gravel jest niezwykle zwinny i bezpośredni, co jest zauważalne również pod względem komfortu. Chociaż obniżony tył i lekko zakrzywiony widelec łagodzą nierówności, to jednak nie eliminują ich całkowicie.
Szczególnie ci, którzy naprawdę chcą dodać gazu, znajdą mile widzianego partnera w BMC Roadmachine X. Ponieważ konfiguracja również przyczynia się do sportowych wrażeń z jazdy. Z kompletną grupą Sram Rival jesteś dobrze przygotowany, a koła Mavic Allroad UST wykonują świetną robotę i należą do najlepszych zestawów kołowych na całym polu testowym. Opony również dobrze pasują do obrazu i oferują (prawie) wszystko, czego szukasz do sportowego użytku z niskimi oporami toczenia na drodze i dobrą przyczepnością na szutrowych i leśnych ścieżkach. Ale jeśli są to również zakorzenione przejścia lub ściółka leśna, gdy są mokre, szybko osiągają swoje granice.
Ze względu na sportową geometrię i wyposażenie BMC Roadmachine X z pewnością nie będzie pierwszym wyborem do wypraw rowerowych, ale mimo to rama oferuje wiele opcji montażu bagażników, toreb i wszystkich wsporników.
Schreibe einen Kommentar