Test: Za mniej niż 1.5 euro BH Gravel X Alu 1.500 należy do bardziej przystępnej oferty, ale jest wyposażony w grupę Shimano 105 i lekkie koła. Aluminiowa rama oferuje również liczne możliwości montażu błotników i bagażników.
BH Gravel X Alu 1.5: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700c
prześwit opon: 45mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak (można doposażyć)
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h (z oponami, kasetą i tarczami): 1.540g / 2.040g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 9,94 kg
Cena: € 1.399
Hiszpański producent oferuje w tym segmencie trzy modele, z których najtańszy jest 1.5. Gravel X Alu porusza się również w obszarze granicznym między sportowym crosserem a terenowym rowerem turystycznym: pozycja siedząca jest umiarkowanie sportowa, zachowanie układu kierowniczego jest zrównoważone do zwinnego; jeśli chcesz możesz zamontować bagażniki i błotniki. W przeciwieństwie do siostrzanego modelu z SRAM Force 1.000×1, który jest droższy o ponad 11 euro, rower testowy jest bardziej dostosowany do asfaltu i dróg gruntowych: opony Hutchinson toczą się dobrze i szybko na dobrym podłożu dzięki gładkiemu bieżnikowi i oferują przyzwoite przyczepność na zakrętach na drogach szutrowych i podobnych z mocniejszym wyprofilowanym barkiem opony. Kombinacja tarczy 50/34 pochodzi z motocykli wyścigowych, a wraz z kasetą 11-34 zapewnia bardzo duży zakres przełożeń - aczkolwiek z grubszą gradacją.
Geometria BH Gravel X
SM | MD | LA | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 500 | 520 | 540 | 560 |
Pozioma rura górna (w mm) | 523 | 542 | 561 | 582 |
główka ramy (w mm) | 120 | 140 | 160 | 180 |
tylny trójkąt (w mm) | 428 | 428 | 428 | 428 |
Kąt skrętu (w °) | 70,5 | 71,5 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 73,75 | 73 | 72,75 | 72,5 |
Zasięg (mm) | 366 | 371 | 380 | 391,5 |
Stosy (mm) | 535 | 562,7 | 583,6 | 602,6 |
Ramki do zdjęć | Żwir X Alloy 7005 |
widelec amortyzowany | Żwir X Węgiel 1.5 |
wirniki | ShimanoRS370 |
opona | Hutchinson Override 38mm |
przerzutka tylna | Łopatka 105 |
dźwignia zmiany biegów | Łopatka 105 |
korba | FSA Omega 50/34 |
przerzutka | Łopatka 105 |
Hamulec | Shimano BR-R517 |
sztyca | BH Lite 27,2 |
siodło | Prologo Kappa RS |
trzon | BH SL |
Lenker | Kompaktowy BH Lite |
Wewnętrzne prowadzenie linek, widelec z włókna węglowego i osie przelotowe są nowoczesne, a rower z Kraju Basków i tak wygląda bardzo dobrze: lekko zakrzywiona, hydroformowana górna rura, płasko tłoczone wsporniki siodełka i metaliczne, połyskujące wykończenie tworzą wysoki -jakość wrażenia.
BH dał szutrowemu crosserowi kompletne Shimano 105, co nie jest oczywistością w tym przedziale cenowym. Tylko mechaniczne hamulce tarczowe nie są idealne, ponieważ trzeba je ciągle mozolnie regulować. Można rozważyć modernizację do układu mechaniczno-hydraulicznego, ale jest to dość kosztowne. Niemniej jednak: mechaniczne hamulce tarczowe wykonują swoją pracę niezawodnie i są lepsze niż ich reputacja.
BH Gravel X Alu 1.5 – Let's Gravel
BH Gravel X oferuje mile widzianą zmianę dla każdego, kto przede wszystkim czuje się związany z drogą. Szczególnie, gdy jesteś na wycieczce odkrywczej lub na nowych trasach, często znajdujesz się na końcu utwardzonej ścieżki. Z szutrowym wyścigowcem to żaden problem. Dzięki bardziej wyprofilowanym i szerszym oponom możesz również najlepiej radzić sobie ze złymi drogami, leśnymi ścieżkami i kawałkami żwiru. Ale BH Gravel X był również w stanie przekonać na drodze dzięki bardzo dobrym właściwościom toczenia.
Waga roweru szutrowego wchodzi wtedy w grę na pochyłościach. Ze względu na przełożenie skrzyni biegów i masę całkowitą pokonywanie wzniesień do 10 lub 12% powinno być łatwe na drogach leśnych. Na naprawdę stromych, krótkich rampach, do których jesteś przyzwyczajony w przełajach, osiągasz swoje granice głównie ze względu na przełożenie. Opony wydawały się również nieco zbyt śliskie, aby można je było wyraźnie przejechać, zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Naszym zdaniem BH Gravel X jest idealny dla każdego, kto chce trochę urozmaicić swój trening, zwłaszcza jesienią, lub kto lubi być w ruchu bez ograniczeń. BH jest szczególnie przekonujący na lekko pagórkowatych trasach, przeplatających się z drogami leśnymi i asfaltowymi.
Schreibe einen Kommentar