Test: Wiosną 2017 roku Rondo z Polski po raz pierwszy zaprezentowało swój premierowy rower Ruut. Dostępny z trzema różnymi materiałami ramy, rower szutrowy robi wiele rzeczy trochę inaczej niż konkurencja - regulowana geometria to tylko jedna z cech specjalnych. Przyjrzeliśmy się stalowemu wariantowi Rondo Ruut ST.
Rondo Ruut ST Gravel Plus: Fakty
Materiał ramy: stal
Rozmiar kół: 700c / 650b (opcjonalnie)
prześwit opon: 45 mm (700c) / 2,1″ (650b)
Wymiary osi (v/h): 15×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa
Sonstiges: Oczka na górnej rurze
Obciążenie kół przód/tył (z oponami, kasetą i tarczami hamulcowymi): 1.610 g / 2.250 g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,47 kg
Cena: € 2.399
Specjaliści od szutru z Polski postawili na kołach pięknie wykonany stalowy rower, który przede wszystkim zwraca uwagę wiszącymi tylnymi rurami tylnymi i nietuzinkową kolorystyką kół (bezdętkowych). Wyposażony w kompletnego Sram Rivala i szlachetne opony Panaracer, rower zdecydowanie można nazwać niedrogim. Smukła rama wykonana ze stali Tange ma wysokiej jakości wykończenie; Widelec z włókna węglowego, który ma rzadką cechę specjalną, stanowi pewną wizualną przerwę: wkładki w hakach można obracać i zmieniać geometrię - jeśli hak znajduje się u góry, kąty siedzenia i kierownicy stają się o 0,5 stopnia bardziej strome, a kokpit przesuwa się o centymetr głębiej. Kierowca powinien mieć możliwość wyboru między nieco bardziej sportowym i nieco bardziej zrelaksowanym charakterem – na przykład podczas przełączania między wyścigami przełajowymi a długodystansowymi wycieczkami. Czują to doświadczeni piloci, choć efekt nie powinien być zbyt wyraźny.
Geometria Rondo Ruut ST
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 495 | 530 | 560 | 590 |
Pozioma rura górna (w mm) | 536 | 551 | 569 | 584 |
główka ramy (w mm) | 110 | 130 | 160 | 180 |
tylny trójkąt (w mm) | 420 | 420 | 420 | 420 |
Przesunięcie wideł (w mm) | 45 | 45 | 45 | 45 |
spadek suportu | 70 | 70 | 70 | 70 |
Kąt skrętu (w °) | 70.5 | 71.5 | 71.5 | 71.5 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 373 | 382 | 391 | 400 |
Stosy (mm) | 533 | 554 | 582 | 606 |
Ramki do zdjęć | Rondo Ruut ul |
widelec amortyzowany | Węgiel z podwójną końcówką |
wirniki | Rondo Superlight / Rondo ze stopu |
opona | Panaracer Gravelking SK 43mm |
przerzutka tylna | Ramowy rywal |
dźwignia zmiany biegów | Ramowy rywal |
korba | Rama S350 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Ramowy rywal |
sztyca | Rondo 27.2:XNUMX |
siodło | Szufelka do tkanin |
trzon | rondo |
Lenker | Rozbłysk Rondo |
Typowy Gravel to napęd 1×11 z ogromną kasetą i opony o szerokości 43 mm i drobnym profilu. Końcówki kierownicy, które są ustawione lekko na zewnątrz, są przyjemne, podobnie jak siodełko, które jest całkowicie gładkie od spodu i dzięki temu łatwe do czyszczenia. Istnieje wiele gwintowanych otworów na uchwyty na butelki, błotniki, bagażniki itp. Oczywiście stalowy rower szutrowy nie może być szczególnie lekki - ale nie waży więcej niż jedenaście kilogramów, nawet z pedałami.
Nawiasem mówiąc, jeśli nie uważasz się za fana stali, możesz również znaleźć warianty modeli Rondo Ruut z ramami karbonowymi lub aluminiowymi. Wszystkie mają wspólną geometrię i widelec TwinTip. Różnice występują w opcjach montażu - testowany przez nas wariant ze stali oferuje tutaj zdecydowanie najwięcej.
Rondo Ruut ST Gravel Plus – Let's Gravel
Z Rondo Ruut ST Gravel Plus przetestowaliśmy inny rodzaj roweru szutrowego. Przyciągająca wzrok stalowa rama w kolorze metalicznej zieleni w połączeniu z karbonowym widelcem z podwójną końcówką oferuje unikalny system w postaci pewnego rodzaju regulacji geometrii, aby zapewnić bardziej wszechstronne zastosowania i większą funkcjonalność. Naszym zdaniem koncepcja nie sprawdza się zbyt dobrze, ponieważ przeciętny szutrowy rowerzysta prawie nie zauważy różnicy, ponieważ są to tak naprawdę tylko niuanse. Jedyne, co zauważyliśmy w teście tutaj, to to, że jeśli zmienisz ustawienie widelca, motocykl stanie się nieco bardziej zwrotny ze względu na kąt.
Poza tym stalowa wyścigówka prowadzi się bardzo solidnie, oczywiście trzeba iść na kilka kompromisów pod względem masy w porównaniu z wysokiej jakości karbonowymi wyścigówkami na polu testowym. W rezultacie Rondo Ruut ST Gravel Plus jest niestety również trochę powolny i jedzie bardzo wolno tylko podczas przyspieszania (prosto pod górę). Ale po uruchomieniu Rondo Gravelbike prowadzi się niezwykle płynnie i ma atrakcyjne właściwości toczenia, co jest niezwykle przyjemne, zwłaszcza na bardziej płaskich odcinkach z naprzemiennym żwirem i smołą.
Ale jeśli chodzi o wyboiste przejazdy, Rondo Ruut ST Gravel Plus trochę walczy i nie zapewnia pożądanego komfortu, chociaż pozycja siedząca jest bardzo dobrze dostosowana do jeźdźców turystycznych. Rondo Ruut oferuje również wiele opcji mocowania toreb i półek na bagaż, dzięki czemu możesz być poza domem przez kilka dni.
Schreibe einen Kommentar