E-Performance: Kiedy myślisz o BionX, automatycznie myślisz o klasycznych rowerach elektrycznych. Jednak kompaktowa konstrukcja umożliwia niezwykle elastyczne wykorzystanie silnika piasty w szerokiej gamie pojazdów - od rowerów poziomych i rowerów towarowych po pojazdy rehabilitacyjne.
Nawet jeśli środkowy silnik jest obecnie powszechnie kojarzony z rowerami elektrycznymi, silniki w piaście nadal mają prawo istnieć. Hałas w tle, łatwa modernizacja, bardzo bezpośrednie wrażenia z jazdy - wszystkie te punkty, w których nowoczesny silnik w piaście może przewyższyć większość silników środkowych. BionX jest jednym z pionierów w tej dziedzinie, a szeroka gama różnych producentów OEM, którzy polegają na silniku BionX, podkreśla kolejną zaletę: jego wszechstronność. Od bardzo długich rowerów towarowych po sprzęt trakcyjny dla wózków inwalidzkich – silnik BionX można zainstalować wszędzie tam, gdzie jest miejsce na rowerek biegowy.
https://www.velomotion.de/2018/02/bionx-e-bike-pionier-aus-kanada-feiert-20-geburtstag/
Praktykant: Leżaki wyprodukowane w Czechach – również z silnikiem BionX
Zdania na temat poziomek są podzielone i chyba nie ma innego typu roweru, do którego stare powiedzenie „Kochaj albo nienawidz” lepiej by się sprawdzało. Jednak kiedy już ogarnęła Cię fascynacja rowerami poziomymi, wydaje się, że nie ma od niej ucieczki. Coś takiego musiało być dla Aleša Zemánka z Czech, kiedy w 2000 roku wraz z firmą Azub założył własną leżącą manufakturę.
Na początku sam opracował, skonstruował i spawał ręcznie wszystkie koła dla kilku przyjaciół i klientów. Jednak z biegiem lat zapytania wzrosły, a Aleš i jego firma byli w stanie wyrobić sobie markę na scenie. Dziś, prawie 20 lat później, Azub wciąż istnieje, podstawowa kompetencja nadal tkwi w różnych typach leżących i nadal pochodzą one w całości z Czech. Chociaż Aleš sam już nie spawa, nie ma mowy o outsourcingu produkcji na przykład do Azji w dającej się przewidzieć przyszłości.
Oczywiście trend e-rowerów nie pozostawił rynku leżącego nietkniętego w niedawnej przeszłości. Jednak silniki, akumulatory i okablowanie stawiają niewiarygodne wymagania projektantom już i tak bardzo złożonych poziomych ram. Dlatego sensowne jest użycie silnika piasty, takiego jak ten z BionX. Nie musisz więc martwić się o miejsce na silnik, a na akumulator zawsze znajdzie się miejsce. Kolejną zaletą napędu BionX jest to, że można go łączyć z manualną skrzynią biegów Pinion.
Azub jest szczególnie dumny z trójkołowca poziomego Tricon 26F z silnikiem BionX i manualną skrzynią biegów Pinion 1.18. Akumulator 555 Wh jest przymocowany z boku i jest zawsze łatwo dostępny i można go wymienić, jeśli dojdzie do najgorszego. Właściciel, ambitny podróżnik rowerowy, był na swoim poziomym rowerze w Izraelu, Indiach i Chinach. W 2013 roku pojechał też z Francji do Kazachstanu.
Więcej informacji:
www.azub.eu
Mi-Tech: Rowery elektryczne szyte na miarę – miejskie, trekkingowe, turystyczne
W Mi-Tech w sercu NRW możesz spojrzeć wstecz na długą historię rzemiosła rowerowego. Od wielu lat na miejscu produkuje się szeroką gamę ram, wykonanych z aluminium, a teraz także karbonu. Rowery górskie, rowery szosowe, rowery trekkingowe czy randonneurs – nie ma prawie żadnych ograniczeń co do tego, co klienci mogą tutaj robić. Dodatkowo każdy za niewielką dopłatą może otrzymać ramę indywidualnie dopasowaną do swoich wymiarów ciała. Oczywiście, ponieważ spawanie i laminowanie odbywa się i tak na miejscu, bez problemu można tu również produkować ramy na zamówienie.
Od pewnego czasu tradycyjny producent oferuje również e-rowery w różnych wersjach. Obejmuje to teraz kilka modeli z napędami BionX w tylnym kole. Korzyści są oczywiste: należy rozwiązać tylko problem integracji baterii i nie ma potrzeby stosowania trudnego do zbudowania mocowania silnika. Rowery elektryczne BionX firmy Mi-Tech są oparte na platformie Tyke: od rowerów typu hardtail MTB, przez rowery trekkingowe, po uniwersalne rowery przesiadkowe do miasta, prawie wszystkie grupy kupujących znajdą tutaj coś dla siebie.
Integracja baterii, która jest prawie niezauważalna we wszystkich kształtach ramek, jest szczególnie przyjemnym rozwiązaniem. Kolejna zaleta: Napęd BionX można łatwo połączyć ze skrzynką rozdzielczą Pinion. Tani w utrzymaniu zespół dla częstych kierowców! Ponadto Mi-Tech jest jednym z nielicznych producentów, który oferuje szeroką gamę rowerów elektrycznych z ramami na zamówienie. Miłośnicy jednośladów z pewnością znajdą tutaj to, czego szukają.
Więcej informacji:
www.mi-tech.de
Triobike i Douze: rowery towarowe we wszystkich rozmiarach
W ostatnich latach mocno ugruntowały swój wizerunek w niemieckich miastach: rowery towarowe. Małe i duże firmy polegają na praktycznych wózkach cargo, podobnie jak rodziny, które kochają jazdę na rowerze. Zwinność roweru w połączeniu ze znacznie większą przestrzenią bagażową jest dokładnie tym, czego wielu ludzi potrzebuje w życiu codziennym. Czy to nie byłby problem: dodatkowe miejsce do przechowywania niesie ze sobą również odpowiedni wzrost masy, zwłaszcza po załadowaniu. Nie jest szczególnie zaskakujące, że większość rowerów cargo jest obecnie napędzana silnikiem pomocniczym.
W międzyczasie na rynku istnieje również wielu różnych producentów, którzy specjalizują się w dziedzinie rowerów cargo. Należą do nich Douze Cycles z Francji i Duńczycy z Triobike - obaj również polegają na napędach BionX. W Douze jest wszechstronny V2 z silnikiem D250DV, faceci z Triobike polegają również na nowym silniku w piaście w Cargo E, Mono E i Boxter.
Więcej informacji:
www.douze-cycles.com
www.triobike.com
ProActiv: koła ręczne i urządzenia trakcyjne dla osób na wózkach inwalidzkich
Jednak koła typu rowerowego nie są używane wyłącznie w rowerach. Dobrym przykładem różnorodnych obszarów zastosowań jest oferta specjalistów rehabilitacji firmy ProActiv, którzy mają między innymi duży wybór kół ręcznych i urządzeń trakcyjnych dla osób na wózkach inwalidzkich. A tam, gdzie zastosowano klasyczny wirnik, można również zainstalować silnik BionX – tak jak w przypadku ProActiv, który ma całą gamę modeli z silnikami w piaście.
Z jednej strony są koła ręczne, które nie różnią się tak bardzo od rowerów: są również napędzane korbą, którą obraca się nie siłą nóg, ale siłą ręki. Szczególnie dla mniej aktywnych i wysportowanych użytkowników wózków inwalidzkich większe odległości są prawie nie do pokonania - nie należy lekceważyć obciążenia ramion i górnej części ciała. Silnik BionX jest tutaj mile widzianą pomocą, aby móc bez większego wysiłku pokonywać codzienne dystanse, a także zyskać większą swobodę.
Urządzenia trakcyjne dla wózków inwalidzkich są szczególnym przypadkiem pod wieloma względami.Nie chcąc w tym momencie zagłębiać się w szczegóły: jest to element mocujący do wózka inwalidzkiego, który zamienia go w trójkołowiec. Jest oczywiście trzecie koło, kierownica i układ hamulcowy. A w przypadku urządzeń trakcyjnych ProActiv - napęd BionX w wirniku. Jest to obsługiwane za pomocą ręcznej korby lub „chwytu gazowego” na kierownicy - w przypadku tego drugiego staje się to nieco skomplikowane pod względem prawnym iz tego też powodu istnieją trzy różne wersje tego urządzenia do ciągnięcia. Wersja 6 km/h może być przenoszona w dowolne miejsce bez zezwolenia, wersja 25 km/h jest ograniczona do użytku na terenie prywatnym. Pomiędzy nimi dostępna jest wersja 15 km/h, którą można również poruszać się w przestrzeni publicznej za indywidualnym zezwoleniem i tablicą rejestracyjną ubezpieczenia.
Więcej informacji:
www.proactiv-gmbh.de
Schreibe einen Kommentar