Nowości produktowe / Eurobike 2019: 4 września to znowu ten czas - Eurobike w Friedrichshafen otwiera swoje podwoje. Po tym, jak największe na świecie targi rowerowe straciły na znaczeniu w ostatnich latach, wydaje się, że w tym roku trend ponownie wzrośnie. Spodziewamy się wielu ekscytujących wiadomości, zwłaszcza w niekontrolowanym, dynamicznie rozwijającym się segmencie e-rowerów. Ale Eurobike 2019 powinien również zaoferować więcej nowości w sektorze komponentów i akcesoriów niż w zeszłym roku.
4 września o godzinie 9:00 nad Jeziorem Bodeńskim zostanie podany sygnał startowy do zawodów Eurobike 2019. Od środy do piątku wnętrza licznych hal wystawowych będą początkowo zarezerwowane wyłącznie dla zwiedzających z branży. Jednak w przeciwieństwie do roku poprzedniego, w tym roku ponownie podjęto decyzję o dodaniu na targach dnia publicznego dla odbiorców końcowych w sobotę. Również tutaj Friedrichshafen Exhibition Centre jest otwarte od 9:00 do 18:00. Bilety kosztują 16 euro na miejscu i 13 euro w przedsprzedaży online.
Ruch na rynku motoryzacyjnym
Na tegorocznych targach Eurobike spodziewamy się wielu nowości w dziedzinie silników do e-rowerów. Po tym, jak bardzo niewiele się tu wydarzyło w ciągu ostatnich dwóch lub trzech lat, temat ponownie nabiera tempa. Dzięki Fazua nowicjusz ze swoim lekkim, praktycznym i sportowym napędem mógł teraz stworzyć własną niszę, podczas gdy pionierzy firmy Bosch zaprezentowali wiosną całą gamę nowych napędów. Na targach we Friedrichshafen można spodziewać się ekscytujących nowości od Yamahy, m.in. z nowym silnikiem środkowym w blokach startowych.
Nowości produktowe: Bosch E-Bike 2020: Nowy silnik CX, napęd cargo i nie tylko
E-Performance: Firma Bosch przygotowała wiele nowości na rok modelowy 2020 — od nowego silnika CX i własnego napędu ładunkowego po lepszą łączność, większe akumulatory i zdecydowane środki przeciwdziałające tuningowi. Przedstawiamy przegląd nowości Bosch E-Bike 2020. Minęło już dziesięć lat, odkąd gigant motoryzacyjny i elektronarzędziowy […]
Jest też ruch w przypadku kompaktowych, lekkich napędów: niedawno ujawniono, że między innymi specjalista od komponentów FSA wejdzie na rynek z własnym napędem w postaci silnika w piaście. Oczywiście zatrzymamy się również u Brose, Shimano, Bafang, Pendix and Co. i zapytamy o wszelkie innowacje.
Lekkie, tanie, szykowne rowery elektryczne do miasta
Bardzo wyraźnym trendem w sektorze e-rowerów w ostatnich latach są rowery proste, lekkie, purystyczne i jednocześnie relatywnie niedrogie, które nie mają osiągów i pojemności akumulatora „pełnoprawnego” e-roweru z centralny silnik i akumulator 500Wh, do większości zastosowań w obszarach miejskich są jednak całkowicie wystarczające. Przykładami tego są Cooper-E, który niedawno testowaliśmy, a także Kettler 2°, który został zaprezentowany w zeszłym roku lub ekscytujący Bzen Milano. Każdy, kto szuka takiego towarzysza na co dzień, powinien mieć oczy i uszy szeroko otwarte – mocno spodziewamy się, że we Friedrichshafen zobaczymy dużą liczbę tych miejskich e-rowerów.
Recenzja: Płyta Cooper E: Smukły miejski rower elektryczny z napędem paskowym
Test / E-Bike: Minęło dziesięć lat, odkąd firma Cooper Bikes wprowadziła na rynek pierwsze rowery. Powstała pod parasolem tradycyjnej firmy Cooper Car Company z Wielkiej Brytanii – znanej z tytułowego i kultowego Mini (Cooper) oraz sukcesów w motorsporcie w latach 50-tych i 60-tych. Dwa lata temu, […]
Rozwiązania w zakresie mobilności miejskiej
Nowoczesne rowery, e-rowery, zakazy jazdy, ochrona środowiska, afera z olejem napędowym, załamanie ruchu w europejskich metropoliach: ta dość wybuchowa mieszanka ważnych tematów w dyskursie publicznym i rozwoju technicznego doprowadziła do tego, że granice między rowerami a ogólnymi rozwiązaniami w zakresie mobilności coraz bardziej się zacierają. Dostawcy przesyłek w wąskich miastach polegają na specjalnych rowerach towarowych, e-hulajnogi niemal z dnia na dzień zapewniły sobie miejsce w wizerunku niemieckich miast, a nawet powolna polityka transportowa w tym kraju wydaje się zaczynać zmieniać pod względem infrastruktury rowerowej.
Ten ogólny rozwój powinien być również zauważalny na Eurobike: od start-upów wypożyczalni rowerów i kompaktowych e-rowerów dla nowoczesnych mieszkańców miast po tematy infrastrukturalne, takie jak bezpieczne miejsca parkingowe lub garaże rowerowe, na targach powinno być więcej nowych rzeczy do zobaczenia Eurobike 2019 niż w jakimkolwiek innym roku wcześniej.
Nowe rowery cargo we wszystkich wariantach
Mówienie o „trendzie” na rowery towarowe nie byłoby dla nich sprawiedliwe: podobnie jak proste, lekkie rowery, są one częścią społecznego przemyślenia, że pomimo wszystkich proroctw o zagładzie, coraz więcej osób przesiada się z czterech do dwóch (lub trzy...) koła liście. Widać to z jednej strony na ścieżkach rowerowych i ulicach dużych miast, gdzie rowery towarowe są teraz wyraźnie częścią codziennego życia, z drugiej strony także w fakcie, że coraz więcej producentów ma w swoich rękach wszechstronne osły juczne. zakres. Dopiero niedawno przyjrzeliśmy się nowym rowerom cargo od Kostka i bergamota szanowany - obaj nie będą reprezentowani na Eurobike.
Nowości produktowe: Bosch Cargo Line: Nowy napęd do rowerów cargo pod lupą
E-Performance: Bosch Cargo Line od roku modelowego 2020 będzie oferować oddzielny napęd dla rowerów cargo. Technicznie silnik jest oparty na nowym napędzie CX, ale przenosi jeszcze więcej mocy na ziemię. Niespodzianka! Wraz z nową linią Cargo, Bosch ujawnił również […]
W szczególności wprowadzenie nowego napędu Bosch Cargo Line powinno zapewnić duży ruch w tym segmencie. Coraz większą popularnością cieszą się również rozwiązania hybrydowe złożone z rowerów kompaktowych i cargo, które po raz pierwszy zaprezentują publiczności między innymi i:SY i Tern na targach Eurobike 2019. Z niecierpliwością czekamy również na start-up cargo ANT, który zaprezentuje uniwersalny rower e-cargo, specjalnie dla handlowców.
Niedrogie obwody modernizacyjne oprócz Sram i Shimano
Przyjrzyjmy się szczegółom z szerszej perspektywy: jeśli chodzi o komponenty, obwody ponownie powinny być najciekawszym tematem na Eurobike 2019. Jednak w ostatnich latach tory z najwyższej półki były w centrum uwagi, ale w roku modelowym 2020 powinno pojawić się kilka ekscytujących innowacji, zwłaszcza w obszarze niedrogich torów modernizacyjnych, zwłaszcza dla rowerzystów górskich.
Co ciekawe jednak, to nie dwa duże topowe psy z Shimano i Sram prawdopodobnie będą miały najbardziej ekscytujące nowe produkty na swoim stoisku, ale raczej niektórzy mniejsi producenci: Box Components z USA niedawno podniósł kurtynę na swoich nowych 9 -speed (!) przekładni z kasetą 11 -50, azjatyccy producenci Sunrace i Microshift w ostatnim czasie wzbogacili swoją ofertę o nowe, nowoczesne napędy o szerokim asortymencie. Obwody te stają się naprawdę interesujące, gdy spojrzy się na cenę: zestaw modernizacyjny z tylną przerzutką, manetką, kasetą i łańcuchem jest dostępny dla wszystkich za grubo poniżej 200 euro.
Mieszanka rozmiarów kół do MTB
To, co od dawna jest powszechną praktyką w motocrossie, teraz wydaje się trafiać do rowerów górskich za pośrednictwem e-MTB: duże, raczej wąskie koła lub opony z przodu, małe, szersze koła z tyłu. Pomysł jest prosty, podejście całkowicie zrozumiałe: duże koło z przodu wnosi dużo spokoju do systemu dzięki lepszemu zachowaniu się przy przewracaniu, bez popadania w gąbczaste warunki z powodu zbyt szerokiej opony. Z drugiej strony duża powierzchnia styku tylnej opony zapewnia dużą przyczepność, co jest absolutnie kluczowe w szczególności w przypadku E-MTB. Ekscytującym pytaniem będzie, czy teraz zobaczymy również tę mieszankę rozmiarów dla niezmotoryzowanych MTB - jest już ustalona dla e-MTB: na przykład KTM przekształcił na nią całe portfolio e-MTB, a pierwsi producenci kół oferują teraz zestawy kołowe w różnych rozmiarach.
Nowości produktowe: Rowery i rowery elektryczne KTM Glory 2020: pełna moc dziewczyn!
Nowości produktowe: Od roku modelowego 2020 KTM doda „Glory” do nazwy wszystkich rowerów damskich w oznaczeniu modelu. Punkty styku, takie jak siodło i chwyty, zostały specjalnie dostosowane do kobiecej anatomii, a rowery dostępne są również w rozmiarze ramy XS. Rowery „Glory” można znaleźć wśród rowerów górskich, wyścigowych i elektrycznych. Mamy kilka ciekawostek na temat […]
Nowa generacja rowerów szutrowych
Po tym, jak kilka lat temu rowery szutrowe wyzwoliły się ze swojej dawnej niszy i prawie wszyscy znani producenci mają teraz jeden lub więcej modeli wszechstronnych w swojej ofercie, w wielu miejscach prawdopodobnie nastąpi zmiana modelu w 2020 roku. Jest to bardzo powszechny proces, ale tym bardziej ekscytujący dla tak młodej kategorii rowerów - z kilku powodów: z jednej strony wszyscy producenci powinni mieć już wystarczająco dużo czasu na opracowanie prawdziwego roweru szutrowego; wcześniej niektórzy próbowali wcisnąć do tej kategorii swoje dobrze znane rowery crossowe lub długodystansowe.
Test roweru szutrowego 2018: 13 rowerów w teście: nasz wniosek
Test: W ciągu ostatnich kilku tygodni sprawdziliśmy 13 rowerów szutrowych do 2.600 euro. Co zauważyliśmy podczas okresu testowego, które rowery nas zaskoczyły i nasze wnioski z testu Gravelbikes 2018. Aktualizacja 2020: 30 rowerów Gravel na dwóch polach testowych w teście Gravelbikes Test 2018 - Ustalenie nr 1: Gravelbike to nie tylko Gravelbike […]
Z drugiej strony pewne trendy się utrwaliły, a technologia nie stoi w miejscu. Spodziewamy się, że nowe rowery szutrowe 2020 będą miały grube opony o grubości około 40 mm lub więcej, liczne oczka na wszelkiego rodzaju akcesoria i geometrie, które są jeszcze bardziej przystosowane do jazdy w terenie i na długich dystansach niż wcześniej. Mniej wyścigów, więcej przygód! Spodziewamy się nowych modeli m.in. od Niner, Open i kilku innych.
Schreibe einen Kommentar