Test: W ciągu ostatnich kilku tygodni sprawdziliśmy 13 rowerów szutrowych do 2.600 euro. Co zauważyliśmy podczas okresu testowego, które rowery nas zaskoczyły i nasze wnioski z testu Gravelbikes 2018.
Aktualizacja 2020: 30 rowerów szutrowych przetestowanych na dwóch obszarach testowych
Test roweru szutrowego 2020: Początkujący do 2.000 euro: W teście 16 aktualnych modeli do 2.000 euro
Test: W naszej redakcji ostatnie kilka tygodni i miesięcy było wyraźnie pod jasną wschodzącą gwiazdą rowerów szutrowych - poświęcamy cały miesiąc szutrowym wszechstronnym rowerom. Istotną częścią naszego Gravel February jest również kompleksowy test aktualnych rowerów klasy podstawowej. Przyjrzeliśmy się bardzo dokładnie łącznie 16 motocyklom do 2.000 euro […]
Test rowerów szutrowych 2020: high-end do 8.000 euro: W teście wzięło udział 15 aktualnych kierowców szutrowych
Test: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy mieliśmy przyjemność przetestować w sumie ponad 30 aktualnych rowerów szutrowych, rozłożonych na dwóch lub trzech polach testowych. Crème de la crème można znaleźć w naszym teście z najwyższej półki. Tutaj producenci nie ustalili limitu cenowego, gdy zostali zaproszeni do testu - w związku z tym jest kilku kandydatów do testów, dla których [...]
Test rowerów szutrowych 2018 – Wniosek nr 1: nie wszystkie rowery szutrowe są takie same
Po pierwszym okrążeniu rozgrzewkowym na wszystkich kandydatach do testu, pierwszą rzeczą, z której zdaliśmy sobie sprawę, było to, że termin rower szutrowy tylko wydaje się być niszą w niszy, ale jednocześnie opisuje również ogromną gamę różnych motocykli, a nawet rower typy. Od rowerów wyścigowych z nieco szerszymi oponami po rowery trekkingowe z wyścigowymi kierownicami, wszystko było na miejscu.
Aby zilustrować to szerokie spektrum różnych orientacji, przyjrzeliśmy się wartościom stack-to-reach naszego pola testowego. Jeśli nie wiesz, co z tym zrobić: Mówiąc najprościej, ta wartość opisuje zależność między wysokością a długością ramy, a tym samym służy jako dobry wskaźnik tego, jak sportowa jest dana geometria. Różne mostki, kierownice itp. mogą oczywiście nadal wpływać na końcowy montaż, więc schemat jest jedynie orientacyjnym przewodnikiem.
Dwaj ekstremalni przedstawiciele z wyścigowymi kierownicami służą jako motocykle referencyjne: z jednej strony nowy Specialized Venge z stack-to-reach 1,43, a więc niezwykle sportowa pozycja siedząca, a z drugiej strony Tout Terrain Grande Route - prawdziwy randonneur z stos -do osiągnięcia 1,65. Jak widać na diagramie, nasze motocykle testowe plasują się gdzieś pomiędzy tymi dwoma biegunami: podczas gdy sportowi przedstawiciele są prawie na tym samym poziomie, co Specialized Venge, inni oferują podstawową orientację zorientowaną na wycieczki.
Dlatego przed zakupem dobrze się zastanów: do czego rower będzie służył w praktyce? Jak ważne są punkty mocowania bagażu lub błotników? Jaki procent prawdziwego „tereny” będzie naprawdę? I nawet bardziej niż w przypadku innych typów rowerów, uważamy, że jazda próbna jest kluczowa przed zakupem roweru szutrowego.
Wszystkie informacje o nowej szuterowej grupie Shimano GRX
Nowości produktowe: Shimano GRX: Wszystkie informacje o nowej grupie szutrowej
Nowości produktowe / Gravel: Rowery szutrowe już dawno przerosły swoją dawną niszę, a wraz z ich rosnącą popularnością rośnie również zapotrzebowanie na komponenty specjalnie dostosowane do uniwersalnych kierowców wyścigowych. Odpowiedzią Shimano na to jest GRX - kompletna seria specjalnych komponentów Gravel, które otwierają nowe możliwości pod kilkoma względami. Mamy wszystkie informacje na temat nowego Shimano […]
Test rowerów szutrowych 2018 — wniosek nr 2: opony robią różnicę
Niestety zakres wpływu opon na prowadzenie danego roweru jest wciąż często niedoceniany. Odpowiadają za kontakt między rowerem a podłożem, a udana równowaga między oporami toczenia, przyczepnością i komfortem jest kluczem do wszechstronnych wrażeń z jazdy. Przy chyba prawie żadnym innym typie roweru zastosowana opona odgrywa tak ważną rolę jak w przypadku roweru szutrowego - w dodatku często pokazuje z góry, gdzie producent klasyfikuje swój rower.
Z wyjątkiem Żwirownia Drössiger wszystkie nasze rowery testowe wyposażone są w 28-calowe koła, na które montowane są opony o różnych szerokościach i profilach. Tutaj przepustowość waha się od smukłego 30mm do Specialized Diverge Comp E5 do 51mm przy Wściekłość Ghost Fire Road. Niektóre rowery oferują również możliwość zamontowania mniejszych kół 650b z grubymi oponami MTB. Obwód toczenia pozostaje prawie taki sam, wzrasta komfort i przyczepność, a także waga. Daje to między innymi miejsce na grubsze opony 650b Meridy SilexŻe Rondo Ruut a także ten wspomniany Żwirownia Drössiger, który jest nawet dostarczany z fabryki.
Jednak szerokość to nie wszystko, profil ma również znaczący wpływ na przyczepność, wygodę i obsługę. Producenci zwykle polegają na oponach wszechstronnych, takich jak GravelKing SK firmy Panaracer lub G-One firmy Schwalbe, które dobrze toczą się po asfalcie, ale zapewniają też minimalną przyczepność w terenie. Nawiasem mówiąc, warto przejść na bezdętkowe nie tylko ze względu na wagę, co jest możliwe w przypadku większości naszych testowanych rowerów bez większego wysiłku. Opór toczenia i odporność na przebicie zmniejszają się również podczas jazdy bez dętki.
Test rowerów szutrowych 2018 — Wniosek nr 3: Waga to nie wszystko
Dobra, trzeba przyznać, chociaż nie byliśmy zszokowani, przynajmniej nie byliśmy pod wrażeniem ciężarów większości motocykli testowych. Tylko dwóch kandydatów waży mniej niż 9 kg, większość nawet powyżej 9,5 kg. Jest to sportowe z punktu widzenia ustalonego przedziału cenowego, ale test wykazał również, że waga kompletnego roweru nie odgrywa tak decydującej roli w docelowym obszarze użytkowania roweru szutrowego, jak można by przypuszczać.
Pagórkowaty teren, spokojne toczące się odcinki i brak pomiaru czasu: tak wygląda codzienność na większości rowerów szutrowych. Dlatego chętnie przyjmiemy kilka gramów nadwagi – na przykład na opcje montażu. Największe różnice można odczuć w masie kół: Cieszyło mnie, że prawie nie było żadnych odstających elementów, a własne zestawy kół producenta również ważyły przyjemnie mało.
Test rowerów szutrowych 2018: Nasz wynik testu
Wszystkie rowery wraz z ich mocnymi i słabymi stronami, cenami i linkami do poszczególnych testów można znaleźć na naszej liście najlepszych.
Tablica liderów: przetestowane rowery szutrowe do 2.600 EUR
Aktualizacja 2022: Rowery szutrowe na dwóch polach testowych w teście Test rowerów szutrowych 2019: Kluczowe dane i pole testowe Zdecydowaliśmy się ograniczyć maksymalną cenę naszego pola testowego do 2.600 euro. Tło: pomimo ich przydatności dla mas, rowery szutrowe nadal częściej są drugim lub trzecim rowerem niż głównym rowerem dla większości rowerzystów. W tym zakresie […]
Test rowerów szutrowych 2018: Nasz zwycięzca testu
Ghost Fire Road Rage 6.9 LC
Po kilkunastu rowerach szutrowych pod naszymi tyłkami w końcu pojawia się niespodzianka: Ghost Fire Road Rage 6.9 LC. Na pierwszy rzut oka dominują oczywiście grube 29-calowe opony MTB, ale poza tym elegancki rower z włókna węglowego ma wiele do zaoferowania: Liczne oczka mocujące sprawiają, że rower jest idealnym kompanem na dłuższe wyprawy z plecakiem, a geometria odgrywa tu również rolę: pozycja siedząca jest fabrycznie dość sportowa, ale dzięki nachylonej górnej rurze i dobremu wyważeniu można to znacznie złagodzić za pomocą kilku regulacji. Ale wracając do opon: nic dziwnego, że oferują znacznie większe rezerwy i komfort w terenie niż klasyczne opony Gravel, ale opory toczenia też były całkiem zadowalające, przynajmniej na szutrze.
Test rowerów szutrowych 2018: zwycięzca cena/wydajność
BH Gravel-X Alu 1.5
Nie każdy może lub chce zainwestować 2.500 euro w rower szutrowy. Dotyczy to przede wszystkim tych, dla których rajdowiec terenowy powinien być bardziej dodatkiem do floty niż „jednym do wszystkich”. BH Gravel-X Alu 1.5, który jest dostępny w sklepach w sugerowanej cenie detalicznej 1.399 euro, udowadnia, że można dostać solidny rower, który działa „od razu po wyjęciu z pudełka” za stosunkowo niewielkie pieniądze. Sprzęt z Shimano 105 i mechanicznymi hamulcami tarczowymi nie jest przypadkiem do lodziarni, ale w praktyce niezawodnie spełnia swoje zadanie. Aluminiowa rama przekonuje dobrą równowagą między komfortem a przyspieszeniem i oferuje osie przelotowe z przodu iz tyłu. Nawet jeśli BH był jednym z cięższych motocykli na polu testowym o całkowitej masie prawie 10 kg, jazda była dość żwawa, co z pewnością wynika również ze stosunkowo lekkich kół wykonanych we własnym zakresie.
Alternatywa: Wspaniałość Bergamont 6
Test rowerów szutrowych 2018: Maszyna wyścigowa
Orbea Terra M31 D19
Szuflada „Gravelbike” obejmuje niezwykle szeroką gamę różnych rowerów. Orbea Terra M31 to dokładnie rower dla tych, którzy postrzegają go jako rower wyścigowy z genami terenowymi - lub innymi słowy: długodystansowy rower przełajowy. Rower z Kraju Basków oferuje sztywną karbonową ramę z niezwykle sportową pozycją siedzącą, na której zamontowano lekkie koła Fulcrum, utrzymując całkowitą wagę grubo poniżej 9kg. Idealny rower do zimowych treningów lub wypraw eksploracyjnych z przemiennym szutrem i asfaltem. Nawet indywidualiści będą zadowoleni z Terra: program MyO firmy Orbea umożliwia dostosowanie koloru ramy - bez dodatkowych opłat. Przy okazji: jeśli przepustowość wbudowanego 1-biegowego układu napędowego Sram Rival nie jest wystarczająca, Terra M30 jest również dostępna jako wariant z Shimano 105.
alternatywy: Maszyna drogowa BMC X | Żwir Scotta Speedstera 10
Test rowerów szutrowych 2018: Specjalista od turystyki
Fuji Jari 1.1
Na drugim końcu spektrum zastosowań rowerów szutrowych jest popyt na wycieczki: sportowy rower wahadłowy? Sprawdzać. Gotowy na rowerowe przygody? Sprawdzać. Rowerem, który ucieleśnia te cechy jak żaden inny w naszym teście, jest Fuji Jari 1.1. Raczej zrelaksowana geometria sprawia, że rowerzyści są również zadowoleni z jazdy turystycznej, wszechstronna rama z opcjami mocowania niezliczonych toreb, bagażników i błotników to idealna podstawa dla kilkudniowej wycieczki. Ponadto: w złotym lakierze motocykl jest po prostu niesamowicie dobry dla oka.
alternatywy: Rondo Ruut ST Gravel Plus | Młynek Byka 3
Test roweru szutrowego 2018: wszechstronny
Siła Backroad Rose
Wielu nie widzi specjalnego roweru w rowerze szutrowym, ale wręcz przeciwnie: w pewnym sensie szwajcarski scyzoryk świata drop barów. Rose Backroad, który został zaprezentowany dopiero niedawno, prawie całkowicie spełnia to, co prawda, wysokie twierdzenie. Geometria ramy z włókna węglowego jest prawie idealnie wyważona, aby uszczęśliwić każdego, od kierowców wyścigowych po rowerzystów turystycznych, jakość dodatkowych części i waga całego roweru są bezkonkurencyjne w tej klasie. Sprytne rozwiązania w zakresie błotników, a nawet bagażników, w mgnieniu oka przekształcają szlachetny rower z włókna węglowego w sportowego rowerzystę dojeżdżającego do pracy lub mocnego turystę.
alternatywy: Żwirownia Drössiger | Specialized Diverge Comp E5
Daniel mówią
Bardzo udany i pouczający test. Wielkie dzięki za to!
Eninio mówią
A którzy dostawcy budują GRAVEL do Rh 64?
Thomas mówią
Chciałbym rzucić okiem na Ghost w sklepie. Niestety rower nie jest dostępny nawet w całym Hamburgu.
Franz mówią
Jak dobrze, że zamówiłam Ghosta 2 tygodnie temu ^^ Nie mogę się doczekać!
Bardzo udany test. Oszczędziłoby mi to dużo czasu. Naprawdę musisz zebrać informacje razem. Nadal nie masz wrażenia z jazdy.
Swato mówią
Witam Zespół Velomotion,
naprawdę świetny test, jedyne, czego mi tam brakuje, to limit wagi ram
bardzo ważna informacja dla mnie jako ciężkiego jeźdźca i bikepackingu