Test Tern Vektron P9: Mało miejsca w mieście? Rozwiązaniem może być kompaktowy e-rower. Tern Vektron P2018 9 zamienia małe koła i prosty mechanizm składania w prawdziwy cud przestrzeni.
Tern Vektron P9 – Kompaktowy rower na dojazdy do pracy?
Jeśli eksperci ruchu drogowego marzą o e-rowerach, to z pewnością o modelach takich jak Tern Vektron P9. Nie może być bardziej praktyczny: żaden rower nie jest tak kompaktowy jak 20-calowy, żaden nie pasuje tak dobrze do autobusów i pociągów, a tym samym umożliwia „łańcuchy modalne”, które mogłyby przyciągać coraz więcej ludzi z samochodu. A jeśli chodzi o przechowywanie, kompaktowy rower elektryczny ma zalety: dzięki krótkiemu rozstawowi osi można go również zjechać wąskimi, krętymi schodami do piwnicy; dzięki obrotowej kierownicy i zdejmowanym pedałom jest tak wąski, że można go bezpiecznie zaparkować na korytarzu nie tworząc wąskiej przestrzeni. Stosunkowo niska waga około 23 kilogramów to dodatkowy plus, jeśli chodzi o obsługę. Mechanizm składania jest również przyjemny, ponieważ w przeciwieństwie do wielu rowerów składanych jest naprawdę łatwy w użyciu: wystarczy otworzyć poręczną dźwignię ręczną i można złożyć razem dwie połówki rybitwy; teraz wszystko, co musisz zrobić, to wsunąć się w siodełko i złożyć kierownicę. Przy odrobinie wprawy można to zrobić w kilka sekund.
Tern Vektron P9 - Świetne właściwości jezdne pomimo małych kół
Pytanie tylko, dlaczego klasa kompakt pełni tak podrzędną rolę na rynku. Czy traumatycznie złe składane rowery z lat 1970. być może wypaliły się w zbiorowej psychice rowerzystów? Z rozmów z potencjalnymi nabywcami wynika, że wielu rowerzystów nie wierzy, że rowery z małymi kołami mają odpowiednie właściwości jezdne. Chwiejny, niepewny siebie – to często słyszane uprzedzenie, ale to nic więcej. Wręcz przeciwnie, gdy po raz pierwszy usiądziesz na rybitwie, zauważysz jej dużą stabilność. Nic się nie chwieje ani nie kołysze; długi maszt kierownicy i „podwójnie teleskopowa” sztyca nie są w żaden sposób nieprzyjemnie elastyczne. Oczywiście wielka zwinność Vektrona jest niezwykła. Aby osiągnąć kompaktowy rozmiar po złożeniu, rozstaw osi musi być krótki; zwłaszcza odległość od suportu do osi przedniego koła jest niewielka. Tern prowadzi się bardziej jak rower wyścigowy niż rower turystyczny - i to przemawia do kolarzy sportowych, którzy są zadowoleni z większej zwrotności w codziennym ruchu ulicznym w porównaniu z pedelekiem turystycznym 28. Obszerne opony zapewniają, że dynamika nie zostanie zaniedbana - wyrównują niejedną dziurę i zapobiegają wyboistej jeździe. Rybitwa również świetnie sprawdza się jako rower rodzinny; prosta regulacja wysokości oraz wspornik z regulacją długości i kąta umożliwiają łatwe dopasowanie do wzrostu od poniżej 1,50 do ponad 1,90 metra. Może być nawet używany jako rower turystyczny o maksymalnej dopuszczalnej masie systemowej 120 kg i solidnym bagażniku.
Tern Vektron P9 - Niedroga alternatywa z napędem Bafang
W każdym razie Tern Vektron P2018 9 wskazuje, że popyt na 20-calowe rowery rośnie. W bieżącym roku modelowym motocykl był dostępny tylko z silnikiem Bosch za 2.999 euro; z kolei testowy rower jest o całe 400 euro tańszy z napędem Bafang (podczas gdy nowy model Boscha z dziesięciobiegową przerzutką będzie kosztował 3.399 euro), co czyni go atrakcyjniejszym dla większej grupy klientów. Rower nadal nie jest okazją, ale nie należy się tego spodziewać ze względu na różne części specjalne. Reflektory, mocowania, siodełko - wszystko to jest specjalnie dopasowane do kompaktowego roweru, a nie towar z półki. Dwunożny stojak jest również specjalną częścią składanego roweru: zapewnia bezpieczne zaparkowanie złożonego roweru. Dziewięciobiegowa przerzutka i hamulce tarczowe są bardziej solidne, jeśli nie klasyczne standardy Shimano; Przy nieco ponad 400 watogodzinach bateria jest również dość pojemna i wystarcza na kilka dojazdów do pracy, nawet jeśli odbywają się one w typowym ruchu typu „stop and go”. Napęd może ogólnie zadowolić; jego osiągi prawie nie różnią się od innych silników średniej wielkości. Możesz przegapić wyświetlacz pośrodku, ale i tak nie powinieneś zbyt długo wpatrywać się w prędkościomierz w ruchu miejskim.
link producenta: www.ternbicycles.com
Schreibe einen Kommentar