Rynek: Simplon Pride to najnowszy hit austriackiego producenta. Mówi się, że zupełnie nowa koncepcja aerodynamiczna z dwuczęściowym mostkiem zapewnia decydujące sekundy, a także zastosowano nowy system osi przelotowej, w którym oś nie jest całkowicie wyciągana podczas wymiany koła.
Simplon Pride — rewolucyjna koncepcja kokpitu
Pierwszym elementem przyciągającym wzrok w Simplon Pride jest nowa kombinacja kierownicy i mostka. Własny rozwój firmy Simplon obiecuje przede wszystkim korzyści aerodynamiczne, ponieważ powietrze powinno przepływać przez środek przez podział. Ponadto opierają się na pełnej integracji, linkach zmiany biegów i przewodach hamulcowych poprowadzonych przez kierownicę, co powinno przynieść dalsze korzyści aerodynamiczne. Kierownicę i mostek można wybrać w różnych długościach i szerokościach. Zasadniczo istnieją dwa różne warianty, Race i Marathon, mostek wariantu Race (między 100 mm a 130 mm) łączy się płasko z kierownicą. W wersji Marathon (długość mostka od 90 mm do 120 mm) kierownica unosi się o około 2 cm, aby utrzymać bardziej pionową pozycję. Nawet standardowa kierownica i mostek nie stanowią problemu. Za pomocą adaptera można również zamontować klasyczne mostki z okrągłymi zaciskami na Simplon Pride.
Simplon Pride – szybka technologia osi przelotowej
W czasach hamulców tarczowych osie przelotowe nie są niczym nowym. Ale Simplon ma tutaj małą innowację. Oś przelotowa nie jest całkowicie wyciągnięta podczas wymiany koła. Specjalny ogranicznik w hakach widelca i tylnym końcu trzyma oś w kole.Dodatkowo tzw. „Raptor Dropout” ma zapewnić zauważalny wzrost komfortu dzięki odciągnięciu haków widelca do tyłu.
Poziomy wyposażenia Simplon Pride
Simplon Pride będzie początkowo dostępny w 3 konfiguracjach i będzie dostępny tylko z elektroniczną zmianą przełożeń i hydraulicznymi hamulcami tarczowymi, albo Shimano, Sram i prawdopodobnie również Campagnolo. Wersje Shimano są wyposażone w tarcze 160 mm z przodu i 140 mm z tyłu. Sram ma 160 tarcz z przodu iz tyłu. Najtańszy model z Shimano Ultegra Di2 Disc zaczyna się od 5299 euro. Najlepsze modele są wyposażone w Shimano Dura-Ace Di2 Disc i Sram Red eTap Hydro. Dzięki modułowemu systemowi Pride powinien być również wyposażony w Campagnolo Super Record EPS z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi.
Uwe Kranza mówią
Rower ciekawy, ale gdzie i jak podpiąć grmina np. do wersji maratonowej...?
Żegnaj obręcz koła
Uwe Kranza mówią
Powinien nazywać się Garmin, oczywiście.
jonas mówią
Witaj Uwe,
istnieje uchwyt Garmin, który można umieścić pośrodku przed kierownicą i dopasować do obu, np. Garmin Edge 520 i Edge 1000. Uchwyt jest montowany pod kierownicą za pomocą 2 śrub i można go całkowicie zdemontować.
Pozdrowienia Jonasz