Test: ROSE XEON CDX Cross-4400 Gravel to szwajcarski scyzoryk wśród rowerów szutrowych. Jest to wszechstronny pojazd do indywidualnego użytku na drogach szutrowych lub gładkim asfalcie. Wyposażenie roweru wysyłkowego jest bardzo dobre - za cenę poniżej 3.000 euro można dostać prawie wszystko, czego dusza Gravela zapragnie.
Na pierwszy rzut oka sportowy motocykl, minimalistyczne, ale przemyślane wyposażenie od razu rzuca się w oczy. Cechą, którą należy tutaj podkreślić, jest możliwość zamocowania do ramy błotnika lub bagażnika. ROSE polegał na 1-biegowym układzie napędowym SRAM Force 11x. Imponuje to wyraźnym zachowaniem zmiany biegów i wyjątkowo szerokim zakresem, aby uzyskać prędkość zarówno na wzniesieniu, jak i na płaskim. Dzięki redukcji do jednej dźwigni zmiany biegów cała uwaga skupia się na wrażeniach z jazdy. Oczywiście musisz zaakceptować straty w przepustowości w porównaniu z konwencjonalnymi konfiguracjami 2x. Pedałowanie z wbudowaną tarczą 42 staje się coraz trudniejsze przy prędkościach 40 km/h i wyższych. Dzięki większej tarczy możesz opanować problem, ale wtedy musisz mocno pedałować podczas podjazdu.
Doskonale kontrolowane hamulce tarczowe SRAM Force przekonują najwyższą funkcjonalnością, szczególnie w mokrych warunkach, super ergonomią i płynnie działającą dźwignią. Hydrauliczne stopery mogą w pełni pokazać swoje mocne strony na rowerze szutrowym, takim jak ROSE XEON CDX Cross-4400 Gravel. Jeśli przyczepność jest trudna do oceny na szutrowych drogach, a piasek powoduje śliskość, będziesz zadowolony z łatwo modulowanej i niezmiennie dużej siły hamowania.
Ramki do zdjęć | ROSE o wysokim module sprężystości T30/40 |
widelec amortyzowany | Wysokowydajna tarcza w całości z włókna węglowego |
wirniki | Płyta Rose CDX-1450 |
opona | Schwalbe G-One Evo 38c |
przerzutka tylna | Średnia klatka SRAM Force CX1 |
dźwignia zmiany biegów | SRAM siła 1 |
korba | SRAM Force 1 42z |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SRAM Siła 160/160 |
sztyca | RÓŻOWA RC-170 Flex Carbon |
siodło | Selle Italia SLR Lite Flow |
trzon | Ritchey WCS C220 |
Lenker | Ritchey WCS Evomax |
Geometria ROSE XEON CDX Cross-4400 Gravel
51cm | 54cm | 57cm | 59cm | 62cm | |
rura podsiodłowa (w mm) | 483 | 513 | 543 | 563 | 593 |
Pozioma rura górna (w mm) | 525 | 540 | 555 | 568 | 582 |
główka ramy (w mm) | 130 | 147 | 164 | 174 | 188 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 |
Rozstaw osi (w mm) | 1009 | 1017 | 1025 | 1035 | 1047 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 71.5 | 72 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 73.75 | 73.5 | 73.25 | 73 |
Zasięg (mm) | 370 | 377 | 384 | 391 | 398 |
Stosy (mm) | 541 | 559 | 577 | 587 | 599 |
Cichą atrakcją ROSE Gravelracer są jego koła: przy całkowitej cenie poniżej 3.000 euro niekoniecznie spodziewalibyśmy się tutaj obręczy z włókna węglowego, ale dokładnie to zapewnia bezpośredni sprzedawca z Bocholt w swoim CDX-1450. Miłośnicy jazdy terenowej z przyjemnością zauważą również, że zestaw kół jest przystosowany do zastosowania bezdętkowego i można nim jeździć bez dętki z odpowiednimi zaworami i mlekiem. Wysokowydajne opony G-One firmy Schwalbe nie tylko przyciągają wzrok, ale oferują również doskonałe właściwości tłumiące i doskonałą przyczepność w terenie, nawet przy nieco niskim ciśnieniu powietrza. Jeśli zwiększysz ciśnienie powietrza, ROSE CDX przekształci się w sportową „maszynę szosową”, dzięki której szybko zapomnisz, że tak naprawdę siedzisz na szutrze.
Karbonowa rama roweru szutrowego ROSE jest oparta na XEON CDX Cross (prawie) o tej samej nazwie i waży nieco ponad 1.000 g - bardzo dobra wartość. Wspomniana już opcja montażu błotników świadczy o dużej dbałości o szczegóły, geometria pokazuje, że zdecydowanie adresowana jest do kierowców nastawionych na osiągi i sportowców - nawet z błotnikami XEON CDX Gravel zdecydowanie nie jest wygodnym środkiem transportu. Widelec i rama mają duży prześwit na opony, aby pomieścić opony o szerokości do 42 mm - nawet z zamontowanymi błotnikami.
Pomimo naprawdę niskiej ceny, nie oszczędzali też na dodatkach: kokpit pochodzi z serii WCS firmy Ritchey, karbonowa sztyca jest wykonywana we własnym zakresie, a Selle Italia SLR Lite Flow to jedna z najpopularniejszych wszechstronnych szosowych wszystkie siodła.
Rama i widelec z włókna węglowego, w tym przednia i tylna oś przelotowa, to doskonale zaprojektowane połączenie lekkości i sztywności, dzięki czemu zapewniają zaskakująco dobry komfort jazdy nawet na nieutwardzonych drogach. Niezależnie od nawierzchni prowadzenie roweru charakteryzuje się maksymalnym bezpieczeństwem. Byliśmy szczególnie zaskoczeni wyjątkowo dobrymi osiągami wszechstronnego roweru ROSE na szosie: nadążanie za grupą kolarzy wyścigowych? Bez problemu! Dopiero przy dużych prędkościach powyżej 40 km/h przełożenie obwodu 1×11 jest ograniczone.
Imponującą cechą ROSE XEON CDX CROSS-4400 jest jego wyjątkowa wszechstronność – rower na każdą okazję. Czy to na szutrze, sypkim podłożu czy asfalcie, wrażenia z jazdy są zawsze na najwyższym poziomie.
szczegóły wyścigów mówią
Jeżdżę na rowerze z napędem 2×11 SRAM Force. Przepustowość jest wystarczająca dla wzniesień do 10%. W przeciwnym razie mogę tylko potwierdzić artykuł. Koło to rakieta. Opony G One są niesamowicie szybkie i wygodne. Niektóre hardtaile MTB muszą ubierać się bardzo ciepło. Ale staje się to trudne tylko na bardzo nierównym lub zakorzenionym podłożu. Na wszystkich innych trasach możesz świętować orgie prędkości i wspinaczki na tym rowerze!
Stefana Winklera mówią
Witaj Detlef,
Rose zbudował mój rower XEON CDX Gravel Cross z zupełnie nową tarczą Dura Ace DI2-9170.
Jestem ciekawy, czy rower pasuje do mnie jako ciężkiego jeźdźca o wadze 110 kg!? i czy koła z włókna węglowego są odpowiednie dla mojej wagi systemu?
Zwykle jeżdżę w grupie (rower wyścigowy), czyli szybkie wycieczki szosowe.
Od nowego Cravel Renner oczekuję większego komfortu bez konieczności rezygnacji z szybkości.
Od czasu do czasu wypad do lasu i na pola.
Rowerem jeździłbym głównie po asfalcie i co najwyżej kilka polnych i łąkowych ścieżek.
Obecnie jeżdżę Xeonem DX z 2014 roku z dyskiem Dura Ace DI2.