Jazda próbna: podczas Eurobike Media Days w zeszłym tygodniu mieliśmy pierwszą okazję zmierzyć się z nową wszechstronną maszyną wyścigową ze Szwajcarii, BMC Roadmachine. Po kilku obszernych okrążeniach testowych topowym modelem Roadmachine 01 jesteśmy pewni, że BMC naprawdę ruszyło w drogę.
Kilka tygodni temu mieliśmy w Velomotion nową wyścigówkę BMC, która nosi chwytliwą nazwę Roadmachine, szczegółowo przedstawione. Dzięki nowemu wszechstronnemu motocyklowi BMC pod wieloma względami powraca do początków motocykla wyścigowego, realizując podejście do korzeni, które jest zdumiewające tylko na pierwszy rzut oka. Jeszcze 10-15 lat temu rower wyścigowy był rowerem wyścigowym – rowerem na szosę, na dłuższe podróże, do szybkich sprintów, zarówno na dobrych, jak i złych drogach. W niedawnej przeszłości nastąpiła rosnąca specjalizacja, z jednej strony wygodnymi zawodnikami długodystansowymi, az drugiej bezkompromisowymi zawodnikami. Spojrzenie na obszar zawodowy pokazuje, że pomiędzy nimi jest jeszcze dużo więcej: nierzadko zdarza się, że zespoły przełączają się między czterema lub pięcioma różnymi motocyklami - w zależności od rodzaju rowerzysty, trasy i orientacji.
Jednak wielu rowerzystów hobbystów i amatorów nie chce kupować kilku rowerów szosowych: dlaczego w końcu większość rowerzystów chce po prostu roweru wyścigowego - bez względu na to, jak wygląda trasa. Tutaj jednak potencjalni nabywcy napotykają na problem z ofertami wielu producentów: Wybór jest aż nadto wystarczający, ale zwykle trzeba zdecydować między różnymi obszarami zastosowania: Jeśli chcesz mieć wygodny rower długodystansowy na długie podróże, dynamiczny lekki rower do alpejskie przełęcze czy sztywny pojazd wyścigowy na następny sprint? Do tej pory Szwajcarzy z BMC mieli do dyspozycji rower wyścigowy Teammachine i specjalistyczne granfondo do długich dystansów. Pośrodku znajduje się nowy Roadmachine. W niszę, która tak naprawdę nie jest niszą, ale podstawą tego, na czym opiera się większość innych współczesnych hitów.
BMC Roadmachine: Tradycyjne podejście, nowoczesne wykonanie
Endurance, race, aero, all-round - dla wielu to tylko szara teoria i jaka jest różnica między tymi różnymi kategoriami rowerów wyścigowych? Pomijając współczesne zjawiska, takie jak hamulce tarczowe, to przede wszystkim geometria wpływa na odpowiednie prowadzenie. Bez wchodzenia w szczegóły w tym miejscu można powiedzieć, z grubsza upraszczając: jeździec na rowerze długodystansowym siedzi bardziej wyprostowany - jest to zwykle spowodowane dłuższą główką ramy i krótszym zasięgiem. Aby jeszcze bardziej poprawić komfort, szersze opony zwykle mieszczą się w tylnym trójkącie i widelcu, a wsporniki siodełka i widelec bardziej się wyginają i pochłaniają uderzenia o podłoże. Z drugiej strony rower wyścigowy jest dłuższy, sztywniejszy, lżejszy i bardziej zwinny.
Jeśli teraz porównasz dane BMC Roadmachine z jego dwoma odpowiednikami, Teammachine i granfondo, nowe, stare podejście nowicjusza w BMC stanie się jasne. Porównaliśmy niektóre uderzające dane dotyczące geometrii trzech modeli w rozmiarze ramy 56:
BMC duże fondo | Maszyna drogowa BMC | Maszyna BMC Team | |
---|---|---|---|
Stosy (mm) | 580 | 574 | 565 |
Zasięg (mm) | 384 | 393 | 392 |
główka ramy (mm) | 177 | 154 | 163 |
tylne widełki (mm) | 412 | 410 | 402 |
rozstaw osi (mm) | 1008 | 1008 | 988 |
Kąt skrętu (°) | 72 | 72 | 72.5 |
Podczas gdy Teammachine został zaprojektowany z myślą o napędzie i zwinności z krótkimi rurami tylnego trójkąta, małym rozstawem osi i małym kątem skrętu, granfondo koncentruje się bardziej na komforcie i dobrodusznym prowadzeniu z główką ramy o długości 177 mm i znacznie dłuższymi rurami tylnego trójkąta. Nic dziwnego, że nowy Roadmachine znajduje się pomiędzy dwoma poprzednimi najlepszymi psami w prawie wszystkich obszarach.
Jednak to, że ogólna orientacja opiera się na modelach z przeszłości, nie oznacza, że BMC Roadmachine nie jest nowoczesnym rowerem szosowym, wręcz przeciwnie. Najwyższy model Roadmachine 01 jest wyposażony w wyjątkowo lekką ramę z włókna węglowego, która w połączeniu z mostkiem opracowanym przez BMC umożliwia całkowicie zintegrowane prowadzenie kabli i linek od kierownicy do punktu końcowego. Zintegrowany zacisk podtrzymujący i hamulce tarczowe również podkreślają nowoczesny charakter roweru.
Więcej informacji o BMC Roadmachine 01
Nowości produktowe: BMC Roadmachine - Nowa wszechstronna maszyna tarczowa ze Szwajcarii
Rynek: Dzięki BMC Roadmachine, szwajcarski producent premium twierdzi, że ma „jeden dla wszystkich”. Nowy dyskowiec celowo ustawia się pośrodku między wyścigami a wytrzymałością i jest wyposażony w trzy różne ramy: dwie karbonowe i jedną aluminiową. BMC Roadmachine — złoty środek Jedno z najbardziej przełomowych rozwiązań w […]
Jazda próbna BMC Roadmachine 01 – czy koncepcja się sprawdza?
Jak wszyscy wiemy, prawda o właściwościach roweru nie leży w tabelach geometrii ani obietnicach producenta, ale wyłącznie na drodze. Dlatego podczas naszej jazdy próbnej po drogach wokół raju rowerowego Kirchberg w Tyrolu chcieliśmy wyrobić sobie własną opinię na temat nowego, klasycznego roweru wyścigowego. Do naszego testu otrzymaliśmy topowy model BMC Roadmachine 01 z elektroniczną przerzutką Di2, lekką karbonową ramą, karbonowymi kołami od DT Swiss i nowym mostkiem BMC. Punkt kosztowy: 9.999 € – wysoka cena za rower szosowy, nawet w 2016 roku.
Przegląd modeli BMC Roadmachine 01
Rama: węgiel premium 920g
Napęd: Shimano Dura Ace Di2
Koła: DT Swiss RC38 C Spline Carbon
Cena: € 9.999
Nasze pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne: Roadmachine to naprawdę dobry rower. Pozycja siedząca jest wyważona i, naszym zdaniem, zmierza nieco bardziej ku wygodzie, ale nie pozwala na pojawienie się „czucia roweru turystycznego”. Napęd jest fenomenalnie dobry, również dzięki świetnym kołom: BMC daje dużo frajdy, dobrze radzi sobie w różnym terenie, a także doskonale radzi sobie na podjazdach. Nieco krótsze dolne rurki tylnego trójkąta w porównaniu do wytrzymałościowego odpowiednika granfondo są zauważalne podczas szybszych zjazdów na nawierzchniach, które czasem nie są idealne: rowerem można wspaniale manewrować w ciasnych zakrętach, ale jeśli jesteś przyzwyczajony do stabilności na linii prostej, charakterystycznej dla współczesnych wyścigów długodystansowych , trzeba być trochę bardziej świadomym tego, bardziej zwinnym, ale momentami nieco nerwowym, prowadzeniem Roadmachine.
BMC Roadmachine 01 - Podsumowanie
Eksperyment Powrót do korzeni: udany! To chyba najlepszy sposób na podsumowanie BMC Roadmachine. Tradycyjna geometria działa, funkcje i wyposażenie nowego wszechstronnego BMC są udane i dla wielu może to być po prostu rower, którego szukali od dawna: niezbyt wyjątkowy, ale wciąż wysokiej jakości i nowoczesny. Tylko wysoka cena może odstraszyć jednego lub drugiego.
Schreibe einen Kommentar