Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

roweryTesty

rowery wyścigowe: Jazda próbna: BMC Roadmachine 01 – Tradycyjnie nowoczesny

4 lipiec 2016 by Michała Faissa

Jazda próbna: podczas Eurobike Media Days w zeszłym tygodniu mieliśmy pierwszą okazję zmierzyć się z nową wszechstronną maszyną wyścigową ze Szwajcarii, BMC Roadmachine. Po kilku obszernych okrążeniach testowych topowym modelem Roadmachine 01 jesteśmy pewni, że BMC naprawdę ruszyło w drogę.

Kilka tygodni temu mieliśmy w Velomotion nową wyścigówkę BMC, która nosi chwytliwą nazwę Roadmachine, szczegółowo przedstawione. Dzięki nowemu wszechstronnemu motocyklowi BMC pod wieloma względami powraca do początków motocykla wyścigowego, realizując podejście do korzeni, które jest zdumiewające tylko na pierwszy rzut oka. Jeszcze 10-15 lat temu rower wyścigowy był rowerem wyścigowym – rowerem na szosę, na dłuższe podróże, do szybkich sprintów, zarówno na dobrych, jak i złych drogach. W niedawnej przeszłości nastąpiła rosnąca specjalizacja, z jednej strony wygodnymi zawodnikami długodystansowymi, az drugiej bezkompromisowymi zawodnikami. Spojrzenie na obszar zawodowy pokazuje, że pomiędzy nimi jest jeszcze dużo więcej: nierzadko zdarza się, że zespoły przełączają się między czterema lub pięcioma różnymi motocyklami - w zależności od rodzaju rowerzysty, trasy i orientacji.

Maszyna drogowa BMC-1



Jednak wielu rowerzystów hobbystów i amatorów nie chce kupować kilku rowerów szosowych: dlaczego w końcu większość rowerzystów chce po prostu roweru wyścigowego - bez względu na to, jak wygląda trasa. Tutaj jednak potencjalni nabywcy napotykają na problem z ofertami wielu producentów: Wybór jest aż nadto wystarczający, ale zwykle trzeba zdecydować między różnymi obszarami zastosowania: Jeśli chcesz mieć wygodny rower długodystansowy na długie podróże, dynamiczny lekki rower do alpejskie przełęcze czy sztywny pojazd wyścigowy na następny sprint? Do tej pory Szwajcarzy z BMC mieli do dyspozycji rower wyścigowy Teammachine i specjalistyczne granfondo do długich dystansów. Pośrodku znajduje się nowy Roadmachine. W niszę, która tak naprawdę nie jest niszą, ale podstawą tego, na czym opiera się większość innych współczesnych hitów.

BMC Roadmachine: Tradycyjne podejście, nowoczesne wykonanie

Endurance, race, aero, all-round - dla wielu to tylko szara teoria i jaka jest różnica między tymi różnymi kategoriami rowerów wyścigowych? Pomijając współczesne zjawiska, takie jak hamulce tarczowe, to przede wszystkim geometria wpływa na odpowiednie prowadzenie. Bez wchodzenia w szczegóły w tym miejscu można powiedzieć, z grubsza upraszczając: jeździec na rowerze długodystansowym siedzi bardziej wyprostowany - jest to zwykle spowodowane dłuższą główką ramy i krótszym zasięgiem. Aby jeszcze bardziej poprawić komfort, szersze opony zwykle mieszczą się w tylnym trójkącie i widelcu, a wsporniki siodełka i widelec bardziej się wyginają i pochłaniają uderzenia o podłoże. Z drugiej strony rower wyścigowy jest dłuższy, sztywniejszy, lżejszy i bardziej zwinny.



Jeśli teraz porównasz dane BMC Roadmachine z jego dwoma odpowiednikami, Teammachine i granfondo, nowe, stare podejście nowicjusza w BMC stanie się jasne. Porównaliśmy niektóre uderzające dane dotyczące geometrii trzech modeli w rozmiarze ramy 56:

BMC duże fondoMaszyna drogowa BMCMaszyna BMC Team
Stosy (mm)580574565
Zasięg (mm)384393392
główka ramy (mm)177154163
tylne widełki (mm)412410402
rozstaw osi (mm)10081008988
Kąt skrętu (°)727272.5

Podczas gdy Teammachine został zaprojektowany z myślą o napędzie i zwinności z krótkimi rurami tylnego trójkąta, małym rozstawem osi i małym kątem skrętu, granfondo koncentruje się bardziej na komforcie i dobrodusznym prowadzeniu z główką ramy o długości 177 mm i znacznie dłuższymi rurami tylnego trójkąta. Nic dziwnego, że nowy Roadmachine znajduje się pomiędzy dwoma poprzednimi najlepszymi psami w prawie wszystkich obszarach.



Maszyna drogowa BMC-3

Jednak to, że ogólna orientacja opiera się na modelach z przeszłości, nie oznacza, że ​​BMC Roadmachine nie jest nowoczesnym rowerem szosowym, wręcz przeciwnie. Najwyższy model Roadmachine 01 jest wyposażony w wyjątkowo lekką ramę z włókna węglowego, która w połączeniu z mostkiem opracowanym przez BMC umożliwia całkowicie zintegrowane prowadzenie kabli i linek od kierownicy do punktu końcowego. Zintegrowany zacisk podtrzymujący i hamulce tarczowe również podkreślają nowoczesny charakter roweru.

Więcej informacji o BMC Roadmachine 01



[blog style=”def” cols=”2″ display=”specific” specific=”49548″ posts_per_page=”0″ offset=”0″ pagination=”no” ad_id=”0″ ad_count=”3″ ad_repeat=”yes”]

Jazda próbna BMC Roadmachine 01 – czy koncepcja się sprawdza?

Jak wszyscy wiemy, prawda o jakości roweru nie leży w tabelach geometrii ani obietnicach producenta, ale wyłącznie w jeździe po drodze. Podczas jazdy testowej po drogach wokół raju dla rowerzystów Kirchberg w Tyrolu, chcieliśmy wyrobić sobie własną opinię na temat tego nowego, wyrafinowanego roweru wyścigowego. Do testu otrzymaliśmy topowy model BMC Roadmachine 01 z elektroniczną przerzutką Di2, lekką karbonową ramą, karbonowymi kołami DT Swiss i nowym mostkiem BMC. Cena: 9 euro.999€ – wysoka cena za rower wyścigowy, nawet w 2016 roku.

Przegląd modeli BMC Roadmachine 01



Roadmachine 01 Dura Ace Di2Maszyna drogowa 01 Ultegra Di2Maszyna drogowa 01 UltegraMaszyna drogowa 02 Ultegra Di2Maszyna drogowa 02 UltegraMaszyna drogowa 02 105Maszyna drogowa 03 105Maszyna drogowa 03 Tiagra

RM01_DuraAce-Di2



Rama: węgiel premium 920g
Napęd: Shimano Dura Ace Di2
Koła: DT Swiss RC38 C Spline Carbon

Cena: 9999€

RM01_Ultegra Di2

Rama: węgiel premium 920g
Napęd: Shimano Ultegra Di2
Koła: 3T Discus C35 Team Carbon



Cena: 6999€



RM01_Ultegra

Rama: węgiel premium 920g
Napęd: Shimano Ultegra
Koła: DT Swiss R32 Spline

Cena: € 4.699



RM02_Ultegra Di2



Rama: full carbon 1100g
Napęd: Shimano Ultegra Di2
Koła: 3T Discus C35 Pro

Cena: 4.499 €

RM02_Ultegra

Rama: full carbon 1100g
Napęd: Shimano Ultegra
Koła: DT Swiss R24 Spline



Cena: € 3.599



RM02_105

Rama: full carbon 1100g
Napęd: Shimano 105
Wirniki: Novatec 30 SL

Cena: € 2.799



RM03_105



Rama: Aluminium Smoothweld 1270g
Napęd: Shimano 105
Wirniki: Novatec 30SL

Cena: € 2.099

RM03_Tiagra

Rama: Aluminium Smoothweld 1270g
Napęd: Shimano Tiagra
Wirniki: Novatec 30



Cena: € 1.799

Nasze pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne: Roadmachine to naprawdę dobry rower. Pozycja siedząca jest wyważona i, naszym zdaniem, zmierza nieco bardziej ku wygodzie, ale nie pozwala na pojawienie się „czucia roweru turystycznego”. Napęd jest fenomenalnie dobry, również dzięki świetnym kołom: BMC daje dużo frajdy, dobrze radzi sobie w różnym terenie, a także doskonale radzi sobie na podjazdach. Nieco krótsze dolne rurki tylnego trójkąta w porównaniu do wytrzymałościowego odpowiednika granfondo są zauważalne podczas szybszych zjazdów na nawierzchniach, które czasem nie są idealne: rowerem można wspaniale manewrować w ciasnych zakrętach, ale jeśli jesteś przyzwyczajony do stabilności na linii prostej, charakterystycznej dla współczesnych wyścigów długodystansowych , trzeba być trochę bardziej świadomym tego, bardziej zwinnym, ale momentami nieco nerwowym, prowadzeniem Roadmachine.



Maszyna drogowa BMC-8

BMC Roadmachine 01 - Podsumowanie

Eksperyment Powrót do korzeni: udany! To chyba najlepszy sposób na podsumowanie BMC Roadmachine. Tradycyjna geometria działa, funkcje i wyposażenie nowego wszechstronnego BMC są udane i dla wielu może to być po prostu rower, którego szukali od dawna: niezbyt wyjątkowy, ale wciąż wysokiej jakości i nowoczesny. Tylko wysoka cena może odstraszyć jednego lub drugiego.

tagi:BMCMaszyna drogowa BMCAktualnościbiegacz

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • Nowości produktowe: Nowości produktowe: BMC Roadmachine X – szwajcarski wszechstronny rower dla żądnych przygód
  • Parlee Ouray w teście: Między wyścigiem a terenem
  • Nowy Cube Attain 2025: Ekskluzywny test nowego produktu
  • Nowa maszyna drogowa BMC: Sprawdzona wytrzymałość ponownie przemyślana
  • Rower wyczynowy od bezpośredniego spedytora z Bocholt: ROSE XLITE 06 Ultegra Di2 w teście
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH