Rynek: Minęło sporo czasu, odkąd Shimano wprowadziło zupełnie nowy układ napędowy - dziś jest jeden z tych bardzo rzadkich dni. Nazywa się Shimano Metrea i jest pierwszą grupą japońskiego producenta, która jest całkowicie nastawiona na wymagania i potrzeby rowerów miejskich. Shimano Metrea oferuje minimalistyczny design, dużą zmienność i interesującą nową pozycję siedzenia.
Nazwa nowej grupy jest nową kreacją i składa się ze słów „Metropolitan” i „Real”. Właśnie w tym obszarze napięć Shimano widzi swoją Metreę: między funkcjonalnością a luksusem, między pragmatyzmem a stylem. Urban Sport to kategoria, którą Shimano nazywa tą kategorią, o której mówi się, że znajduje się gdzieś pomiędzy rowerami trekkingowymi i wyścigowymi. Ogólna koncepcja obejmuje również pozycję siedzącą, która dzięki nowej grupie i dodatkowym elementom została zaprojektowana tak, aby była sportowa i wygodna.
Minimalistyczny design podyktował projekt grupy miejskiej, prędkość była maksymą, jeśli chodzi o względy funkcjonalne: Szybka zmiana biegów, krótka droga hamowania i lepsze przyspieszenie - dokładnie to, czego oczekujesz od swojego roweru, szczególnie w dżungli wielkiego miasta.
Części
Jeśli chodzi o napęd, wybór jest oczywiście największy: Shimano oferuje dwie różne wersje stylowej nowej korby: model podwójny (FC-U5000-2) o gradacji 46/32 dla jak najszerszego zakresu. Przerzutka przednia (RD-U5000) została specjalnie zaprojektowana do tego stopnia przełożenia i rozmiaru tarcz, dlatego powinna zapewniać szybką, płynną zmianę przełożeń przy niewielkim wysiłku. Ponadto korba będzie również dostępna jako wariant z tarczą z 42 zębami (FC-U5000-1). 11-rzędowa przerzutka tylna (RD-U5000) została zaprojektowana tak, aby idealnie współpracowała z wewnętrzną kasetą CS-5800. Kaseta oferuje gradacje od 11-32 do 12-25 - jest więc odpowiednie przełożenie dla prawie każdego terenu i każdego typu kierowcy.
Hamowanie jest wyłącznie hydrauliczne: Shimano Metrea otrzymuje całkowicie nowe zaciski hamulcowe (BR-U5000), które są wyposażone w nowoczesny standard montażu płaskiego, dzięki czemu pasują również do nowoczesnych ram rowerów szosowych, przełajowych lub miejskich. Jednak z dźwigniami hamulca robi się znacznie ciekawiej: oprócz „normalnych” dźwigni do prostej kierownicy (BL-U5000), dostępne będą również specjalne dźwignie z ST-U5060, klasyczne dźwignie hamulca STI z podwójnym koncepcja sterowania, która została faktycznie pogrzebana, zjednoczyć. Te dźwignie, które na pierwszy rzut oka wydają się dziwne, zostały zaprojektowane dla nowych kierownic H-Bar, które mają naśladować pozycję siedzącą i chwytną na gumowych uchwytach klasycznych kierownic typu drop bar. Partner Shimano PRO Components będzie miał odpowiednie kierownice w dwóch różnych szerokościach w swoim asortymencie od lata. Grupę uzupełniają koła tarczowe WH-U5000.
Shimano Metrea będzie dostępny w sklepach w całej Europie od kwietnia 2016 r. Obecnie nic nie wiadomo o cenach.
Schreibe einen Kommentar