Nowości produktowe: Jako alternatywę dla komponentów HYPERGLIDE+, Shimano wprowadza LINKGLIDE, kolejną technologię zapewniającą płynną i płynną zmianę przełożeń. Podczas gdy komponenty HYPERGLIDE+ zostały opracowane specjalnie z myślą o niskiej wadze, nieco ciężki LINKGLIDE koncentruje się na trwałości. Według producenta nowa technologia może wykorzystać swoje mocne strony, szczególnie w rowerach elektrycznych i rowerach górskich, na których często jeździ się i zmienia biegi pod dużym obciążeniem.
Powszechnie wiadomo, że w wyścigu liczy się każda sekunda. Aby dać ambitnym kolarzom tę być może decydującą niewielką przewagę w walce z czasem lub konkurentami, Shimano ma w swoim asortymencie komponenty HYPERGLIDE+. Japoński producent stosuje inne podejście, wprowadzając nową technologię LINKGLIDE. Bardziej chodzi o komfort, przyjemność z jazdy i trwałość. Komponenty wyposażone w nową technologię powinny umożliwiać płynną, pozbawioną szarpnięć i płynną zmianę biegów nawet przy dużym wciśnięciu pedału. Z informacji wynika, że szczególnie początkujący użytkownicy e-rowerów korzystają z zalet technologii LINKGLIDE z niewielkim doświadczeniem. Nowe komponenty, stworzone z myślą o dłuższych przebiegach, wymagają również mniej konserwacji.
Nowa technologia LINKGLIDE jest dostępna dla Shimano DEORE XT 1×11 i DEORE 1×10. Nowo zaprezentowane komponenty obejmują specjalne manetki, przerzutki tylne, łańcuchy i kasety dla odpowiedniej grupy. Każdy z tych komponentów będzie oznaczony logo LINKGLIDE, co zapewni łatwe odróżnienie od zwykłych części DEORE XT i DEORE. Nie całkiem nieistotne, ponieważ komponenty zwykłe i LINKGLIDE nie są ze sobą kompatybilne. Jeśli więc chcesz przekonwertować swój obecny 11- lub 10-rzędowy system na LINKGLIDE, musisz wymienić kasetę, tylną przerzutkę i dźwignię na odpowiednie nowe komponenty. Jednak wszystkie 11-biegowe korby/tarcze Shimano są kompatybilne z 11-biegowym systemem Deore XT LINKGLIDE, podobnie jak wszystkie 10-biegowe korby z 10-biegowym systemem Deore LINKGLIDE.
Kasety LINKGLIDE: nowy kształt zębów kasety i zoptymalizowane wspomaganie zmiany przełożeń
Powodem niezgodności jest nowy kształt zębów kasety. Mocniejsza i grubsza podstawa zębów wzmacnia obszar, w którym zużycie jest największe, a zmodyfikowany kształt końcówek zębów i specjalne fazowanie optymalizują trzymanie łańcucha na zębach i łatwe uwalnianie łańcucha podczas toczenia. Ulepszono również pomoce zmiany biegów, dzięki czemu łańcuch przesuwa się po zębatkach jeszcze płynniej i bez szarpnięć. Ponieważ rozstaw kół zębatych w kasecie jest inny, nowe manetki mają inne przełożenie niż inne systemy 11- lub 10-biegowe. Oferta obejmuje również nowe przerzutki tylne DEORE XT 1×11 i DEORE 1×10. Oba warianty są wyposażone w dobrze znaną technologię SHADOW RD+.
Oczekuje się, że nowa technologia będzie dostępna latem 2021 r., początkowo w rowerach elektrycznych, rekreacyjnych rowerach górskich, rowerach dojeżdżających do pracy, quadach i rowerach typu bikepacking/adventure.
Sieć: www.shimano.com
Schreibe einen Kommentar