Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Stworzony z myślą o dłuższej wydajności: Technologia Shimano LINKGLIDE

29 Kwiecień 2021 by Andrzej Waldera

Ślizgacz Shimano

Nowości produktowe: Jako alternatywę dla komponentów HYPERGLIDE+, Shimano wprowadza LINKGLIDE, kolejną technologię zapewniającą płynną i płynną zmianę przełożeń. Podczas gdy komponenty HYPERGLIDE+ zostały opracowane specjalnie z myślą o niskiej wadze, nieco ciężki LINKGLIDE koncentruje się na trwałości. Według producenta nowa technologia może wykorzystać swoje mocne strony, szczególnie w rowerach elektrycznych i rowerach górskich, na których często jeździ się i zmienia biegi pod dużym obciążeniem.

Ślizgacz Shimano

Powszechnie wiadomo, że w wyścigu liczy się każda sekunda. Aby dać ambitnym kolarzom tę być może decydującą niewielką przewagę w walce z czasem lub konkurentami, Shimano ma w swoim asortymencie komponenty HYPERGLIDE+. Japoński producent stosuje inne podejście, wprowadzając nową technologię LINKGLIDE. Bardziej chodzi o komfort, przyjemność z jazdy i trwałość. Komponenty wyposażone w nową technologię powinny umożliwiać płynną, pozbawioną szarpnięć i płynną zmianę biegów nawet przy dużym wciśnięciu pedału. Z informacji wynika, że ​​szczególnie początkujący użytkownicy e-rowerów korzystają z zalet technologii LINKGLIDE z niewielkim doświadczeniem. Nowe komponenty, stworzone z myślą o dłuższych przebiegach, wymagają również mniej konserwacji.



Nowa technologia LINKGLIDE jest dostępna dla Shimano DEORE XT 1×11 i DEORE 1×10. Nowo zaprezentowane komponenty obejmują specjalne manetki, przerzutki tylne, łańcuchy i kasety dla odpowiedniej grupy. Każdy z tych komponentów będzie oznaczony logo LINKGLIDE, co zapewni łatwe odróżnienie od zwykłych części DEORE XT i DEORE. Nie całkiem nieistotne, ponieważ komponenty zwykłe i LINKGLIDE nie są ze sobą kompatybilne. Jeśli więc chcesz przekonwertować swój obecny 11- lub 10-rzędowy system na LINKGLIDE, musisz wymienić kasetę, tylną przerzutkę i dźwignię na odpowiednie nowe komponenty. Jednak wszystkie 11-biegowe korby/tarcze Shimano są kompatybilne z 11-biegowym systemem Deore XT LINKGLIDE, podobnie jak wszystkie 10-biegowe korby z 10-biegowym systemem Deore LINKGLIDE.

Ślizgacz Shimano

Kasety LINKGLIDE: nowy kształt zębów kasety i zoptymalizowane wspomaganie zmiany przełożeń

Powodem niezgodności jest nowy kształt zębów kasety. Mocniejsza i grubsza podstawa zębów wzmacnia obszar, w którym zużycie jest największe, a zmodyfikowany kształt końcówek zębów i specjalne fazowanie optymalizują trzymanie łańcucha na zębach i łatwe uwalnianie łańcucha podczas toczenia. Ulepszono również pomoce zmiany biegów, dzięki czemu łańcuch przesuwa się po zębatkach jeszcze płynniej i bez szarpnięć. Ponieważ rozstaw kół zębatych w kasecie jest inny, nowe manetki mają inne przełożenie niż inne systemy 11- lub 10-biegowe. Oferta obejmuje również nowe przerzutki tylne DEORE XT 1×11 i DEORE 1×10. Oba warianty są wyposażone w dobrze znaną technologię SHADOW RD+.



Oczekuje się, że nowa technologia będzie dostępna latem 2021 r., początkowo w rowerach elektrycznych, rekreacyjnych rowerach górskich, rowerach dojeżdżających do pracy, quadach i rowerach typu bikepacking/adventure.

Sieć: www.shimano.com

tagi:Deore'aTechnologia Link GlideAktualnościShimano

O Andrzej Waldera

Andreas Waldera od wielu lat pracuje jako redaktor online i kierowca testowy. Ponieważ jego korzenie są zakotwiczone w BMX i downhillu, jazda na rowerze nie może być dla niego wystarczająco trudna. Urodzony w regionie Dolnego Renu, przeniósł się do pięknego regionu Eifel, aby realizować swoją pasję do jazdy na rowerze.

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Zapowiedź 2025. etapu Tour de France 2

Zapowiedź Tour de France nr 2: Czy Pogacar już zaatakuje?

Related Stories

  • Shimano odświeża i rozszerza linię butów XC: Nowe buty wyścigowe S-PHYRE XC903W zaprojektowane specjalnie dla kobiet
  • Automatyczny i samowystarczalny system przerzutek do rowerów codziennego użytku: Shimano Q'AUTO
  • Najnowocześniejsze technologie i wykończenie inspirowane XTR: Shimano S-PHYRE XC903S High-End XC Shoe Special Edition
  • Asortyment okularów premium został rozszerzony o trzy nowe modele: Nowe okulary rowerowe Shimano z technologią RIDESCAPE
  • Odpowiednia ochrona na nadchodzącą mokrą i zimną porę roku: Shimano prezentuje kolekcję na jesień i zimę 2024/2025
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH