Test: Specialized otwiera nowe możliwości na nadchodzący rok. Po raz pierwszy zamontowano koła 650B, zastępując 26-calowe koła w rowerach górskich. Nową zaprezentowano wiosną skoczek do pnia, które podjęliśmy podczas Specialized Test Days w Leogang w Austrii.
Podczas naszego pierwszego spotkania ze Specjalistą Stumpjumper FSR Expert Carbon Evo 650B felga lśni jasną, nowoczesną zielenią – znaną również jako Gloss Hyper Green. Deszcz z poprzednich dni sprawił jednak, że rower długo nie pozostanie czysty.
Najwyższy model marki Swetry ze stójką nie pozostawia nic do życzenia, jeśli chodzi o wyposażenie. Rock Shox działa z przodu Szczupak RC i oferty, takie jak Fox, który jest dostosowany do motocykla Pływak CTD Amortyzatory, 150 milimetrów skoku. Amortyzator ma opcję Autosag, która ma na celu uproszczenie ustawienia właściwej konfiguracji, a powłoka Kashima zapewnia wizualną atrakcję.
Hamulce bazują na sprawdzonym modelu ze średniej półki XT przez Shimano. Napęd pochodzi od firmy Sram. Z 1×11 na tylnym kole masz szeroki zakres, który w połączeniu z tarczą 34 jest przeznaczony bardziej dla prędkości niż dla dobrego wspinacza.
Wewnętrzna prowadnica łańcucha nad pierścieniem łańcucha została zaprojektowana tak, aby zapobiegać zeskakiwaniu łańcucha.
Pozostałe komponenty pochodzą z własnej produkcji. Opony specjalistyczne, sztyca siodełka, siodło, kierownica, mostek, chwyty - wszystko opracowane przez nas w subtelnej czerni bez zbędnych dodatków. Koła pochodzą ze spółki zależnej Specialized, Roval.
Jednak głównym celem jest niewątpliwie rama. Karbonowa rama główna, składająca się z dwóch monocoque, ma zwężającą się główkę ramy i dlatego powinna zapewniać kierowcy najlepsze możliwe sprzężenie zwrotne. Połączenie opiera się na sprawdzonym FSRkoncepcja, która jest używana od 1993 roku i od tego czasu jest dalej rozwijana.
Mieszanka komponentów wydaje się nieco zagmatwana ze względu na wielu różnych producentów, ale przede wszystkim ze względu na mieszankę Shimano i Sram, ale okazuje się, że jest to udana kombinacja w użyciu.
Dzięki funkcji Autosag konfiguracja była łatwa do znalezienia i natychmiast idealnie dopasowana do wagi rowerzysty.
Pierwsze metry na ul skoczek do pnia są dość niezwykłe. To nie jest rower, na którym można usiąść i czuć się komfortowo, więc przyzwyczajenie się do wyprostowanej pozycji do jazdy i wysokiego przodu zajmuje trochę czasu.
Przestrzeń na nogi jest imponująca. Głęboko tłoczona górna rura oferuje dużo miejsca, dzięki czemu możesz przesuwać rower pod sobą tak, jak chcesz. Zabawną passę koła można już odgadnąć tutaj.
Rower okazuje się mocny na podjazdach. Dzięki platformom amortyzatora prawie nie ma kołysania tylnego trójkąta nawet podczas pedałowania z siodełka, a każde przeniesienie mocy jest przekształcane w napęd. Przy odrobinie wysiłku strome rampy można pokonać pomimo dużej tarczy 34, ale przednie koło ma tendencję do utraty kontaktu z podłożem.
Podniesiony Ubój, półśliska opona Specialized, świetnie sprawdza się na podjazdach. Toczy się bardzo dobrze i zapewnia dobrą przyczepność pomimo płaskiego profilu.
The Slaughter wie również, jak zaimponować na zjazdach. Na twardym podłożu to absolutny cud przyczepności. Mocne klocki boczne zapewniają dobre podparcie boczne i są bardzo dobroduszne w większości sytuacji, ale szybko zapychają się na głębokiej glebie.
Podwozie w pełni demonstruje swoje mocne strony podczas zjazdu. The Szczupak reaguje wrażliwie pomimo braku ustawienia niskich obrotów, a amortyzator, który jest dostosowany do charakterystyki motocykla, również spisuje się znakomicie. Reaguje bardzo dobrze i oferuje dużo wiosennego skoku, ale ma przyjemną końcową progresję, dzięki czemu oferuje niewielkie rezerwy na trudne sytuacje.
Rowerem można ładnie jeździć na tylnym kole, zwłaszcza w zakrętach, i można generować dobrą prędkość. Stumpjumper jest prawdopodobnie najbardziej zabawny na wolnych odcinkach. Dość stromy kąt skrętu wynoszący 68 stopni daje motocyklowi dodatkową porcję zwinności, aw połączeniu z krótkimi tylnymi widełkami jest niezwykle zwrotny. Przednie koło można łatwo podnieść, więc każde małe uderzenie zaprasza do miłego manuala lub odrobiny czasu antenowego.
Rower z pewnością przydałby się nieco bardziej płynnie, ale do użytku jako rower na szlaki jest doskonale wyważony i daje dużo zabawy.
Konkluzja
Wyspecjalizowany Stumpjumper FSR Expert Carbon Evo 650B to jeden z najbardziej zabawnych motocykli, na jakich kiedykolwiek siedzieliśmy. Nie jest to rower, na którym od samego początku czujesz się wyjątkowo komfortowo, ale gdy już przyzwyczaisz się do wrażeń z jazdy, okazuje się, że jest to gwarancja dobrej zabawy. Szczególnie ciasne zakręty pasują do motocykla i można nim z łatwością manewrować nad przeszkodami. Ponadto może pochwalić się dużą swobodą ruchów i doskonałymi właściwościami wspinaczkowymi.
Najważniejsze cechy produktu
- głęboka górna rura zapewniająca dużo miejsca na nogi
- nowoczesny wygląd
- bardzo dobry sprzęt do biegania
- zabawna geometria
cena i sieć
- 5.499,00 Euro
- www.specialized.com