Test: Przez długi czas było cicho o kultowej marce Kona. Podczas gdy Fabien Barel był wielkim hitem w połowie 2000 roku i każdy kolarz górski był zainteresowany Kona, w ostatnich latach nie było zbyt wielu emocji. Jednak wraz z wprowadzeniem modeli Process szybko się to zmieniło i Kona odzyskała dawną siłę. Na tegorocznej Kona Mega Launch w Serfaus-Fiss-Ladis mieliśmy okazję zaprezentować aktualne 2015 Proces 153DL przyjrzeć mu się bliżej i dokładnie przetestować.
Sam Kona to chwali Proces 153DL jak Mistrz korzeni Na. Dzięki nowoczesnej geometrii składającej się z długiej ramy głównej z krótkim 40-milimetrowym mostkiem i wyjątkowo krótkim tylnym końcem, amerykańsko-kanadyjska marka chce utorować sobie drogę na szczyt.
Rower sam w sobie jest najnowocześniejszym enduro Proces 153DL pozostawia niewiele do życzenia pod względem wydajności.
Wszechstronność wbudowanych kół 650B w połączeniu z ramą Rock Shox, składającą się z Monarch Plus DebonAir i Szczupak RCT3, powinno umożliwiać korzystanie z roweru w szerokim zakresie zastosowań. Chris Mandell, główny projektant linii Process, wykonał już bardzo dobrą robotę z projektantem przemysłowym Jake'em Russellem w zakresie optyki.
Głównym założeniem było stworzenie niskiego wejścia, a tym samym stworzenie jak największej przestrzeni na nogi dla kierowcy. Dzięki prawie ciągłej linii od górnej rury do kolumny dociskowej duetowi udało się to zrobić dokładnie bez konieczności pójścia na kompromis w zakresie ugięcia.
Łącznik jest używany łącznie w siedmiu modelach i ma być idealną platformą na długie wycieczki i trudne zjazdy. Dużą zaletą Przetwarzaniekoncepcją powinien być również bardzo sztywny tylny trójkąt. Podpory łańcucha, które mają tylko 425 milimetrów długości, tworzą bardzo krótki tylny koniec, dzięki czemu trójkąt ramy jest odpowiednio mały, a zatem bardzo odporny na skręcanie. W praktyce ta właściwość jest szczególnie przekonująca podczas przyspieszania. The Proces 153DL Dzięki dobrze działającej platformie jest cudownie neutralny pod względem jazdy i przekształca każdy krok w napęd.
Dopiero łączna waga 14,3 kilograma trochę psuje przyjemność z jazdy i sprawia wrażenie ospałej.
Długa rama główna bardzo dobrze współgra z krótkim mostkiem i zapewnia wygodną pozycję siedzącą, która sprawdza się również podczas długich podjazdów. Wspinaczka pasuje do wyścigowych motocykli enduro, takich jak ten Przetwarzanie, zwykle nie tak dobrze, ale rower i tak przekonuje dobrą przyczepnością. Pomimo bardzo krótkiego tylnego końca, przednie koło nie ma tendencji do unoszenia się nawet na stromych podjazdach, dzięki czemu zapewnia wystarczającą kontrolę nawet na wąskich, technicznych podjazdach.
Jednak to, co geometria miała dla nas w zanadrzu podczas zjazdu, zaskoczyło nas. Zasięg 460 milimetrów (rozmiar L) i kąt skrętu 66,5 stopnia zapewniają wyjątkowo płynną pracę, do której trzeba się przyzwyczaić. Ponieważ jeśli robi się naprawdę szybko, kierowca szybko odczuwa, że nie jest w stanie odpowiednio sterować, tak że na kierunek może wpływać tylko pochylenie ciała.
Na początku bardzo dziwne uczucie, ale zapewnia dużo bezpieczeństwa. Ogólnie można powiedzieć, że jest się na Przetwarzanie czuje sie dobrze od samego poczatku
Podwozie jest bardzo precyzyjne, a motocykl wydaje się prawie duży. Zaleta jak i wada. Ponieważ uosobieniem zabawy jest to Proces 153DL nie. Pomimo krótkiego tylnego końca, włożenie roweru na tylne koło wymaga dużego wysiłku.
Konkluzja
Kona Proces 153DL kocha prędkość. Nowoczesna geometria, która łączy w sobie długą ramę główną z krótkimi tylnymi rurami tylnymi i luźnym kątem skrętu, jest prawdziwym błogosławieństwem, szczególnie na szybkich, nierównych trasach. Rower jest bardzo zrównoważony na szlaku i zapewnia kierowcy dużą kontrolę. Przyjeżdżają jeźdźcy, którzy lubią się bawić i dużo czasu spędzają na wąskich, technicznych trasach Przetwarzanie ale nie do końca własnym kosztem.
Najważniejsze cechy produktu
- zrównoważona geometria
- świetna gładkość
- solidny sprzęt
- wysoka masa całkowita
cena i sieć
- 4.499 Euro
- www.konaworld.com
Zdjęcia: Ale Di Lullo
Schreibe einen Kommentar