Producent rowerów, Lapierre, z siedzibą w Dijon we Francji, mógł z niego korzystać Kontrola X ugruntowała w ostatnich latach dobrą pozycję w lidze rowerów XC z pełnym zawieszeniem. W tym roku rower pojawia się w zmienionej wersji na średnich kołach 650B, w sumie w czterech wersjach. Inżynierowie firmy należącej do grupy Accell chcą spełnić życzenia tych kierowców, którzy chcą lepszego zachowania się przy dachowaniu od poprzedniego X-Control 29 calirowery nie oferują wystarczającej zwinności - Lapierre oferuje ten drugi wariant z Kontrola X również na.
//Umeblowanie
Nasz model testowy, Lapierre Kontrola X 627, nie tylko robi dobre pierwsze wrażenie pod względem designu, ale także jest wyposażony w solidne wyposażenie. Rama wykonana z aluminium jest wyposażona w zwężoną główkę ramy z przodu, która jest teraz standardem. Hydroformowana górna rura ma mostek na wysokości rury podsiodłowej, co powinno gwarantować większą sztywność w tym obszarze. Kable poprowadzone wzdłuż dolnej rury zapewniają schludny wygląd.
Lapierre również nie garbi się, jeśli chodzi o komponenty. Biorąc pod uwagę cenę nieco poniżej 2.300,00 euro, można z całą pewnością ocenić wybrane komponenty jako spójne. Francuzi używają mieszanki Shimano do napędu Deore SLX (przerzutka i przerzutka przednia) i Deore'a (Tylna przerzutka i korba), ale od samego początku robi dobre wrażenie. Tylna przerzutka płynnie przesuwa się po kasecie, która jest wystarczająco szeroka dla codziennych rowerzystów. Z przednią przerzutką też nie ma problemu.
Z drugiej strony formuły wymagają trochę czasu, aby się do nich przyzwyczaić RX-Korek. Podczas naszego testu stały się zgryźliwe i sterowalne dopiero na zaawansowanym etapie. Różne Nobby'ego Nicka od połknięcia. Wszechstronne opony zapewniają dobrą kontrolę na luźnych nawierzchniach i budzą zaufanie. W połączeniu z Mavicsem XM319-koła niekoniecznie otrzymasz tutaj najlżejszy pakiet, ale taki, na którym możesz polegać.
Podczas gdy Lapierre wykorzystuje komponenty z EA50-serii od Easton, montujesz kierownicę o szerokości 720 milimetrów z własnej produkcji. Szerokość jest dostosowana do przeznaczenia roweru i zapewnia bezpieczny poziom kontroli, zwłaszcza na zjazdach.
Jednak sercem roweru nie jest wyposażenie, a system skoku zawieszenia. Tutaj Francuzi łączą Rock Shox Reba ze 120-milimetrowym skokiem sprężyny i 15-milimetrową osią sztywną z amortyzatorem specjalnie zaprojektowanym dla motocykla ze 100-milimetrowym skokiem sprężyny. Według Lapierre'a tzw SPF2-System minimalizujący wpływ pedałów na zachowanie zawieszenia roweru, a tym samym zapewniający jego zwinność. System wykorzystuje napięcie łańcucha jako wskazówkę dla zachowania sprężyny. W przeciwieństwie do 26-calowych poprzednich modeli Kontrola X ten system wydaje się działać znacznie lepiej w połączeniu z nieco większymi kołami. Niepowodzenia, nawet na wymagających technicznie podjazdach, są prawie niezauważalne. Rower wygląda również bardziej dorośle na zjazdach, a zachowanie sprężyny jest bardziej przewidywalne.
Pozycja siedząca gwarantuje również przyjemność z jazdy. To jest względnie proste. Daje to niezłą kontrolę nad zjazdami Kontrola X 627. Ale jest to również korzystne na stromych podjazdach. W połączeniu ze stosunkowo krótkimi tylnymi rurami tylnymi, motocykl pozostaje również stosunkowo zwinny. Ze względu na długość rozpórek wynoszącą 435 milimetrów podczas przyspieszania wydaje się prawie jak 26-calowy, ale ma znacznie lepszą stabilność jazdy.
//Wniosek
Lapierre idzie ze swoim Kontrola X 627 krok we właściwym kierunku. Jeśli porównać zachowanie podczas jazdy z klasykami serii, obecny model wygląda na dużo bardziej dojrzały. Dzięki solidnemu wyposażeniu optycznie pięknego XC-Fully można określić jako wytrzymałego i sportowego przyjaciela na szlaki, z którym można czasem pojechać trochę trudniej.
//Najważniejsze cechy produktu
- niezawodny i dobry stosunek jakości do ceny mieszanka komponentów
- Stabilność i zwinność jazdy
- harmonijny projekt
//cena i sieć
- 2.299,00 Euro
- www.bikes-lapierre.de
Schreibe einen Kommentar