Rynek: Grupa Shimano Deore XT od dawna jest gwarancją nienagannej funkcjonalności i niezawodności w rozsądnej cenie. Teraz gigant komponentów z Japonii dodaje więcej opcji korby i hamulca. Produkty powinny dodatkowo optymalizować wydajność grupy, zwłaszcza gdy są używane na szlakach, w tym na rowerach elektrycznych.
Krótsze ramiona korby Shimano Deore XT do elektrycznych rowerów górskich
Mechanizmy korbowe Shimano Steps System w konstrukcji Hollowtech II ze sprawdzonymi ramionami korby są dostępne w długościach 175 i 170 mm. Teraz Shimano Deore XT został rozszerzony o krótsze korby Hollowtech II 165 mm. Pozwala to również na niski suport w e-rowerach górskich. Ten typ roweru pedałuje się również w trudnym terenie i każdy dodatkowy centymetr prześwitu to rzecz pozytywna. Krótsze wymiary zmniejszają również ryzyko uszkodzenia korby w przypadku kontaktu z przeszkodami i powinny przyczynić się do zoptymalizowania kadencji. Oczywiście, zwłaszcza mniejsi jeźdźcy będą zadowoleni z krótszych ramion korby.
Zacisk hamulca Shimano Deore XT z technologią 4-tłokową
Nowe hydrauliczne zaciski hamulców tarczowych Shimano Deore XT bezproblemowo pasują do gamy komponentów grupy Shimano Deore XT. Zostały opracowane, aby zapewnić wystarczające rezerwy bezpieczeństwa przez cały czas, nawet w najbardziej wymagającym terenie i przy agresywnym stylu jazdy. Nowe ograniczniki wykorzystują system zarządzania ciepłem „Ice Technologies” firmy Shimano, który jest używany w konstrukcji zacisków hamulcowych, kompatybilnych tarcz hamulcowych i odpowiednich klocków. Podobnie jak w przypadku dobrze znanych już dwutłokowych hamulców Shimano XT (M8000), tak zwana technologia „One-Way Bleeding” zapewniająca wydajne dostarczanie oleju i proste, czyste odpowietrzanie jest oczywiście również dostępna w nowym systemie. Można regulować zarówno szerokość uchwytu, jak i bieg jałowy. Nowe hamulce Shimano Deore XT dociskają klocki hamulcowe do tarczy hamulcowej za pomocą czterech zamiast dwóch ceramicznych tłoków hamulcowych. Dzięki temu Shimano może znacznie zwiększyć wydajność hamowania w porównaniu do już mocnego BR-M8000.
Schreibe einen Kommentar