Rynek: Specialized również w tym roku ciężko pracuje nad swoim portfolio szosowym – na rok 2017 oprócz wersji aero king Venge z hamulcami tarczowymi dostępny będzie nowy rower przygodowy ze stalową ramą – Sequoia. Dzięki Allez Sprint mają także nowy hit w zakresie stosunku ceny do wydajności w zakresie aero.
Specjalistyczny dysk zemsty
Jedną z największych atrakcji roku modelowego 2017 w Specialized jest wersja tarczowa aerodynamicznej wyścigówki Venge, która została zaprezentowana latem ubiegłego roku. Nowy Specialized Venge Disc jest pod wieloma względami podobny do swojego odpowiednika z hamulcem szczękowym – oczywiście z wyjątkiem układu hamulcowego. Nawet waga ramy wzrasta tylko nieznacznie: rama tarczy waży o 50 g więcej. Osie szybkozamykające na widelcu i w tylnym trójkącie są nowe: nie tylko zwiększa to sztywność całego układu, ale także pozwala na znacznie łatwiejszy montaż hamulców tarczowych bez konieczności szlifowania. Podczas gdy w przypadku korzystania z szybkozamykaczy, koła są nieco inaczej osadzone w hakach przy każdym montażu i demontażu, co powoduje tarcie tarcz hamulcowych, przy mocowaniu za pomocą osi szybkozamykacza siodełko jest zawsze dokładnie takie samo - więc po wyregulowaniu hamulca bez pocierania, również tak pozostaje.
Nowości produktowe: Specialized Venge ViAS – pierwsze spojrzenie, specyfikacje i ceny
Rynek: Kilka tygodni temu pisaliśmy o nowym Specialized Venge ViAS. Teraz i my mieliśmy okazję na własne oczy przyjrzeć się nowej perełce Kalifornijczyków. Pojawiły się także informacje na temat wariantów wyposażenia i cen. Na Tour de Suisse, a zwłaszcza oczywiście na Tour de France […]
Wersja Venge z tarczami pojawi się również na rynku zarówno jako wariant ViAS z futurystycznym kokpitem Aerofly, zoptymalizowanym pod kątem doskonałej aerodynamiki, jak i ze zwykłym kokpitem z tradycyjną kombinacją kierownicy i mostka. Kupujący mają do wyboru trzy warianty wyposażenia – topowy model S-Works Venge ViAS Disc eTap, jak sama nazwa wskazuje, wyposażony jest nie tylko w kokpit Aerofly, ale także w bezprzewodowy układ eTap firmy SRAM. Do tego dochodzą, jak przystało na status, eleganckie karbonowe koła Roval Rapide CLX 64 – za wersję high-end ma zapłacić 9.999 euro. Trochę taniej możesz wybrać Venge ViAS Pro Disc UDI2 – za 7.499 € możesz także kupić własny aerokokpit oraz napęd Ultegra Di2 z kół Shimano i Roval Rapide CL 64. Najtańszym wejściem do świata tarcz Venge jest Venge ViAS Expert Disc Ultegra z mechaniczną grupą Ultegra i aluminiowymi kołami DT Swiss R460 Disc Pro – czerwono-czarny model podstawowy kosztuje 4.999 euro, ale nie trzeba dokupować świetny kokpit Aerofly, dogaduję się.
Specjalna sekwoja
Nowy dodatek do Specialized! Wraz z Sequoią na rok 2017 prezentowany jest zupełnie nowy model, który należy do sektora przygodowego i jest nieco wygodniejszym odpowiednikiem wiecznie zielonego Diverge. Nowicjusz Specialized jest wyposażony w stalową ramę połączoną z widelcem z włókna węglowego FACT w dwóch wariantach modelu Elite i Expert oraz stalowym widelcem w niedrogim podstawowym modelu Sequoia. Fakt, że wybrano tradycyjny materiał ramy ze stali, ma sens, biorąc pod uwagę przeznaczenie Sequoii: nie tylko tłumienie materiału jest w stanie dorównać znacznie droższym ramom z włókna węglowego, ale taka rama jest w pewnym sensie „niezniszczalna”.
Jednak fakt, że stal została wybrana jako bardziej tradycyjny materiał na ramę, nie oznacza, że Specialized Sequoia nie jest najnowocześniejsza - na przykład wszystkie warianty wyposażenia wyposażone są w hamulce tarczowe i nowoczesną geometrię. Dzięki dużemu prześwitowi na opony można z łatwością pomieścić nawet duże opony o szerokości 42 mm, zapewniając niezbędny komfort podczas długich podróży odkrywczych po całym świecie. Jak przystało na rower o tak szerokim zastosowaniu, Sequoia posiada otwory na stałe błotniki i bagażniki.
Warianty modeli Specialized Sequoia
Specjalistyczny ekspert od sekwoi
Widelec: FACT Carbon
Napęd: SRAM Force1
Hamulce: SRAM Rival 1
Koła: Specjalistyczny sprzęt przygodowy Cruzero
Cena: € 3.499
Wyspecjalizowana elita Sequoia
Widelec: FACT Carbon
Napęd: Shimano 105
Hamulce: Shimano 105
Koła: Specjalistyczny sprzęt przygodowy Hayfield
Cena: € 1.899
Specjalna sekwoja
Widelec: stal
Napęd: Shimano Alivio
Hamulce: Trektro Spyre
Koła: Specjalistyczny sprzęt przygodowy Hayfield
Cena: € 1.199
Specjalistyczny Allez Sprint
Nowy (przynajmniej w Europie) Specialized Allez Sprint powinien naprawdę trafić w czułość wielu zawodników. Dzięki nowoczesnej geometrii oraz zoptymalizowanym pod kątem aerodynamiki kształtom ramy i rur z jednej strony odpowiada to duchowi czasu, z drugiej strony aluminiowy materiał ramy zapewnia wyjątkowo atrakcyjną cenę - i to nie tylko jak na standardy Specialized. Ramę uzupełnia karbonowy widelec i sztyca Venge - również wykonana z karbonu. Jeśli chodzi o napęd, wybór padł na niezawodną grupę 105 firmy Shimano. Tak wyposażony Specialized Allez DSW SL Sprint Comp będzie dostępny w sprzedaży za jedyne 1.599 euro.
Sieć
Schreibe einen Kommentar