Nowości produktowe: Tour de France zawsze był najważniejszym wydarzeniem roku, nie tylko dla drużyn i sportowców. Producenci i sponsorzy wykorzystują również skoncentrowaną uwagę mediów, aby prezentować nowe produkty lub przynajmniej pozwalać tu i ówdzie na zapowiedź nadchodzących modeli i kolekcji. Z Bora-hansgrohe, Soudal-Quick Step i Total Energies, amerykański producent Specialized ma trzy zespoły na starcie Tour de France 2023, które nie tylko jeżdżą na motocyklach, ale także z różnym wyposażeniem producenta.
Gdy w ostatnią sobotę w Kraju Basków wystartował Tour de France 2023, oczekiwanie wielu fanów kolarstwa dobiegło końca. Zawodnicy zmierzą się z 21 etapami o najróżniejszych terenach, a ambicje i cele 22 drużyn i 176 jeźdźców są równie zróżnicowane. Wśród nich Jai Hindley z Bora-hansgrohe, który po zwycięstwie w Giro d'Italia w 2022 roku celuje w sukces w klasyfikacji generalnej, Julien Alaphilippe i Fabio Jakobsen, którzy wyruszą na etapowe polowanie na drużynę Soudal - Quick Step, czy Peter Sagan z Totales Energies chciałby ponownie zapewnić sobie sukces w sprincie na swoim ostatnim Tour de France. Pomimo wszystkich różnic, wymienione zespoły i kierowców mają jedną wspólną cechę, ponieważ wszyscy będą w trasie na Specialized Tarmac SL7.

Ktokolwiek mówi Specialized, nie może zapomnieć o Roval. Ponieważ wewnętrznego producenta komponentów można znaleźć nie tylko na rowerach Specialized w specjalistycznych sklepach, ale także na rowerach profesjonalistów na Tour de France. Dzięki Roval Rapide Cockpit mieli nawet prawdziwą innowację na starcie pierwszego etapu w sobotę, z której będą korzystać zwłaszcza sprinterzy tacy jak Fabio Jakobsen czy Jordi Meeus. Według działu aerodynamiki Specialized, w sprincie na 250 metrów można uzyskać około 32 cm. Jeśli pomyślicie o fotofiniszach ostatnich kilku lat, ta centymetrowa przewaga jest z pewnością mile widziana u każdego sprintera.
Ale jest też coś odpowiedniego dla specjalistów od wspinaczki, takich jak Jay Hindley i Julien Alaphilippe. Lekki 1250-gramowy Roval Alpinist CLX II to zestaw kołowy na wysokie góry i trudne etapy. Jednak w płaskie lub średnio trudne dni kolarze preferują nieco większą aerodynamikę i Roval Rapide CLX II.Niezależnie od używanego koła, opony Specialized Turbo zapewniają odpowiednią konfigurację na każdy teren.
Ale oprócz motocykli, trzy zespoły polegają na sprzęcie Specialized. Na przykład z hełmami i butami. Dzięki lekkiemu i dobrze wentylowanemu Prevail 3 masz gorące lub raczej chłodzące żelazko w ogniu w ciepłe dni, podczas gdy Evade 3 jest specjalnie zaprojektowany do szybkich etapów.
Ciasne buty często mogą stanowić problem, dlatego ergonomicznie zaprojektowane i przetestowane naukowo buty Body Geometry zapewniają najwyższy komfort, aby uniknąć problemów przez całe 21 dni. Tutaj kierowcy wybierają między butami Specialized Torch i Ares.
ProjektCzarny
Tu i ówdzie można zobaczyć coś zupełnie nowego w Tour de France. Podczas opracowywania Specialized opiera się również na informacjach zwrotnych od profesjonalnych sportowców. Dzięki tym informacjom zwrotnym nowe produkty mogą być testowane, dostosowywane i ostatecznie wprowadzane na rynek. Całość nazywa się Specialized Project Black. Profesjonaliści często mają okazję jeździć na nowych produktach podczas Tour de France i uzyskać jedną lub drugą przewagę w osiągach. Warto więc mieć oczy szeroko otwarte!
Schreibe einen Kommentar