Test: Tajwańska firma Exustar to jeden z czołowych azjatyckich producentów pedałów i butów rowerowych. Wszystkie obszary kolarstwa są objęte szeroką gamą modeli pedałów w szerokiej gamie wzorów. Różnorodność produktów znajduje odzwierciedlenie również w poszczególnych kategoriach. Spośród wielu płaskich pedałów do BMX, downhill i freeride oferowanych przez Exustar, do testu wybraliśmy model E-PB525.
Szczegóły produktu w skrócie
- Materiał korpusu / osi pedału: aluminium / Cr-Mo
- Waga (para): 374 gramów
- Powierzchnia bieżnika: około 95 x 95 mm
- Kołki na stronę/pedał: 10
- Wymienne piny: Tak
- Łożysko pedału: Przemysłowe łożyska kulkowe
- Montaż pedałów: Klucz imbusowy
- Cena: € 59,90
Budowa i konstrukcja pedału
Pierwsze wrażenie: Prosta elegancja spotyka się z funkcjonalnością! Konstrukcja aluminiowego korpusu pedału jest prosta i prosta. Bieżnik jest bardzo płaski, tzn. tylko lekko zwężony: korpus pedału ma 17 mm w najwyższym punkcie i 15 mm w najniższym punkcie. Pręty łączące pedału są niemal filigranowe. Wgłębienia są duże, a struktura korpusu pedału zapewnia tylko niewielką powierzchnię do ataku błota. Po każdej stronie pedału zamontowanych jest 10 wymiennych kołków. Kołki mają średnicę 4 mm i wysokość 4 mm. Oś pedału platformowego Exustar E-PB525 wykonana jest z Cr-Mo, za płynne obracanie korpusu pedału odpowiadają przemysłowe łożyska kulkowe.
Przed badaniem / wrażeniem wizualnym
Przetwarzanie pedału jest tak proste i czyste, jak konstrukcja. Krawędzie są czyste i nie dają powodu do krytyki. Bieżnik o wymiarach około 95 mm x 95 mm odpowiada zwykłemu rozmiarowi pedałów platformowych. Waga odpowiada filigranowej strukturze: 374 gramy na parę to dość imponujące. Pedał stawia lekki opór podczas obracania i dlatego powinien zapobiegać dalszemu obracaniu się korpusu pedału podczas wykonywania trików. Kołki są wkręcane w korpus pedału od góry, w zestawie wymagany klucz imbusowy i dwa zapasowe kołki. Jeśli klucz imbusowy nie pasuje już z powodu kontaktu z podłożem lub czymś podobnym, dotknięty trzpień można również odkręcić małym kluczem płaskim.
badanie polowe
Chociaż szpilki są dość nieporęczne i mają średnicę 4 mm, płaski pedał Exustar E-PB525 zapewnia kierowcy dobrą przyczepność. Płaska konstrukcja bieżnika zapewnia bardzo dobre wyczucie motocykla, zwłaszcza w butach do deskorolki. Kierowca naprawdę dorósł razem z pedałem i dzięki temu może doskonale pchać rower. Ale pedał sprawdza się nie tylko przy dobrej pogodzie, ale także w błotnistych warunkach. Prosta konstrukcja korpusu pedału i duże wycięcia zapewniają dobre samooczyszczanie nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach i nie pozostawiają szansy na osadzanie się błota na pedale.
po teście
Po teście korpus pedału nosi jedynie zwykłe ślady zużycia. Najbardziej dotknięty jest nadruk nazwy marki. Wszystkie kołki są obecne, chociaż nie były fabrycznie zabezpieczone lakierem do śrub. Aby wykluczyć wszelkie ewentualności, sensowne byłoby nałożenie lakieru na śrubę przed jej pierwszym użyciem. W trakcie testu na obu pedałach po stronie skierowanej w stronę korby pojawiło się trochę smaru, ale nie wpłynęło to na funkcjonalność. Łożyska nadal pracują tak samo dobrze jak pierwszego dnia, nie ma też żadnych luzów.
[siatka ceny]
Nico mówią
Mam te pedały i po 2 latach pękają. Twoje informacje o łożysku są błędne: na zewnątrz jest łożysko kulkowe, ale łożysko ślizgowe po stronie korby: metalowa oś porusza się bezpośrednio w metalowej tulei znajdującej się w pedale. Tutaj pedał ma luz.
Andrzej Waldera mówią
Witaj Nico, niestety tak długo nie miałem pedałów w teście. Dzięki za wiadomość o obozie, niestety upadł. Masz absolutną rację, zamontowane są różne łożyska.