Test: Uderzające, wysokiej jakości wykonanie i eleganckie wykończenie, na pierwszy rzut oka pedał platformowy Crank Brothers 5050 3 naprawdę nie pozostawia nic do życzenia. Przyjrzeliśmy się bliżej klasykowi, który został gruntownie zmieniony przez Crank Brothers. Czy test praktyczny dotrzyma obietnicy optyki?
Szczegóły produktu w skrócie
- Materiał korpusu / osi pedału: aluminium, poliwęglan / Cr-Mo
- Waga (para): 462 gramów
- Powierzchnia bieżnika: około 95 x 95 mm
- Kołki na stronę/pedał: 10
- Wymienne piny: Tak
- Łożysko pedału: łożysko igiełkowe, łożysko przemysłowe
- Montaż pedałów: Klucz imbusowy
- Cena: € 99,90
Budowa i konstrukcja pedału
Cechą szczególną pedału platformowego Crank Brothers 5050 3 jest korpus pedału składający się z dwóch części. Wewnętrzny korpus, który jest wyrównany z korbą, jest wykonany z poliwęglanu, natomiast zewnętrzna część korpusu pedału jest wykonana z aluminium. Przy maksymalnej wysokości 18 mm pedał można zaliczyć do bardziej płaskich przedstawicieli. Niezbędne podparcie ma zapewnić po 10 kołków z każdej strony, które fabrycznie wystają na około 2-3 mm. Kołki są zaprojektowane jako kołki gwintowane i dlatego można je łatwo wymienić. Do przechowywania korpusu pedału Crank Brothers używa łożysk igiełkowych (wewnątrz) i łożysk przemysłowych (na zewnątrz), oś jest wykonana z Cr-Mo.
Przed badaniem / wrażeniem wizualnym
Przetwarzanie pedału to świetne kino! Podoba nam się czyste przejście dwóch części korpusu pedału, a także starannie wykonane krawędzie i wgłębienia. U nas para waży 462 gramy, tylko o 1 gram więcej niż podaje producent - tak nazywamy rzetelny opis produktu od producenta! Pedał obraca się płynnie, bez oporu. Kołki są wstępnie zmontowane, cztery zapasowe kołki (po dwa z przodu korpusu pedału) wchodzą w zakres dostawy. Aby upewnić się, że kołki nie poluzują się w sposób niezamierzony, producent stosuje lakier blokujący śruby. Pedał ma kilka wycięć, żebra części z poliwęglanu mają również charakterystyczne żłobienia.
badanie polowe
Bieżnik pedału zapewnia bardzo dobrą przyczepność i pewne oparcie.Najpierw jeździliśmy na pedałach dostarczonych przez producenta. Najlepsze wyniki osiągnęliśmy z butami kultowego amerykańskiego producenta, który słynie na całym świecie z podeszwy o profilu diamentowym. Przy twardych podeszwach o szorstkim profilu, takich jak buty trekkingowe, chwyt z fabrycznie ustawioną wysokością szpilki nie był do końca przekonujący. W dalszej części testu wykręciliśmy nieco szpilki, aby również w tych butach znaleźć potrzebne wsparcie. Ustawienie wysokości sworznia zapewnia zatem optymalne indywidualne dopasowanie do okoliczności. Samooczyszczanie pedału jest dobre, ale nie zawsze idealne w lokalnych warunkach. Na bardzo błotnistych, lepkich podłogach pedał niestety czasami trochę się zatyka, czemu sprzyja nieco zabawny kształt wgłębień i podwójne mostki.
po teście
Stan pedału po teście nie pozostawia nic do życzenia. Sworznie są kompletne i nie stwierdzamy luzów łożysk ani zwiększonego tarcia. Dwuczęściowy korpus pedału również nie ma luzu, a śruby łączące są nadal dokręcone. Aluminiowa część korpusu pedału nosi jedynie zwykłe ślady użytkowania.
[siatka ceny]
Schreibe einen Kommentar