Test: Continental to wysokiej jakości opony do samochodów, motocykli i oczywiście rowerów daleko poza granicami Niemiec. Niezależnie od tego, czy jest to rower wyścigowy, górski czy miejski - producent z siedzibą w Hanowerze ma odpowiednią oponę do każdego zastosowania. Dzięki Continental Nordic Spike 120 przyjrzeliśmy się specjaliście od zimy.
profil
Na Continental Nordic Spike 120 rozstawionych jest 120 metalowych kolców. Małe nity znajdują się na krawędzi dość szerokiej opony - w środku znajdują się małe dziurki, w których większy brat Nordic Spike 240 ma kolejne 120 kolce. Profil jest dość specyficzny: duże odległości między uszami, asymetryczny układ i głęboki profil. Po pierwszym oględzinach jesteśmy tym bardziej podekscytowani osiągami opony. W każdym razie kluczowe dane techniczne wskazują na solidnego przedstawiciela: z wagą 910 g i rzeczywistą szerokością 42 mm Nordic Spike to dość mocny kawałek gumy.
Praktyka – asfalt
Continental określa maksymalne ciśnienie 4,5 bara dla Nordic Spike. Trzymamy się tej specyfikacji i zaczynamy od 3,5 bara. Dzięki relatywnie dużej objętości opony i nieco niższemu ciśnieniu w porównaniu do konkurencji, samotłumienie, a co za tym idzie komfort użytkowania opony jest bardzo dobry. Mniej cieszy dość duży opór toczenia - z jednej strony to na pewno zasługa głębokiego profilu, z drugiej kolce i wysoka waga na pewno tutaj też nie sprzyja. Po zwiększeniu ciśnienia do 4,5 bara wyłania się inny obraz: komfort spada, ale opory toczenia też wyraźnie spadają.
Praktyka – lody
Continental Nordic Spike 120 jest dobroduszna i przewidywalna na lodzie. Chociaż z pewnością wciąż można go poprawić pod względem przyczepności, w teście właściwie zawsze pozostawał kontrolowany, a przede wszystkim nigdy nagle nie stracił przyczepności. Nawet podczas pokonywania zakrętów motocykl pozostawał stabilny z regulowaną prędkością – skręcanie i poślizgi były zawsze zapowiadane wcześnie, więc prawie zawsze byliśmy w stanie złapać motocykl.
Praktyka – śnieg
Pozytywne wrażenie potwierdza się również na śniegu: profil dobrze pracuje i zapewnia dobrą przyczepność. Dzięki dużej odległości między klockami opona nie zapycha się, a przyczepność pozostaje stała. Jeśli zmniejszysz ciśnienie powietrza do ok. 3 barów, z Nordic Spike staniesz się prawdziwym skuterem śnieżnym, a opona bezpiecznie przedziera się przez chłodną biel. Wysoki opór toczenia opony odczuwamy jednak jeszcze wyraźniej na śniegu: tutaj szybka jazda szybko zamienia się w trening.
[siatka ceny]
Schreibe einen Kommentar