TEST | OPONY: Załóż opony zimowe do swojego roweru? Czy to może działać? Czy zamki wytrzymują obciążenia? Innowacyjny system może być prawdziwym przełomem w codziennym użytkowaniu zimą. Możesz przeczytać w naszym teście długoterminowym, czy Retyre dotrzymuje obietnic.
Wymień opony zimowe: Zamień opony uliczne na opony z kolcami
Znalezienie dobrych opon zimowych do swojego motocykla to coś samo w sobie. Wybór na rynku jest jasny, a prawdziwe innowacje zdarzają się rzadko. Jeśli szukasz dobrej przyczepności na śniegu i lodzie w zimie, nie możesz uniknąć opon z kolcami lub opon błotnych, tak jak w naszych Artykuł o oponach zimowych można przeczytać. Jeśli nie ma śniegu, szczególnie opony z kolcami są głośne, niewygodne i mają duży opór toczenia. Ciągła zmiana opon nie jest opcją dla większości rowerzystów, ponieważ jest zbyt czasochłonna. Ponadto wielu rowerzystów nie ma odpowiednich umiejętności ani rutyny, aby to zrobić.
Tutaj do gry wkracza system Retyre: opona szosowa o niskim profilu służy jako opona podstawowa. Jest to odpowiednie przez cały rok – z wyjątkiem zimowych warunków drogowych. W tym celu skórki opon są teraz wciągane za pomocą zamka błyskawicznego z każdej strony i zapinane dookoła. Zamiana opon z ulicznych na kolcowane powinna być wykonana przez każdego laika w ciągu kilku minut. Oprócz nakładek na kolce do użytku zimowego dostępne są również nakładki na opony terenowe. W naszym teście je mamy Nordycki pasażer dojeżdżający do pracy Skórki wypróbowane.
Informacje i dane
Retyre oferuje pakiety startowe, każdy z dwoma podstawowymi oponami i dwoma skórkami. Ponadto wszystkie skórki i opona podstawowa są również dostępne pojedynczo. Daje to możliwość zastosowania różnych skórek na przednich i tylnych kołach. Na przykład w przypadku rowerów elektrycznych połączenie szorstkości Lodowy wyścigowiec na przednim kole i umiarkowanym Nordycki pasażer dojeżdżający do pracy być na tylnym kole. Aby utrzymać niski opór toczenia, dla bezpiecznych rowerzystów kombinacja Nordycki pasażer dojeżdżający do pracy na przednim kole i des Łowca żwiru (49 € za skórę) możliwe na tylnym kole. Ta ostatnia nie ma kolców jak opona szutrowa, ale powinna zapewniać wystarczającą przyczepność tylnego koła na twardym śniegu.
opona | Wycofaj jedną oponę podstawową | Retyre Spiker Skin Nordic Commuter | Retyre Spike Skin Ice Racer |
---|---|---|---|
Dostępne wymiary | 26 " 42-559 / 26x1.6 27.5 " 50-584/ 27.5x2.0 28 " 42-622 / 28x1.6 29 " 50-622 / 29x2.0 | 26 " 50-559 / 26x2.0 27.5 " 57-584 / 27.5x2.25 28 " 50-622 / 28x2.0 29 " 57-622 / 29x2.25 | 26 " 50-559 / 26x2.0 27.5 " 57-584 / 27.5x2.25 28 " 50-622 / 28x2.0 29 " 57-622 / 29x2.25 |
aplikacja | Opony całoroczne, nieodpowiednie na śnieg i lód | Zimowe drogi z raczej twardym śniegiem, obszar miejski | Zimowe drogi ze wszystkimi rodzajami śniegu, jazda terenowa, bardzo ciężkie e-rowery |
Opory toczenia | niski | Duży | Bardzo duży |
liczba kolców | - | 160 | 300 |
Mieszanka gumowa | letnia mieszanka | ZimowaGuma | ZimowaGuma |
Ochrona przed przebiciem | Tak, 1,2 mm | - | - |
Koszt za oponę/skórę | 39 € | 79 € | 89 € |
Koszt zestawu startowego (2 opony bazowe + 2 skórki) | - | 199 € | 219 € |
Dzięki specjalnej mieszance gumowej skórki kolców pozostają miękkie zimą i zapewniają dobrą przyczepność. Mieszanka gumowa podstawowych opon jest przeznaczona do wyższych temperatur – ale według Retyre twardość gumy obu opon jest bardzo podobna.
Inwestycja 200 € w zestaw startowy jest droga, ale w rzeczywistości do domu wchodzą cztery opony. Za cztery porównywalne, konwencjonalne opony należy szybko zapłacić ponad 200 € – to stawia koszty zakupu z odpowiedniej perspektywy.
Wymień opony zimowe na próbę
Montaż opon zimowych Retyre
Podstawowa opona Retyre jest montowana jak zwykła opona - to wszystko. Działa to również bez żadnych problemów z naszymi oponami testowymi. Jeśli chcesz teraz używać skórek z kolcami, zapinasz zamki błyskawiczne po obu stronach. Zakładanie ich jest trochę kłopotliwe, ale po kilku próbach działa. Następnie dwa zamki błyskawiczne są zamykane stosunkowo równomiernie. Ważne: Podczas zamykania zamków błyskawicznych zawsze naciągaj skóry wzdłuż, w przeciwnym razie na końcu profilu powstanie szczelina. Ale jeśli pracujesz tutaj poprawnie, skórki zamykają się płynnie. Przy odrobinie wprawy nie musisz poświęcać tutaj dwóch minut na każdą oponę - kolce są gotowe do użycia po jednym obrocie opony. System zapewnia to, co obiecuje.
Ważne, aby wiedzieć: Należy dodać trochę buforu do ETRTO i calowych wymiarów opony. Ponieważ kolce na oponach zimowych są wyższe niż w konwencjonalnych oponach o tych samych wymiarach. Należy obliczyć około pół centymetra w górę do ewentualnie istniejącego błotnika. Ściągacz suwaka znajduje się po lewej i prawej stronie opony – każdy wystaje prawie pół centymetra poza oponę. Dlatego należy pozostawić co najmniej pół centymetra prześwitu na oponę z każdej strony, aby nic nie ocierało się pod obciążeniem.
Pierwsze wrażenie z jazdy i właściwości jezdne na drodze
Przyglądając się systemowi, wszystkim naszym kierowcom testowym od razu przychodzi na myśl jedno pytanie: czy zamki wytrzymują awaryjne zatrzymanie z kolcami na smole? Tak, robią – system wydaje się niezwykle solidny. Nasze wielokrotne próby wypchnięcia systemu poza jego granice nie powiodły się. Jednak takie pełne hamowanie z zablokowanym tylnym kołem może spowodować szybsze starzenie się układu, poza tym, że metal kolców jest wytarty.
Z zamontowanymi skórkami kolców Nordycki pasażer dojeżdżający do pracy zachowanie podczas jazdy na smole jest nieco gąbczaste, co wynika z ułożenia kolców: w profilu są one ułożone w dwóch liniach z boku. Podczas pokonywania zakrętów na smole przewracasz kolce - to wydaje się trochę gąbczaste. Ale nie zapominaj: rozmieszczenie kolców ma sens na śniegu i lodzie i właśnie do tego są przeznaczone foki. Niemniej jednak są oczywiście sytuacje, w których napotkasz mieszankę smoły i śniegu. Nawiasem mówiąc, inne opony z kolcami również mają problem z przewracaniem się kolców – jednak w przypadku Retyre jest on nieco pogarszany przez minimalny luz między podstawowymi oponami a skórą.
Podstawowe opony są niepozorne – a to dobry znak. Opony dobrze się toczą, a także zapewniają niezawodną przyczepność na mokrej nawierzchni. Niecodzienny jest jedynie widok przedniego koła z lekko wystającymi zamkami.
Właściwości jezdne na śniegu i lodzie
Na twardym śniegu pokazują Nordycki pasażer dojeżdżający do pracy Skórki mają zaskakująco dobry chwyt. Nawet niewielkie krawędzie na śniegu, równoległe do kierunku jazdy, z trudem mogą uszkodzić opony. Siła hamowania jest również przyzwoita, a proces hamowania wydaje się bezpieczny. Opona dobrze radzi sobie na lodzie, kolce wbijają się niezawodnie. Jeśli jednak napotkasz oblodzone drogi, powinieneś jechać z niższym ciśnieniem powietrza (1,5 - 2 bary), aby uzyskać jeszcze większą przyczepność. Oferuje zaskakująco dobre wsparcie Nordycki pasażer dojeżdżający do pracy nawet na mokrym śniegu. Oczywiście zachowanie podczas jazdy staje się gąbczaste, ale zanim stracisz kontrolę, jest dużo powietrza. Jak prawie wszystkie opony z kolcami i opony zimowe, opona pokazuje swoje słabości w ciasnych, dynamicznych zakrętach. Tutaj tego brakuje Nordycki pasażer dojeżdżający do pracy jakiś profil prowadzący - odpowiednio wyłamuje się przy wyższych prędkościach i mniejszych promieniach. Mimo to pokonywanie zakrętów można określić jako dobre.
nosić
Nasz długoterminowy test w sezonie zimowym 2022-2023 pokazuje, że nawet błoto i sól drogowa mają niewielki wpływ na system. Wszelkie osady kruszą się po zamknięciu zamków błyskawicznych lub można je zmyć ciepłą wodą. System Retyre jest zatem nadal gotowy do użytku w następnym sezonie.
Należy jednak zauważyć, że zwiększone zużycie opony bazowej może wpływać na dopasowanie skórek kolców. Ponieważ jeśli profil opony podstawowej się zużywa, jej obwód nieco się zmniejsza - co oznacza, że skórki kolców mają więcej powietrza. Spowoduje to gąbczastą jazdę. Dlatego konieczna może być wymiana opon podstawowych, zanim całkowicie się zużyją. W razie wątpliwości, częściowo zużytą oponę bazową można nadal używać na rowerze, który nie jest przeznaczony do użytku zimowego. W przyszłości Retyre rozwiąże ten problem z wersją premium systemu, w której opona bazowa nie jest już przeznaczona do jazdy. Zamiast tego oferowane i podnoszone są skórki do letniego użytku ulicznego.
Wycofaj opony zimowe z rowerów elektrycznych i do intensywnego użytkowania
Emeryt ma z Lodowy wyścigowiec kolejna oferowana skóra, która ma jeszcze więcej kolców i grubszy profil. Może to być lepszy wybór do użytku zimowego na ciężkich rowerach elektrycznych - w zależności od tego, jak często i jak intensywnie napotykasz zimą zaśnieżoną drogę. Te skórki są również interesujące dla motocyklistów, którzy zimą chcą jeździć w terenie. Z 300 kolcami na oponę, ich gruby profil ma prawie dwa razy więcej niż nasza opona testowa Nordycki pasażer dojeżdżający do pracy. W tym miejscu należy jednak zaznaczyć, że Lodowy wyścigowiec Skórki wymagają 7 mm przestrzeni w każdym kierunku.
Wycofaj się w sieci
Opony zimowe do motocykla: Wskazówki i porady dotyczące zakupu opon i kolców
Wskazówki i porady | Porady dotyczące zakupów: Jeśli nie chcesz rezygnować z jazdy na rowerze w zimie, napotkasz niekorzystne warunki pogodowe, zwłaszcza śnieg i lód. Czy opony zimowe mają sens w przypadku rowerów? Do czego służą opony z kolcami? Velomotion dostarcza wskazówek i pomaga sklasyfikować różne opony oraz ich mocne i słabe strony. Jazda na rowerze zimą: określ obszar zastosowania, lokalizację i przeznaczenie […]
Schreibe einen Kommentar