W ciągu ostatnich dziesięciu lat firma YT rozwinęła się z małego producenta dla zaangażowanych rowerzystów górskich w jednego z dużych graczy na światowym rynku. Rowery z Górnej Frankonii zawsze były gorącym wyborem, szczególnie jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości. Dlaczego? Świadczą o tym rowery takie jak zaprezentowany tutaj Decoy Core 2, który oferuje niemal niezrównany pakiet ogólny w cenie nieco ponad 5.000 euro. Dzięki kołom Mullet, pełnemu skokowi 170 mm i progresywnej ramie z włókna węglowego, Decoy Core 2 wyraźnie wpisuje się w kategorię e-enduro. Shimano EP8 i akumulator 540 Wh zapewniają niezbędne wsparcie do momentu rozpoczęcia szlaku. Mały akumulator przyczynia się również do stosunkowo niskiej masy wynoszącej nieco ponad 24 kg. YT oferuje również opcjonalnie moduł magazynowania energii o pojemności 720 Wh.
Uczciwe kompromisy w zakresie komponentów
Ramki do zdjęć | Wabik YT |
widelec amortyzowany | Fox 38 Float Rhtythm E-zoptymalizowany |
napęd | ShimanoEP8 |
akumulator | 530 Wh |
niemy | Wydajność Fox Float X |
wirniki | E-MTB ze stopu Crankbrothers Synthesis |
Opona VR | Maxxis Assegai MaxxTerra Exo |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII MaxxTerra Exo+ |
przerzutka tylna | Shimano Deore M6100 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore M6100 |
korba | Shimano EM600 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Rama DB8 |
tarcze hamulcowe | Sram Linia środkowa 200/200 mm |
sztyca | YT Listonosz 170mm (L) |
siodło | SDG Bel Air V3 Max |
trzon | e*13 Baza 35 |
Lenker | e*13 Baza 35 |
Nowoczesny e-MTB za nieco ponad 5.000 euro to rzadkie zjawisko – zwłaszcza z karbonową ramą główną. W związku z tym nie należy oczekiwać funkcji premium od YT Decoy Core 2, ale czerwony ołówek został użyty ostrożnie i poczyniono oszczędności tam, gdzie kompromisy są znośne. Na przykład jest „tylko” przerzutka Shimano Deore lub niedrogie hamulce Sram DB8. Obydwa pod względem wydajności nie ustępują jednak swoim droższym odpowiednikom. Jest już do tego obudowa od Foxa, choć z przodu jest w niedrogiej wersji Rhythm, ale jej reakcja i tak jest świetna. Nie poczyniono żadnych oszczędności na kołach Crankbrothers i pasujących oponach Maxxis ani na wewnętrznym wsparciu vario przy dużych podróżach.
YT Decoy Core 2 MX na szlaku
S | M | L | XL | XXL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 420 | 445 | 470 | 495 |
Zasięg (mm) | 409 | 429 | 449 | 469 | 489 |
Stosy (mm) | 624 | 629 | 633 | 643 | 652 |
Kąt skrętu (w °) | 64,5 / 65 | 64,5 / 65 | 64,5 / 65 | 64,5 / 65 | 64,5 / 65 |
Rzeczywisty kąt siedziska (w °) | 75.5 / 76 | 75.5 / 76 | 75.5 / 76 | 75.5 / 76 | 75.5 / 76 |
Spadek suportu (w mm) | 32 / 24 | 32 / 24 | 32 / 24 | 32 / 24 | 32 / 24 |
tylne widełki (w mm) | 442 | 442 | 442 | 442 | 442 |
Rozstaw osi (w mm) | 1191 | 1213 | 1235 | 1259 | 1284 |
Przede wszystkim Decoy Core 2 zaskakuje w praktyce zaskakująco żywym charakterem, czego nie można było się spodziewać biorąc pod uwagę duże rezerwy na wiosenne podróże. Żywy tył sprawia przyjemność nawet na płaskich trasach i dodaje energii. Oczywiście rower czuje się szczególnie jak w domu, gdy naprawdę się zawiesza. Tutaj wyróżnia się dobrodusznym prowadzeniem i bardzo udaną geometrią. O ile tył bardzo dobrze radzi sobie w enduro, o tyle widelec musi tu trochę ustąpić. Brakuje mu przeciwciśnienia, zwłaszcza przy szybkich strzałach. Dla Decoy podjazd jest raczej środkiem do celu, jakim jest szybkie dotarcie do początku szlaku. To, że nie do końca dotrzymuje kroku najlepszym rowerom w tej klasie, to także zasługa Shimano EP8, które jest zauważalnie słabsze od np. jego następcy EP801 czy Boscha CX.
Schreibe einen Kommentar