Test: Z Storck e:drenic.2 GTS 630 przetestowaliśmy następcę pierwszego E-MTB Shimano firmy Storck. Z całkowicie nową ramą - ponownie wykonaną z włókna węglowego - i mocnym silnikiem Shimano EP8 z akumulatorem 630 Wh, jesteś tam na papierze. Czy potwierdza się to również w praktyce?
W zeszłym sezonie Storck wprowadził nowe, ekscytujące modele z dwoma rowerami E-MTB e:drenalin.2 i e:drenic.2, które poza nazwą miały niewiele wspólnego ze swoimi bezpośrednimi poprzednikami. Storck wykorzystuje wspólną platformę ramy z włókna węglowego dla obu modeli. Główne różnice dotyczą rozmiaru kół (29 cali lub mullet w e:drenalin i 27,5 cala w e:drenic) oraz skoku sprężyny. Przy 170 lub 160 mm e:drenic jest nieco bardziej hojny niż siostrzany model.
Lekka rama wykonana w całości z włókna węglowego z dużym skokiem zawieszenia
W zeszłym roku poprzedni model był jeszcze w naszym polu testowym E-MTB, gdzie był w stanie przekonać wysokim poziomem komfortu, ale osiągnął swoje granice przy dużych prędkościach. Tym bardziej byliśmy podekscytowani następcą: e:drenic.2 wykorzystuje również ramę w całości z włókna węglowego - oznacza to, że zarówno rama główna, jak i tylny trójkąt są wykonane z włókna węglowego. To oszczędza wagę, daje projektantom dużo swobody i wygląda naprawdę dobrze! Integracja baterii i silnika jest bardzo udana. Kompaktowy Shimano EP8 znika w nieporęcznym obszarze suportu, gdzie znajduje się również mocowanie amortyzatora. Jeśli chodzi o akumulator, Storck oferuje nabywcom nowych E-MTB wybór między wariantem 504 Wh a nowym akumulatorem 630 Wh od Shimano. Oczywiście oba są zintegrowane z dolną rurą; zdejmuje się go za pomocą łatwej do otwarcia klapki na dolnej rurze.
W przypadku tylnego trójkąta Storck opiera się na klasycznej konstrukcji z czterema prętami z łącznikiem Horsta w dolnej rurze tylnego trójkąta. Rama łaskocze aż 160 mm z Fox Float X2. W siostrzanym modelu e:drenalin.2 zastosowano amortyzator o mniejszym skoku, więc z tyłu jest „tylko” 150 mm. Rama jest przyjemna wizualnie z wyraźnymi liniami bez ozdobników, a kable znikające wewnątrz ramy przy główce ramy nie psują wyglądu.
Przekonujący dobór komponentów
W teście mieliśmy Storcka e:drenic.2 GTS 630 z topowym wyposażeniem. „Quasi”, bo podzespoły w pewnym momencie nieco odbiegają od serii. Zamiast fabrycznego podwozia Foxa, nasz rower testowy miał amortyzator i widelec z tłumieniem Performance Elite. Technicznie identyczny z elementami Factory, jednak nie ma tutaj powłoki Kashima. Co prowadzi nas bezpośrednio do poszczególnych komponentów: z przodu znajduje się Fox 38 z grubymi goleniami zapewniającymi dużą sztywność nawet w trudnym terenie. Widelec jest również wyposażony w wkład Grip2, za pomocą którego można regulować odbicie i kompresję zarówno w zakresie dużych, jak i niskich prędkości. To samo dotyczy tylnego amortyzatora Float X2. Zapewnia to wysoki stopień dostosowania, ale wymaga od mniej doświadczonych rowerzystów górskich odrobiny cierpliwości i jednej lub dwóch jazd próbnych, zanim znajdziesz odpowiednią konfigurację.
Ramki do zdjęć | Storck e:drenic.2 Carbon |
widelec amortyzowany | Elitarny uchwyt Fox 38 Performance2 |
napęd | ShimanoEP8 |
akumulator | Shimano 630Wh |
niemy | Elite wydajności Fox Float X2 |
wirniki | DT Swiss HXC 1200 |
Opona VR | Schwalbe Magic Mary SuperTrail 2,6" |
Tętno opon | Schwalbe Nobby Nic SpeedGrip 2,6" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT M8100 |
korba | Shimano |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT86 203/180mm |
sztyca | Kind Shock LEV Integra 150mm |
siodło | Sprzedam San Marco GND |
trzon | Storck |
Lenker | Podnośnik węglowy Storck 800/20 |
Przerzutki zmieniane są za pomocą komponentów z wysokiej jakości serii XT firmy Shimano. Szeroko stopniowana kaseta oferuje dwanaście biegów, dzięki czemu masz gwarancję znalezienia odpowiedniego biegu w każdym terenie. Logo Shimano XT znajduje się również na hamulcach: 4-tłokowy system z przodu iz tyłu zapewnia dużą rezerwę, co nie jest zbyt zaskakujące, biorąc pod uwagę duży skok zawieszenia. Tarcza 180 mm z tyłu mogłaby prawdopodobnie osiągnąć swoje granice przy ciężkich jeźdźcach i bardzo długich zjazdach - tutaj możesz rozważyć wymianę na tarczę 203 mm.
Koła naszego roweru testowego są bardzo eleganckie: HXC1200 od DT Swiss to jeden z najwyższej jakości zestawów kołowych E-MTB. Obręcze z włókna węglowego o szerokości 30 mm są lekkie, wytrzymałe i zapewniają oponom Schwalbe o szerokości 2,6 cala dużą przyczepność. Dzięki piastom możesz również spodziewać się wolnego koła zębatego DT Swiss, które oferuje znacznie więcej niż klasyczny system zapadkowy pod względem trwałości.
Tak wyposażony e:drenic.2 kosztuje około 8.000 22 euro - dużo pieniędzy, ale biorąc pod uwagę zainstalowane komponenty, uważamy, że cena jest wyjątkowo uczciwa. Niewielka waga wynosząca zaledwie ok. 1.000 kg w rozmiarze L nie jest zaskoczeniem. Jeśli nie możesz lub nie chcesz wydać aż tyle, możesz dostać przekonujący pakiet komponentów nawet w podstawowej wersji za XNUMX euro mniej.
Nowoczesna geometria
Geometria nowego Storck e:drenic.2 GTS jest znacznie bardziej nowoczesna i sportowa niż jego poprzednika: kąt skrętu jest bardziej płaski na poziomie 65°, a rama główna jest znacznie dłuższa. Oba powinny przyczyniać się do płynnej pracy i dawać odczuwalne przyspieszenie kierowcy, zwłaszcza przy dużych prędkościach. Stosunkowo wysoki stos powinien zapewnić dość wyprostowaną pozycję siedzącą, co powinno obniżyć „barierę wejścia” dla mniej doświadczonych kolarzy górskich. Jeśli przyjrzysz się bliżej trzem dostępnym rozmiarom, zauważysz przeskok do rozmiaru L. Z jednej strony fajnie, że Storck oferuje naprawdę wysokim kierowcom odpowiednią, ruchomą podstawę, z drugiej strony jest mała luka w rozpiętości rozmiarów.
S | M | L | |
---|---|---|---|
Stos | 615 | 625 | 647 |
Dosięgnąć | 435 | 459 | 489 |
długość górnej rury | 588 | 615 | 650 |
główka | 100 | 110 | 135 |
rura podsiodłowa | 400 | 420 | 480 |
tylne trójkąty | 455 | 455 | 455 |
kąt skrętu | 65 | 65 | 65 |
kąt siedziska | 76 | 76 | 76 |
Wygodny z wytrzymałymi właściwościami
A na szlaku? Przede wszystkim Storck potrafi zaimponować dwiema cechami – z jednej strony wysokim komfortem, który jest zauważalny przy pierwszym siadaniu. Wynika to głównie z dobrze wyważonej, zrelaksowanej pozycji siedzącej. Silnik Shimano EP8 jest również zabawny od samego początku. Szczególnie pod względem dynamiki, przyspieszenia i żwawości napęd Japończyków nie ma obecnie dla nas sobie równych. Pod względem czystej mocy, z 85 Nm, na papierze dorównuje konkurencji Boscha czy Brose'a. W praktyce jednak EP8 jest nieco wybredny, jeśli chodzi o kadencję: rozwija pełną moc, zwłaszcza na podjazdach, z wysoką kadencją.
Geometria sprawdza się bardzo dobrze, szczególnie na podjazdach i pomimo wysokiego przodu, przednie koło rzadko grozi utratą kontaktu z podłożem, nawet na stromych podjazdach. Tylko wybór tylnej opony nie wydaje nam się optymalny: zwłaszcza gdy jest mokro lub wilgotno, Nobby Nic ma tendencję do obracania się tu i tam, pomimo swojej dużej szerokości 2,6 cala.
Na zjeździe Storck e:drenic.2 błyszczy swoją sprężystością, która odpowiada skokowi zawieszenia: podwozie wygładza nierówności nawet przy sportowych prędkościach i na wymagającym terenie, a czasem wybacza poważny błąd podczas jazdy. Tylny koniec jest bardzo responsywny, ale fabrycznie zapewnia niewielki przeciwciśnienie podczas skoków lub spadków. Jednak dzięki wielu opcjom regulacji amortyzatora możesz tutaj trochę dostroić, więc ci kierowcy, którzy chcą więcej informacji zwrotnych w terenie, również otrzymają swoje pieniądze. Chociaż Storck e:drenic.2 podobał nam się na szlaku, jedna rzecz niestety wyróżniała się negatywnie: nawet na umiarkowanym podłożu z roweru dobiegało wyraźnie słyszalne grzechotanie. Jednak tylko częściowo można winić za to firmę Storck, ponieważ ten hałas pochodzi z wnętrza silnika i jest mniej lub bardziej wyraźny w prawie każdym kole EP8.
Schreibe einen Kommentar