TEST: Sigma Buster 800 HL to kompaktowa latarka na kask ze zintegrowanym akumulatorem. Światło jest skierowane bardziej do rekreacyjnych i okazjonalnych jeźdźców nocnych. Idealnie nadaje się również jako zabezpieczenie podczas długich wycieczek, które mogą zakończyć się nieplanowane w ciemności.
Test Sigma Buster 800 HL – w skrócie wszystkie informacje i dane dotyczące latarki do kasku
Sigma Buster 800 HL jest jednym ze słabszych lampy hełmowe nasza najlepsza lista. Jest ładny, lekki i kompaktowy, a bateria jest od razu zintegrowana. Obudowa o wysokim połysku z gumowanymi elementami jest czysto obrobiona i sprawia wrażenie wysokiej jakości. Wada: powierzchnia o wysokim połysku jest nieco wrażliwa na zarysowania. Miłym dodatkiem jest podświetlany napis Sigma. Dzięki jasności 800 lm latarka na kask jest raczej słaba na kilkusekundowe polowanie w nocy. Dlatego jest skierowany bardziej do rowerzystów, którzy chcą po pracy odpocząć po prostych szlakach i drogach leśnych lub po prostu chcą od czasu do czasu wybrać się na nocną wyprawę na pełnym gazie. Lampka na kask to także praktyczne zabezpieczenie na dłuższe wycieczki, które mogą zakończyć się nieplanowanym wypadkiem w ciemności. Uczciwa cena wynosząca 69,95 euro sprawia, że Sigma Buster 800 HL jest pod tym względem bardzo atrakcyjna.
Dane techniczne
jasność | 800 lm |
tryby światła | 5 (wysoki, średni, niski, błysk nocny, błysk dzienny) |
czas świecenia | 2 godz., 2,5 godz., 5 godz., 5 godz., 50 godz. |
czas ładowania | 4 h |
złącze ładowania | USB-C |
Opcje montażu i adaptery | Ster |
wydajna bateria | 3500 mAh |
bateria | Niedostępne |
zdalny | nie |
Lampa i wspornik wagi | 154 g |
Waga akumulatora i wspornika | - |
Lampka długości kabla | - |
Długość kabla akumulatora | - |
Przedłużenie kabla | - |
Zatwierdzenie StVZO | nie |
temperatura barwowa | 6500 K |
Cena | 69,95 € |
Zakres dostawy
Sigma Buster 800 HL dostarczany jest w cienkim kartonowym opakowaniu z następującym zakresem dostawy:
- Lampa na kask Sigma Buster 800 HL
- Uchwyt na kask
- Kabel do ładowania USB-C
- Instrukcja obsługi w języku niemieckim i angielskim
Akcesoria i rozszerzenia
Kolejny uchwyt na kask jest dostępny w firmie Sigma za 10,95 €. Jeśli oprócz dołączonego kabla ładującego potrzebujesz ładowarki, możesz ją kupić za 7,95 EUR; Kabel zamienny jest dostępny w cenie 6,95 €. W segmencie międzynarodowym można również znaleźć różne mocowania na kierownicę, ale nie są one zatwierdzone przez StVZO i dlatego nie są oficjalnie dostępne. Może to być jednak interesujące w przypadku stosowania na szlakach jako druga lampa.
Test: Sigma Buster 800 HL w terenie
montaż i mocowanie
Montaż Sigma Buster 800 HL jest prosty: przez kask przewleczony jest pasek z rzepem, co oznacza, że uchwyt na kask jest bezpiecznie zamocowany. Duża gumowa podkładka zabezpiecza przed poślizgiem. Wystarczy podłączyć samą lampę. Zatrzaskuje się w uchwycie na kask ze słyszalnym kliknięciem. Aby go zwolnić, należy nacisnąć małą dźwignię. Przy odrobinie praktyki i rękawiczkach wszystko to działa bardzo dobrze na twoją głowę. Nie ma więc powodu, aby w tym celu zdejmować kask. Sam uchwyt na kask jest raczej kompaktowy i poza kwestią bezpieczeństwa może pozostać na kasku, nie powodując większych zakłóceń. Nawiasem mówiąc, podstawą uchwytu na kask jest uchwyt GoPro - jeśli zdejmiesz podstawę, aby zablokować lampę, możesz przymocować kamerę sportową.
operacja
Jeśli chodzi o obsługę, Sigma Buster 800 HL jest w dużej mierze intuicyjna: dwukrotne kliknięcie przycisku włącza lampę, a przytrzymanie go przez dobrą sekundę ponownie ją wyłącza. Możesz przełączać się między różnymi poziomami oświetlenia, po prostu naciskając przycisk. Irytujące jest to, że nieuchronnie będziesz ciągle w dwóch trybach migania. Ale tutaj Sigma wymyśliła coś, z czego inni producenci mogliby skorzystać jako przykład: można wybrać pięć różnych profili - z których jeden całkowicie rezygnuje z trybów migania i dlatego jest bardzo przyjemny w użytkowaniu w terenie. Zintegrowane diody LED na górze obudowy informują o aktualnym poziomie oświetlenia.
bateria i czas pracy
Pusty akumulator o pojemności 3500 mAh ładowany jest poprzez nowoczesny port USB-C. W zależności od źródła zasilania ładowanie trwa do około 4 godzin. Sigma nie zapewnia własnej ładowarki, ale zapewnia kabel USB-C, za pomocą którego lampę można ładować w standardowych ładowarkach do laptopów lub telefonów komórkowych. Samo gniazdo ładowania znajduje się na spodzie obudowy i jest chronione małą gumową zatyczką.
Pięć małych diod LED informuje o poziomie naładowania baterii. Jeśli spadnie poniżej 20%, ostatnia dioda LED zaświeci się na czerwono – pozostanie wówczas około 45 minut czasu pracy. Jeśli poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej 5%, dioda LED zacznie migać na czerwono, a lampa po chwili zgaśnie. Czas świecenia na najwyższym poziomie przy 800 mb wynosi około 2 godzin. To wystarczy na większość nocnych przejażdżek. Jeśli jesteś w drodze przez dłuższy czas, możesz oszczędzać baterię, na przykład używając dwóch słabszych poziomów oświetlenia podczas podjazdu pod górę. Daje to 400 mb przy czasie świecenia około 3 godzin i 150 mb przy czasie świecenia około 9 godzin. W praktyce jednak czasy te są nieco krótsze w okresie chłodnej, nocnej jazdy.
Wykorzystanie wagi i szlaku
Dzięki całkowitej wadze około 800 g Sigma Buster 155 HL jest zauważalny na kasku, ale nie denerwujący. Wszystko leży dobrze i ciasno. Pod względem obsługi przycisk powinien być nieco większy lub nieco bardziej oddalony w przypadku nieco grubszych rękawic zimowych – nie każda próba przełączenia tutaj działa, ale większość tak. Bez i z cienkimi rękawiczkami nie ma problemów. W przeciwnym razie obsługa jest płynna i przyjemna. Maksymalna moc wyjściowa 800 lm nie wystarczy do szybkich zjazdów. W teście czuliśmy się komfortowo do około 20 km/h – powyżej tej prędkości chciałoby się, żeby było więcej światła.
Pole świetlne Sigma Buster 800 HL
W większości zastosowań wystarczający jest podział na trzy poziomy jasności. Do zjazdów i szybkich tras wymagana jest pełna moc 800 lm. Na bardziej komfortowych odcinkach lub na szlaku pod górę możesz także biegać z połową mocy (400 lm) i oszczędzać trochę na akumulatorze. 150 lm najsłabszego poziomu wystarczająco oświetla spokojne podjazdy na leśnych drogach - oznacza to również, że możesz znacznie zaoszczędzić na ładowaniu akumulatora.
Poza tym to, co jest zauważalne w polu świetlnym Sigma Buster 800 HL, to to, że szerokie, jednorodne pole świetlne zapewnia nieco mniejszy kontrast, szczególnie podczas szybszej jazdy. Może tutaj byłoby trochę bardziej skupiony, ale to narzekanie na wysokim poziomie. Z drugiej strony jest bardzo przyjemny na przykład na leśnych ścieżkach i ogranicza widzenie w tunelach. Różnice kolorystyczne pomiędzy centrum światła i obszarami brzegowymi, które są wyraźnie widoczne w polu świetlnym, są prawie niezauważalne na szlaku.
Schreibe einen Kommentar