TEST: Acid HPA 1300 to kompaktowa latarka na kask firmy Cube. System z 1300 lm charakteryzuje się dużą elastycznością. Jak lampa sprawuje się na szlakach nocą dowiecie się tutaj.
Test Acid HPA 1300 - wszystkie informacje i dane na temat latarki na kasku w skrócie
Acid HPA 1300 to niezwykle wszechstronny i dobrze przemyślany zestaw lamp na kask. Zamiast opracowywać nowe złącza wtykowe, Acid – marka komponentów firmy Cube – polega na wypróbowanym i przetestowanym: Sama lampa jest wyposażona w mocowanie GoPro i może być używana z dowolnymi istniejącymi wspornikami i adapterami. Element pośredni mocowania na kask i akumulator mają wspólny adapter X-Lock. Tutaj również panuje duża elastyczność i otwartość systemu. The lampka na kask a akcesoria są dobrze wykonane, ale niespotykane w sektorze high-end. Wyrażają to na przykład małe noski w plastikowych częściach. Sam korpus lampy jest wykonany z aluminium i posiada duże, ale eleganckie żeberka chłodzące.
Korzystanie z akumulatora jest również elastyczne: można go przymocować do kasku za pomocą dołączonego drugiego uchwytu na kask. Alternatywnie można go przymocować do przedłużacza w plecaku lub torbie biodrowej. Ponadto wskaźnik naładowania akumulatora może służyć jako tylne światło z różnymi trybami, jeśli akumulator jest przymocowany do kasku. Nie jest to jednak zgodne ze standardem StVZO.
Dane techniczne
jasność | 1300 lm |
tryby światła | 7 (1300 lm, 400 lm, 150 lm, 80 lm, lampa błyskowa, SOS, sygnał alarmowy w Alpach) |
czas świecenia | 1,5 godz., 3,5 godz., 11 godz., 34 godz., 6 godz., 13 godz., 105 godz. |
czas ładowania | Nieokreślony |
złącze ładowania | Ładowarka 2A |
Opcje montażu i adaptery | Kask, pasek na głowę, GoPro, X-Lock |
wydajna bateria | 3400 mAh |
bateria | 59,95 € |
zdalny | Ja |
Lampa i wspornik wagi | 74 g |
Waga akumulatora i wspornika | 140 g |
Lampka długości kabla | 24 cm |
Długość kabla akumulatora | 10 cm |
Przedłużenie kabla | 90 cm |
Zatwierdzenie StVZO | nie |
temperatura barwowa | 6500 K |
Cena | 179,95 € |
Zakres dostawy
Acid HPA 1300 jest starannie zapakowany w wysokiej jakości torbę do przechowywania z tekturowym rękawem. W zakres dostawy wchodzi:
- Acid HPA 1300 latarka na hełm
- Bateria 3400 mAh
- Lampka do montażu na kasku
- Akumulator do montażu na kasku
- Przedłużacz 90 cm
- Opaska
- Pilot Bluetooth
- Ładowarka 2A
- Jasne, łatwe do zrozumienia instrukcje obsługi
Akcesoria i rozszerzenia
Zestaw HPA 1300 jest już sam w sobie dość rozbudowany i elastyczny. Dostępny jest dodatkowy zestaw do montażu na kasku (2 sztuki) za 24,95 €. Możesz otrzymać wymienną baterię za uczciwe 59,95 €. Dostępny jest zestaw uchwytów na wędki (2 sztuki) do montażu na kierownicy za 14,95 €. W przeciwnym razie wszystkie części zestawu HPA 1300 można kupić osobno, jeśli coś się zepsuje. Niestety Acid nie oferuje usługi naprawy, ale głowica lampy jest również dostępna osobno.
Test: Acid HPA 1300 w terenie
montaż i mocowanie
Mocowanie kasku Acid HPA 1300 z adapterem X-Lock jest bardzo kompaktowe i nie przeszkadza w żaden sposób w codziennym użytkowaniu. Mocuje się go do kasku za pomocą pasków na rzepy i/lub podkładek samoprzylepnych. Samą głowicę lampy umieszcza się pod kątem około 45° i obraca w uchwycie. Wymaga to trochę praktyki, ale potem działa całkiem dobrze. Dzięki mocowaniu GoPro nachylenie można zmienić i zablokować w dowolnym momencie bez użycia narzędzi. Podsumowując, połączenie dwóch standardów adapterów okazuje się bardzo praktyczne - jednocześnie system jest bardzo otwarty na inne zastosowania. Akumulator można było przymocować do hełmu w taki sam sposób, jak głowicę latarki. To również działa dobrze – ale w naszym teście jechaliśmy z baterią w plecaku.
operacja
Obsługa HPA 1300 jest bardzo intuicyjna: przyciski służą do przełączania pomiędzy trzema różnymi poziomami jasności. Czwarty poziom - ultra niski - jest aktywowany tylko przez naciśnięcie go przez co najmniej trzy sekundy. Sam przycisk jest zintegrowany płasko z korpusem głowicy lampy. W związku z tym nie zawsze łatwo jest znaleźć elementy dotykowe – problem nasila się zwłaszcza w przypadku rękawiczek. Ponadto punkt nacisku przycisku mógłby być bardziej zdefiniowany, ponieważ przejście na kolejny poziom jasności nie zawsze działa.
Te same problemy pojawiają się w przypadku dołączonego pilota Bluetooth. Ale to jest ładne i kompaktowe i zwykle znajduje miejsce między dźwignią hamulca a uchwytem. Dzięki prostemu mechanizmowi zatrzaskowemu pilot można łatwo wyjąć, a jego uchwyt pozostaje na kierownicy. Obsługa jest przyjemna: latarka na hełmie ma trzy poziomy oświetlenia awaryjnego, ale można je wywołać tylko naciskając przycisk przez co najmniej pięć sekund. Dzięki temu nie musisz klikać tych trybów, których, mam nadzieję, nigdy nie będziesz potrzebować.
Na akumulatorze użytkownik może dość dokładnie sprawdzić stan akumulatora, po prostu naciskając przycisk i aktywując funkcje tylnego światła, jeśli jest zamontowane na kasku.
bateria i czas pracy
Przy 1,5 godziny na pełnej mocy (1300 lm) czas pracy akumulatora 3400 mAh jest dobry i wystarczający na wiele wycieczek. Średni poziom z 400 lm zapewnia czas pracy 3,5 godziny. Na niskim poziomie przy 150 lm czas pracy wynosi 11 godzin. Jeśli naprawdę chcesz oszczędzać baterię, istnieje również bardzo niski poziom, który można aktywować, naciskając przycisk przez trzy sekundy. Czas działania wynosi 80 godziny przy 34 lm. Przycisk na głowicy lampy świeci na niebiesko, gdy poziom naładowania baterii przekracza 20%. Jeśli poziom naładowania baterii spadnie poniżej 20%, zaświeci się na czerwono. Poniżej 10% przycisk miga na czerwono. Jeśli poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej 5%, latarka na kasku automatycznie przełącza się w tryb bardzo niskiego poziomu — nie można go już przełączyć. Jeśli stracisz z oczu poziom naładowania baterii, przez pewien czas nadal będziesz mieć światło awaryjne.
Nawiasem mówiąc, ten schemat kolorów byłby również pożądany dla pilota - dawałby prosty przegląd stanu baterii w podróży.
Wykorzystanie wagi i szlaku
Uchwyt i głowica lampy ważą tylko 74 g. Oznacza to, że system jest ledwo wyczuwalny i w żaden sposób nie przeszkadza. Nawet dodatkowe 140 g baterii nie stanowi problemu po zamontowaniu na kasku. W plecaku bateria jest praktycznie niewyczuwalna. Ogólnie rzecz biorąc, system przekonuje swoją prostotą, z wyjątkiem obsługi: Jak już wspomniano, zmiana między poziomami jasności nie zawsze działa idealnie ze względów dotykowych i braku określonego punktu nacisku. Dodatkowo przy zmianie poziomów jasności światło jest ściemniane. Nagła zmiana w tym miejscu może dostarczyć więcej informacji zwrotnych.
Pole świetlne Acid HPA 1300
Pole świetlne HPA 1300 jest bardzo dobre na szlaku. Ostrość w centrum jest dobrze dobrana, przejście do obszaru brzegowego jest miękkie i wystarczająco szerokie. Na szybkich zjazdach da się jednak zauważyć, że lampka na kask ma zaledwie 1300 lm. Na naszych szynach testowych czuliśmy się komfortowo do około 20 km/h – powyżej tej wartości strumień świetlny jest zbyt niski. Środkowy poziom z 400 lm jest prawie odpowiedni do płynięcia pod górę na szlakach. Powolne podjazdy po drogach leśnych można pokonywać ze 150 lm przy niskim ustawieniu. Natomiast ultraniski poziom 80 lm jest już dość ciemny i na dłuższą metę dość męczy oczy. Na dwóch niskich poziomach pojawia się trochę widzenia w tunelu, ponieważ otoczenie nie ma już zbyt wiele światła. Gradacji poziomów światła nie można zmienić, ale jest dobrze dobrana.
Bezpośrednie porównanie pełnej i minimalnej wydajności przesuwa technologię kamery do granic możliwości: różnica w jasności jest tak duża, że kamera wyświetla najniższy poziom jasności jako bardzo ciemny. 80 lumenów na tym poziomie jest prawie akceptowalne do spokojnego wspinania się i oszczędzania baterii.