TEST: Fischer Lumoz H1600 to jak dotąd najtańsza latarka na kask z zewnętrznym akumulatorem w naszym zestawieniu najlepszych. Czy ma to wpływ na jakość i użyteczność światła, przekonacie się w poniższym teście.
AKTUALIZACJA 15.02.2024 lutego 29,99 r.: Otrzymaliśmy informację zwrotną od firmy Fischer. Bateria zamienna jest dostępna w cenie 78,6 €. Wynik testu zmienia się zatem z 82,3 na 87,4, a stosunek ceny do wydajności z 89 na XNUMX. Artykuł został odpowiednio dostosowany.
Test Fischer Lumoz H1600 – w skrócie wszystkie informacje i dane dotyczące latarki do kasku
Za Fischer Lumoz H69,99 kupujący muszą zapłacić jedynie 1600 euro, co czyni latarkę na kask zdecydowanie najtańszym modelem wśród kandydatów z zewnętrzną baterią. Dzięki maksymalnej mocy 1600 lm plasuje się w środku pola pod względem jasności. W przeciwieństwie do konkurencji w tej klasie, Fischer zastosował cztery diody LED, dzięki czemu korpus lampy jest porównywalnie większy i cięższy. Do baterii 4400 mAh dołączone jest etui i pasek mocujący. Oznacza to, że można go przymocować również do kasku, jednak jest on dość ciężki. Można by go również przymocować do ramy, jednak w głowicy lampy brakuje specjalnego mocowania na kierownicę.
Obudowa lampy wykonana jest z aluminium i charakteryzuje się wysoką jakością biorąc pod uwagę cenę. Jeśli chodzi o akumulator i jego torbę, niska cena jest zauważalna pod względem jakości wykonania. Fischer wyposaża uchwyt na kask w uchwyt GoPro, co czyni system dość uniwersalnym.
Dane techniczne
jasność | 1600 lm |
tryby światła | 4 (100%, 75%, 50%, 25%) |
czas świecenia | 2,2 godz., 2,5 godz., 3,5 godz., 7 godz |
czas ładowania | 4 h |
złącze ładowania | Własna ładowarka |
Opcje montażu i adaptery | Ster |
wydajna bateria | 4400 mAh |
bateria | 29,99 € |
zdalny | nie |
Lampa i wspornik wagi | 130 g |
Waga akumulatora i wspornika | 251 g |
Lampka długości kabla | 6 cm |
Długość kabla akumulatora | 20 cm |
Przedłużenie kabla | 102 cm |
Zatwierdzenie StVZO | nie |
temperatura barwowa | 6500 - 7000K |
Cena | 69,99 € |
Zakres dostawy
Fischer Lumoz H1600 jest dostarczany w dużym kartonowym pudełku z następującymi akcesoriami:
- Lampa do kasku Fischer Lumoz H1600
- Mocowanie na kask Mocowanie GoPro
- Bateria 4400 mAh z etui
- Przedłużacz 102 cm
- Ładowarka 1,5A
- Wielojęzyczna instrukcja obsługi w formie ulotki z instrukcją
Akcesoria i rozszerzenia
Fischer oferuje akumulator zamienny w cenie 29,99 EUR.
Test: Fischer Lumoz H1600 w terenie
montaż i mocowanie
Niska cena Fischer Lumoz H1600 jest zauważalna już podczas montażu: choć lampa na kask posiada system śrubowy GoPro, nie da się jej szybko przymocować do kasku. Szybki montaż lampy na uchwycie na kask bez zdejmowania kasku jest zatem skomplikowany lub wręcz niemożliwy. Kupujący muszą więc poświęcić im trochę czasu – naszemu zespołowi testowemu mniej to przeszkadza, ale osobom chcącym robić szybkie okrążenia może to być denerwujące. Sam uchwyt na kask można szybko i łatwo przymocować do kasku za pomocą szerokiego paska na rzep. Siedzi tam bardzo dobrze i stabilnie dzięki gumowej podkładce na spodzie.
Dzięki paskom mocującym akumulator można przymocować również do kasku, jeśli nie masz plecaka lub Hüfttasche powinno być w drodze. Przy wadze około 250 g jego waga jest wyraźnie zauważalna.
operacja
Jeśli chodzi o obsługę, Fischer Lumoz H1600 to jeden z niewielu kandydatów na naszej liście najlepiej obsługujących dwa przyciski. Znajdują się one pod dużą gumową nakładką z tyłu latarki. Dla naszych testerów dostępność w tym miejscu jest czasami lepsza niż u konkurencji, która ma swoje jednostki sterujące instalowane prawie wyłącznie na górze świateł. Duże przyciski są łatwe w obsłudze i obsłudze – nawet w rękawiczkach. Staje się to nieco bardziej ograniczone w przypadku grubszych rękawic zimowych.
Lampkę kasku włącza się poprzez proste naciśnięcie jednego z dwóch przycisków. Za pomocą dwóch przycisków możesz teraz przełączać się pomiędzy czterema poziomami oświetlenia. Aby wyłączyć, naciśnij jeden z dwóch przycisków na około sekundę. Ogólnie rzecz biorąc, operacja jest dobra i prosta.
bateria i czas pracy
Akumulator o pojemności 4400 mAh ładuje się w około 4 godziny za pomocą własnej ładowarki. Podświetlany przycisk informuje o poziomie naładowania baterii: powyżej 75% świeci na zielono, do 50% na niebiesko, do 25% na żółto, do 5% na czerwono; pod spodem miga na czerwono.
Jeśli chodzi o gradację poziomów światła i związany z tym czas działania, Fischer ma tendencję do podążania własną drogą. Przy pełnej mocy przy 1600 lm wynosi to 2,2 godziny i jest zatem średnie. Jednak pozostałe trzy poziomy są nieco jaśniejsze od konkurencji. Oznacza to, że mają również nieco krótszy czas działania. Na poziom drugi przy 1100 mb zajmuje to około 2,5 godziny, na poziomie trzecim przy 750 mb zajmuje to 3,5 godziny, a na ostatnim poziomie przy 400 mb zajmuje to 7 godzin. Dzięki tym stopniom można znacznie zaoszczędzić na ładowaniu akumulatora, ale należy również wyraźnie stwierdzić, że te czasy pracy wystarczą na prawie wszystkie nocne przejażdżki. Jednakże zimą, gdy temperatury są niskie, czasy pracy ulegają pewnemu skróceniu; Ale każdy producent musi borykać się z tym problemem.
Wykorzystanie wagi i szlaku
Używany na szlakach Fischer Lumoz jest pięknie dyskretny. Siedzi się dobrze, sterowanie działa dobrze - nie ma tu nic do zarzucenia. Dzięki maksymalnej mocy 1600 lm możesz przyspieszyć. Nawet powyżej 30 km/h nie czuliśmy się nieswojo. Naszym zdaniem system jest wystarczający do ambitnych zjazdów w terenie.
Pole świetlne Fischer Lumoz H1600
Patrząc na pole świetlne można zauważyć, że Fischer Lumoz H1600 ma znacznie cieplejszą temperaturę barwową niż konkurencja na naszym polu testowym. Dlatego też stwierdzenie Fischera dotyczące temperatury barwowej wynoszącej 6500 – 7000 K należy traktować z ostrożnością. Charakterystyka samego pola świetlnego charakteryzuje się bardzo miękkim punktem pośrodku. Z bliskiej odległości również tutaj dostaje się dużo światła. Jedyna mała uwaga krytyczna: środkowe miejsce mogłoby być nieco twardsze, co zwiększyłoby kontrast na szybkich trasach.
Wspomniany dość jasny rozkład poziomów światła jest oczywiście przyjemny, gdy jesteś poza domem. Na zejściu najjaśniejszy poziom jest ustawiony na 1600 lm. W przypadku wymagających podjazdów na rowerze elektrycznym naprawdę podobał nam się poziom drugi z 1100 mb. W przeciwnym razie poziom czwarty z 400 lm jest prawie wystarczający do większości innych celów; więc poziom trzeci z 750 mb jest prawie niepotrzebny. Ale oczywiście indywidualne preferencje również odgrywają tutaj rolę.
Schreibe einen Kommentar