TEST: Decathlon FL510 – niedroga lampka przednia z homologacją StVZO zachwyca dobrym oświetleniem trasy. Testujemy lampki rowerowe i pokazujemy, co potrafią.
Test Decathlon FL510 – wszystkie informacje i dane dotyczące latarki rowerowej w skrócie
Decathlon FL510 to StVZO zgodny lekki rower z wbudowaną baterią. Za 19,99 euro jest to jedna z najtańszych lamp rowerowych na naszej najlepszej liście. Materiał i wykonanie wydają się odpowiednio mniej wartościowe, ale nadal schludne. Plastikowa obudowa jest przymocowana do dołączonego uchwytu na kierownicę za pomocą blokady obrotowej i jest tam stabilnie i bezpiecznie osadzona. Oświetlenie trasy jest zaskakująco duże i dobre – ale samo światło, wynoszące 20 luksów, jest jednym z najsłabszych modeli na naszym polu testowym. Dlatego Decathlon określa prędkość jazdy tylko do 15 km/h. Dzięki klasie IPX4 lampa rowerowa jest odporna tylko na zachlapania, dlatego użytkownicy nie powinni zostawiać roweru z zamontowaną lampą stojącego na deszczu.
Dane techniczne
jasność | 20 lux |
tryby światła | 2 (20 luksów – 10 luksów) |
czas świecenia | 3 godz. - 6 godz |
czas ładowania | ca. 2 godzin |
złącze ładowania | micro USB |
Opcje montażu i adaptery | Lenker |
wydajna bateria | 750 mAh |
bateria | nie |
zdalny | nie |
waga z uchwytem | 78 g |
Zatwierdzenie StVZO | Ja |
temperatura barwowa | |
Cena | 19,99 € |
Zakres dostawy
Decathlon FL510 jest dostarczany w kartonowym opakowaniu niezawierającym plastiku i objęty następującym zakresem dostawy:
- Lampka rowerowa Decathlon FL510
- Zacisk na kierownicę z gumowymi wkładkami dla różnych średnic kierownicy
- Kabel ładujący z USB-A na Micro USB
Akcesoria i rozszerzenia
Niestety Decathlon nie oferuje innych akcesoriów.
Test: Decathlon FL510 w użyciu
montaż i mocowanie
Decathlon FL510 montowany jest na kierownicy roweru za pomocą zacisku na gumowej podkładce. Zacisk jest zamykany nakrętką koła, dzięki czemu można go montować i demontować bez użycia narzędzi. Instalacja lampki rowerowej jest prosta i intuicyjna – jest gotowa do pierwszego użycia w ciągu jednej do dwóch minut. Osiągnęliśmy ścisłe dopasowanie na cienkiej części kierownicy za pomocą obu dołączonych gumowych podkładek. Sama lampa jest po prostu podłączana i obracana o 90 stopni, a następnie zatrzaskuje się w uchwycie.
Aby go zwolnić należy również pociągnąć do góry małą żółtą dźwignię. Ponieważ uchwyt na kierownicę można obracać, pojawia się następujący problem: Kiedy próbujesz go poluzować, uchwyt obraca się wraz z Tobą. Aby temu zapobiec, należy go aktywnie trzymać. Jest to oczywiście nieco kłopotliwe, szczególnie w przypadku rękawiczek. Pomimo nieco delikatnie wyglądającego mocowania na kierownicę, Decathlon FL510 jest stosunkowo stabilny i bezpieczny, a wahania są prawie niezauważalne, nawet na leśnych ścieżkach. Ogólnie rzecz biorąc, podczas obsługi wyraźnie zauważalne jest chybotanie.
operacja
Obsługa jest dość prosta: gumowy przycisk włącza lampkę rowerową; Ponowne naciśnięcie powoduje przejście do drugiego poziomu jasności. Aby wyłączyć, naciśnij przycisk na jedną sekundę. Niestety, przycisk nie ma wskaźnika optycznego, więc w prawdziwej ciemności nie można go zobaczyć. W związku z tym czasami czegoś szukasz. Przycisk jest niewyczuwalny, zwłaszcza w rękawiczkach, gdyż jest elegancko i płasko wkomponowany w obudowę. Jeśli podczas wyszukiwania naciśniesz zbyt mocno, uchwyt kierownicy przesunie się w dół.
bateria i czas pracy
Użytkownik może naładować pusty akumulator poprzez przestarzały port micro-USB – USB-C byłby tutaj znacznie nowocześniejszy. Samo gniazdo ładowania jest bezpiecznie i szczelnie ukryte pod dużą gumową zatyczką. Decathlon określa proces ładowania na dwie godziny. Bateria ma 750 mAh. Przy pełnej mocy przy 20 luksach czas pracy wynosi 3 godziny. Drugi poziom oświetlenia zmniejsza moc wyjściową o połowę i zapewnia czas działania wynoszący 6 godzin. Podobnie jak w przypadku wszystkich lampek rowerowych na akumulator, w mroźne zimowe dni nie można oczekiwać mniej. Mała dioda LED na górze krótko informuje o poziomie naładowania przy każdym włączeniu. Jeżeli czas pracy spadnie poniżej 30 minut, dioda LED zacznie migać na czerwono.
Pole świetlne Decathlon FL510
Pole świetlne Decathlon FL510 jest przyjemnie zauważalne: w porównaniu do niektórych produktów konkurencji wiązka światła jest mniej ostra, a także całkiem dobrze oświetla obszar bezpośrednio przed przednim kołem. Wrażenie robi także boczne, miękkie przejście w ciemność. Jest to szczególnie interesujące w przypadku krętych podróży, ponieważ obszar docelowy również otrzymuje trochę światła. Jeśli chodzi o dystans, Decathlon wykorzystuje obszar punktowy za pomocą FL510. Jest to znacznie jaśniejsze niż obszar zbliżenia, ale rzeczy w tym stożku są bardzo dobre. Przejście do bliskiego zasięgu powinno przebiegać nieco płynniej, ale biorąc pod uwagę niską cenę, jest to duży poziom narzekań.
Maksymalny strumień świetlny 20 luksów jest stosunkowo ciemny. Jeśli więc chcesz jeździć na pełnym gazie po nieoświetlonych ulicach lub drogach gruntowych, możesz użyć mocniejszych świateł rowerowych. Dlatego jak już wspomnieliśmy, Decathlon podaje prędkość do 15 km/h. Rowerzyści rekreacyjni powinni sobie radzić bez problemu, a w dobrze oświetlonym, miejskim terenie to zdecydowanie wystarczy. Drugi poziom światła o połowie jasności nadaje się tylko do oświetlonego otoczenia, na przykład przez latarnie uliczne. Lub na strome, spokojne podjazdy w ciemności.
Poziomy światła w bezpośrednim porównaniu
Poniższa animacja automatycznie pokazuje dwa różne poziomy jasności Decathlon FL510.