Nowości produktowe / Bosch e-bike 2024: Zgodnie z tradycją prawie co roku Bosch prezentuje innowacje w e-rowerach na nadchodzący sezon na targach Eurobike we Frankfurcie. W centrum uwagi znajduje się pierwszy lekki napęd Szwabów, Bosch Performance SX. Oprócz tego pojawiły się również nowe akumulatory, nowe wyświetlacze, nowe silniki w Smart System oraz kilka aktualizacji aplikacji eBike Flow.
Świat e-rowerów nie stoi w miejscu, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, ponieważ największe targi Eurobike już za kilka godzin. Firma Bosch, jeden z największych potentatów w branży, prezentuje dziś innowacje na sezon 2024. Dajemy Ci przegląd i pierwsze wrażenie na temat produktów Bosch E-Bike 2024, które już mogliśmy zobaczyć na żywo.
Pierwszy lekki napęd: Bosch Performance Line SX
W rzeczywistości było tylko kwestią czasu, zanim jedno z wielkich nazwisk pojawi się na rynku z silnikiem do lekkich e-rowerów. Dziś nadszedł czas: z Bosch Performance Line SX. Sam silnik jest o około 900 g lżejszy od dobrze znanej serii Performance Line SX i dlatego jest mniej więcej na równi z lekką konkurencją Fazua, TQ lub Specialized. Dane dotyczące wydajności są interesujące: chociaż Bosch „tylko” określa maksymalny moment obrotowy 55 Nm, który również dorównuje konkurencji, mówi również o maksymalnej mocy wyjściowej do 600 W. Byłby to nowy napęd pomimo niskiego waga równie mocna jak wspomniany Bosch CX. Jednak aby osiągnąć taką wydajność, muszą być odpowiednie warunki, takie jak kadencja. Doszliśmy do sedna sprawy w naszym obszernym teście zarówno w praktyce, jak i na stole probierczym.
Bosch Performance SX w pierwszym teście: Lżejsze, bardziej kompaktowe... mocniejsze?
Test / E-Bike: Wraz z Performance Line SX, Bosch przedstawia swój pierwszy lekki silnik umieszczony centralnie. Ważący około dwóch kilogramów, ma maksymalny moment obrotowy 55 Nm i imponującą maksymalną moc wyjściową 600 watów. Jest obsługiwany przez CompactTube 400, nową baterię i opcjonalny przedłużacz zasięgu z […]
Oczywiście Bosch widzi nowy napęd w lekkich e-MTB, które są obecnie tak popularne, ale także w e-rowerach miejskich i e-gravel. Nacisk kładziony jest szczególnie na to ostatnie: istnieje nawet nowy poziom wsparcia o nazwie SPRNT specjalnie do tego celu, który uwalnia dużo mocy przy wysokich kadencjach. Bosch zaadaptował również zaprezentowanego w zeszłym roku Mini Remote w specjalnej wersji do kierownic wyścigowych. Bardzo niski współczynnik Q wynoszący 160 mm powinien również przypaść do gustu rowerzystom szutrowym, którzy chcą trochę dodatkowego przyspieszenia.
Jako część Smart System, Bosch Performance Line SX jest kompatybilny ze wszystkimi typowymi komponentami. Jeśli chodzi o wyświetlacze, szczególnie popularne powinno być połączenie z kontrolerem systemowym w górnej rurze oraz mini pilotem na kierownicy. Podobnie, niektóre rowery powinny być wyposażone w nowy pilot Purion 200. Oczywiście lekki napęd można również połączyć z pilotem LED, Kiox 300 lub Kiox 500. To samo dotyczy akumulatorów: nawet jeśli można wykorzystać poprzedni magazyn energii, zdecydowana większość rowerów elektrycznych Bosch SX powinna być wyposażona w nową rurę CompactTube 400. W takim zestawieniu cały napęd wraz z mini pilotem powinien ważyć zaledwie cztery kilogramy. Dla porównania: sam akumulator PowerTube 750 jest o 400 g cięższy.
Nowe akumulatory: CompactTube 400, PowerMore 250 i trzy PowerPack
Wraz z pierwszym lekkim napędem firma Bosch przedstawia również najmniejszy i najlżejszy zintegrowany akumulator w dotychczasowym systemie Smart. CompactTube 400 ma pojemność 400 Wh i waży zaledwie około dwóch kilogramów, jest znacznie lżejszy niż wszystkie inne akumulatory PowerTube z tej serii. Ze względu na bardzo kompaktową konstrukcję można go również bardzo starannie i smukle zintegrować z dolną rurą. To, czy magazyn energii jest wyjmowany, czy zainstalowany na stałe w ramie, zależy od odpowiedniego producenta roweru. Ekscytujące: według firmy Bosch CompactTube 400 jest również kompatybilny z innymi napędami Smart System. Nic nie stoi na przeszkodzie rowerowi z mocnym silnikiem CX i lekką baterią 400 Wh.
Jeśli potrzebujesz trochę większej pojemności, po raz pierwszy w świecie e-rowerów Bosch możesz teraz użyć przedłużacza zasięgu. Nosi nazwę PowerMore 250 i ma dodatkową pojemność 250 Wh. Z drugiej strony jest zaskakująco kompaktowy, a dodatkowa waga około 1,6 kilograma jest również do zniesienia. Montowana jest w klasyczny sposób na dolnej rurze i podłączana kablem do portu ładowania roweru.
Podczas gdy CompactTube 400 i PowerMore 250 wyraźnie koncentrują się na sportowych rowerach elektrycznych, Bosch prawdopodobnie ma na myśli segment rowerów komfortowych i miejskich dzięki trzem zewnętrznym PowerPackom, które również są nowe. Tutaj również znalazł się mały, lekki (ok. 2,2 kg) PowerPack 400 Frame o pojemności 400 Wh. Ponadto dostępne są dwie nowe baterie do bagażników PowerPack 400 Rack i PowerPack 500 Rack.
Wreszcie są też nowości na temat podwójnych akumulatorów: połączenie dwóch akumulatorów w celu uzyskania większej pojemności nadal nie jest możliwe w Smart System. Zdaniem Boscha powinno się to jednak stopniowo zmieniać. Baterie mają stopniowo uzyskiwać tę funkcjonalność. Co to dokładnie oznacza i czy istniejące systemy lub akumulatory można doposażyć, w tej chwili nie wiemy.
Wreszcie, jest też nowa ładowarka z ładowarką 2A. Chociaż prąd ładowania jest niższy niż w przypadku standardowej ładowarki, jest ona o około 40 procent mniejsza i pozwala zaoszczędzić 25 procent wagi. Idealny w podróży, aby uzyskać kilka procent naładowania baterii podczas przerwy na lunch.
Rozwój wyświetlaczy: Bosch Purion 200 i Kiox 500
W nadchodzącym sezonie rośnie również wybór wyświetlaczy i elementów sterujących. Fani Nyona wciąż muszą uzbroić się w cierpliwość, ale przynajmniej Kiox 500 ma teraz duży wyświetlacz. Jego funkcjonalność jest prawie identyczna z o 40 procent mniejszym Kiox 300, ale oferuje również informacje akustyczne, na przykład podczas nawigacji.
Purion 200 to następca popularnego wyświetlacza Purion w „starym” systemie. Nowa wersja łączy kompaktowy, wydłużony kolorowy wyświetlacz z panelem sterowania, który ergonomicznie bardzo przypomina pilota LED. Ekran jest tak jasny, jak znany z nowego Kioxa, dzięki czemu jest czytelny nawet w pełnym słońcu. Ze względu na wąski kształt wyświetlacz prawie przylega do kierownicy, a także jest bardzo ładnie zintegrowany wizualnie - pomimo swoich rozmiarów. Możliwość połączenia Puriona 200 z wyświetlaczem takim jak Kiox 300 powinna zainteresować niektórych e-rowerów. W ten sposób możesz odczytywać informacje, takie jak prędkość i poziom naładowania baterii na Purionie i jednocześnie wyświetlać instrukcje nawigacyjne na Kiox 300.
Oba nowe wyświetlacze są również kompatybilne z istniejącymi napędami w systemie Smart i można je doposażyć.
Wreszcie: napędy Active Line w Smart System
To, co w oficjalnej informacji prasowej jest tylko krótką notką na marginesie, może być długo oczekiwaną innowacją dla wielu producentów rowerów i e-rowerzystów: dzięki silnikom Active Line i Active Line Plus wszystkie obecne napędy są teraz dostępne również w wersji Smart System. To dobra wiadomość dla tych, którzy szukają roweru miejskiego i nie chcą lub nie potrzebują ogromnej mocy Performance Line lub Performance Line CX, ale nie chcą rezygnować z nowoczesnych funkcji i wyświetlaczy Smart System. W rezultacie rowery elektryczne Bosch Smart System powinny również trafić do bardziej przystępnych cenowo regionów.
Aktualizacje aplikacji eBike Flow: subskrypcja Flow+ i konfigurowalne ekrany
Aplikacja eBike Flow otrzymała już kilka ekscytujących aktualizacji w bieżącym sezonie, takich jak dostosowanie dynamicznych poziomów wsparcia Tour+ i eMTB. Ten stały rozwój powinien być kontynuowany w nadchodzących miesiącach. W jednej z kolejnych aktualizacji aplikacja ma zostać uzupełniona o funkcję dostosowania informacji wyświetlanych na wyświetlaczach Kiox 300 i Kiox 500 do własnych potrzeb. W ten sposób powinno być możliwe zdefiniowanie do trzech kafelków na ekran.
Ponadto Bosch wprowadza teraz subskrypcję premium Flow+. Jedyna zawarta zawartość to funkcja alarmu eBike, która została zaprezentowana w zeszłym roku. W połączeniu z modułem ConnectModule rozszerza blokadę eBike Lock o prawdziwą ochronę przed kradzieżą, ponieważ e-rower zablokowany za pomocą aplikacji uruchamia alarm dźwiękowy, gdy się porusza, i można go również śledzić za pomocą GPS. Pierwsze dwanaście miesięcy abonamentu jest bezpłatne, potem masz wybór między abonamentem miesięcznym za 4,99 euro a rachunkiem rocznym za 39,99 euro.
Schreibe einen Kommentar