Nowości produktowe / E-MTB: Dzięki Specialized Levo SL Gen2, jeden z wielkich pionierów bardzo popularnych obecnie lekkich E-MTB ma teraz (wreszcie!) swojego następcę. Nawet jeśli nic się nie zmieni w podstawowej koncepcji, nowy Levo SL prawdopodobnie wywoła podobne fale jak jego poprzednik.
W koncepcji Specialized Levo SL drugiej generacji nic się nie zmieniło. Sami Kalifornijczycy mówią, że celem było zbudowanie najlepszego roweru na szlaki; kluczowe dane techniczne należy odpowiednio odczytać. Skok zawieszenia 150 mm z przodu iz tyłu oraz fabryczna mieszanka rozmiarów kół z 29-calowymi z przodu i 27,5-calowymi z tyłu. Jeśli chcesz, możesz później łatwo całkowicie przekonwertować na duże koła, rama jest wyposażona w flip chip. Jednak nie jest to jedyna możliwość regulacji: Kąt skrętu można indywidualnie ustawić na 63, 64,25 lub 65,5° za pomocą wymiennych panewek łożysk na sterach.
Rama i geometria
Podobnie jak w przypadku wszystkich sportowych (E-)MTB, Specialized stosuje tak zwany rozmiar S dla Levo SL Gen2. Zamiast dobrze znanych rozmiarów ram, w grę wchodzą tutaj oznaczenia S1 – S6 (istnieje sześć rozmiarów ram!): Wymiary rosną na długości, a nie na wysokości lub na rurze podsiodłowej. Różne rozmiary są nie tylko przydatne dla kierowców o różnym wzroście, ale także znacznie lepiej odpowiadają osobistym preferencjom. Jeśli na przykład jesteś raczej mały, ale lubisz jeździć na długich ramach, znajdziesz tutaj odpowiedni rower, podczas gdy rura podsiodłowa jest wtedy za długa u wielu innych producentów.
Wymiary są takie, jakich można oczekiwać od nowoczesnego roweru na szlaki i są pod wieloma względami oparte na wypróbowanym i przetestowanym Specialized Stumpjumper Evo: Uwagę zwraca szczególnie bardzo luźny kąt skrętu jak na wiosenną klasę podróży - Specialized Levo SL Gen2 jest zdecydowanie aktywny rower chce być przeniesiony!
Rozmiar | S1 | S2 | S3 | S4 | S5 | S6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Zasięg (mm) | 405 | 425 | 445 | 470 | 495 | 525 |
Stosy (mm) | 609 | 616 | 626 | 635 | 645 | 654 |
Długość główki ramy (mm) | 95 | 100 | 110 | 120 | 130 | 140 |
kąt skrętu | 64.6 | 64.6 | 64.6 | 64.6 | 64.6 | 64.6 |
Wysokość suportu (mm) | 343 | 348 | 348 | 348 | 348 | 348 |
Spadek suportu (mm) | -34 | -29 | -29 | -29 | -29 | -29 |
Długość tylnego trójkąta (mm) | 433 | 432 | 432 | 432 | 432 | 432 |
rozstaw osi (mm) | 1158 | 1184 | 1208 | 1238 | 1267 | 1301 |
Długość rury górnej (w poziomie) | 560 | 582 | 604 | 631 | 659 | 691 |
Długość rury podsiodłowej (mm) | 385 | 385 | 405 | 425 | 445 | 465 |
kąt siedziska | 75.8 | 75.8 | 75.8 | 75.8 | 75.8 | 75.8 |
Napęd: mocniejszy, cichszy, wydajniejszy?
Napęd Specialized SL 1.1 poprzednika był jednym z pierwszych lekkich silników typu mid-drive na rynku. Dzięki temu Kalifornijczycy byli w stanie ustawić prawdziwy wykrzyknik, gdy został wprowadzony - ale ostatecznie jednostka napędowa pokazała swój wiek w porównaniu z niektórymi konkurentami, z których niektórzy byli znacznie młodsi, jak Fazua Ride 60. Jednak teraz wydaje się, że Specialized nadrabia tę niewielką lukę z SL 1.2 – przynajmniej na papierze.

Przy tej samej niskiej wadze (ok. 1,9 kg dla jednostki silnikowej) maksymalna moc mogła zostać zwiększona do 320 W, a moment obrotowy również wzrósł do 50 Nm. To stawia cię mniej więcej na równi z dwoma największymi konkurentami z Fazua i TQ. Jednocześnie Specialized twierdzi, że zmniejszyło czasami bardzo dużą głośność poprzednika i że powinna nastąpić również poprawa wydajności. Ten ostatni, wraz z nową, zintegrowaną baterią 320 Wh, odgrywa główną rolę i dlatego powinien zapewniać zasięgi ponad 1.500 hm w trybie eco. Mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości będziemy mogli samodzielnie zmierzyć wszystkie te informacje na stanowisku testowym.

Baterię, której niestety nie można wyjąć nawet w przypadku Specialized Levo SL Gen2, można uzupełnić kompaktowym przedłużaczem zasięgu o kolejne 160 Wh. Odbywa się to na dolnej rurze zamiast na uchwycie na butelkę.
Oczywiście dysk Specialized SL 1.2 ze znanym Mastermind TCU również ma prawdziwego atuta i oferuje jeden z najlepszych systemów operacyjnych dla sportowych E-MTB na rynku. Bardzo jasny i czytelny kolorowy wyświetlacz w górnej rurze można łatwo skonfigurować do własnych potrzeb za pomocą aplikacji Mission Control, a intuicyjny, minimalistyczny panel sterowania można wygodnie umieścić na dowolnej konfiguracji kierownicy. Poziomy wsparcia można nadal indywidualnie dostosowywać za pomocą aplikacji, a aktualizacje oprogramowania systemu można również łatwo i bezpłatnie przeprowadzać.

Specialized Levo SL Gen2: poziomy specyfikacji i ceny
Specialized Levo SL Gen2 będzie dostępny w sumie w czterech konfiguracjach, w cenie od 7.900 euro za Levo SL Comp i 15.000 14.000 euro za S-Works Levo SL LTD. Uważamy, że to trochę wstyd, że Specialized zdecydował się na dwa warianty S-Works za odpowiednio 15.000 11.500 i 11 XNUMX euro. Wolelibyśmy zobaczyć inny wariant między podstawowym Comp a już znacznie droższym Levo SL Pro za XNUMX XNUMX euro. Oba warianty ramy - S-Works i 'zwykła' - wykonane są z włókna węglowego Fact XNUMXm, ale tylko wariant S-Works z przedłużeniem amortyzatora również jest wykonany z włókna węglowego. Nie ma również różnic między czterema konfiguracjami, jeśli chodzi o napęd – jednak przedłużacz zasięgu jest już zawarty w zakresie dostawy modeli S-Works.
S-Works Turbo Levo SL LTD
ustawienie: Fact 11m łącznik karbonowy / karbonowy
Widelec: Stewardesa RockShox Lyrik Ultimate
Niemy: Stewardesa RockShox Super Deluxe Ultimate
Okrążenie: Przekładnia Sram XX Eagle
hamulce: Sram Code Stealth Ultimate
wirniki: Roval Traverse SL
Cena: € 15.000
S-Works Turbo Levo SL
ustawienie: Fact 11m łącznik karbonowy / karbonowy
Widelec: Fabryczny uchwyt Fox 36
Niemy: Fabryka Fox Float X
Okrążenie: Przekładnia Sram XX Eagle
hamulce: Sram Code Stealth Ultimate
wirniki: Roval Traverse SL
Cena: € 14.000
Specjalistyczne Turbo Levo SL Pro
ustawienie: Ogniwo amortyzatora Fact 11m z włókna węglowego / stopu
Widelec: Fabryczny uchwyt Fox 36
Niemy: Fabryka Fox Float X
Okrążenie: Przekładnia Sram X0 Eagle
hamulce: Sram Code Silver Stealth
wirniki: Roval Traverse Carbon
Cena: € 11.500
Specialized Turbo Levo SL Comp
ustawienie: Ogniwo amortyzatora Fact 11m z włókna węglowego / stopu
Widelec: Fox 36 Rytm
Niemy: Wydajność Fox Float X
Okrążenie: Sram GX Eagle
hamulce: Kod Sram RS
wirniki: Specjalny stop
Cena: € 7.900
Schreibe einen Kommentar