Canyon Pathlite: ON 9 LTD SUV w teście: Mocno zmotoryzowany i wyjątkowo dobrze wyposażony e-SUV to właściwy e-rower dla każdego, kto chce robić postępy w zróżnicowanym terenie. Od średnio ciężkiego użytku terenowego po codzienne przejażdżki, Canyon poradzi sobie ze wszystkim - tylko e-MTB i e-road mogą więcej na obrzeżach spektrum.
Każdy, kto kupuje rower, powinien najpierw zastanowić się, do czego ma służyć – tak było od zawsze, odkąd istnieją różne rodzaje rowerów. Jednak prawdopodobnie zawsze tak było, że nie wszyscy rowerzyści chcieli lub byli w stanie się zaangażować. W takich przypadkach albo trzeba założyć małą flotę pojazdów, albo pogodzić się z wadami jednego roweru, w zależności od tego, gdzie i jak się podróżuje. Możesz też kupić coś, co w świecie anglojęzycznym jest znane jako „quiver killer”: wszechstronny produkt, który sprawia, że cały kołczan specjalistycznych urządzeń staje się zbędny.
Canyon Pathlite:ON 9 LTD SUV: „Quiver killer” na prawie każdy teren
Jeśli chodzi o e-rowery, najlepszym „zabójcą drgań” jest e-SUV. Co to oznacza, łatwo wyjaśnić: jest to rower elektryczny, który znajduje się gdzieś pomiędzy e-MTB a e-trekkingiem/rowerem turystycznym i dlatego może być używany w różnych warunkach terenowych i do różnych celów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, doskonałym przykładem jest SUV Canyon Pathlite:ON 9 LTD.
Wszystko poza wyścigami i zjazdami
„Pathlite:ON SUV” oznacza bezpośredniego dostawcę rowerów elektrycznych z Koblencji ze sportowym napędem systemu Bosch Performance CX Smart. W najprostszym wariancie, Pathlite:ON 4 SUV (2.699 euro), rower jest jak rower crossowy z jedenastobiegową przerzutką, plastikowymi błotnikami i światłami i jest dostarczany bez bagażnika. W codziennym sporcie z tą wersją można zajść całkiem daleko. Po drugiej stronie spektrum znajduje się prezentowany tutaj model z absolutnym wymarzonym sprzętem, który jest oczywiście tylko około dwa razy droższy. Z tym rowerem możesz zrobić naprawdę wszystko, co jest możliwe i przydatne w e-rowerze - z dwoma wyjątkami: Pathlite:ON nie jest oczywiście lekkim e-rowerem wyścigowym z małym silnikiem umieszczonym centralnie, który również powinien być jeździł bez wsparcia napędu, ale nie tak mocno wspierany. I oczywiście nie jest to E-MTB z długim skokiem zawieszenia na ekstremalnie wymagający teren. Każdy, kto szuka czegoś takiego, znajdzie to gdzie indziej w Canyon.
Jednak we wszystkim pomiędzy Pathlite:ON SUV to dobry wybór. Zacznijmy od umiarkowanie sportowej pozycji siedzącej, która wydaje się odpowiednia zarówno na dłuższe wycieczki, jak i do codziennego użytku. Kierownice (które tworzą solidną całość z mostkiem) są lekko wygięte w stronę jeźdźca, co w połączeniu z ergonomicznymi chwytami jest całkiem wygodne; podpórki pod nadgarstki uchwytów Ergon są oczywiście dość miękkie. SUV udowadnia również swoją przydatność do codziennego użytku dzięki jasnemu systemowi oświetlenia Supernova z reflektorem punktowym zamontowanym pod przednią częścią oraz wąskiemu bagażnikowi, który jest wyposażony w szeroki gumowy pasek.
Póki co taki „trekkingowy” – z prawie wszystkimi pozostałymi szczegółami wyposażenia, Canyon jest zorientowany terenowo. Toczy się na 27,5-calowych kołach wyposażonych w opony z wypustkami o szerokości 2,5 cala (63 mm) (więcej o tym za chwilę), a także ma niezwykle szerokozakresową 10-biegową skrzynię biegów z kasetą 52-520 = XNUMX% zakres tłumaczenia. W modelu LTD pierścień ten jest przełączany elektronicznie; sprzedawca określa bezprzewodową SRAM GX Eagle AXS, która działa świetnie. Proszę od czasu do czasu zwracać uwagę na sygnały świetlne na tylnej przerzutce, które informują o stanie baterii! Kompaktowy akumulator można łatwo wyjąć i szybko naładować.
Wystarczy 100mm skoku
Widelce z zawieszeniem pneumatycznym można teraz znaleźć również w coraz większej liczbie rowerów e-trekkingowych - dobrze, bo tylko one dają realne możliwości regulacji, na przykład w odniesieniu do wagi rowerzysty. Canyon jest raczej ekonomiczny ze względu na skok zawieszenia w E-SUV; Oczywiście 100 mm to więcej niż wystarczająco, zwłaszcza że odporny na skręcanie widelec Suntour reaguje wrażliwie. Pathlite:ON nie ma pełnej amortyzacji, ale ma amortyzowaną sztycę, którą można również obniżyć, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie – typowa cecha motocykli typu SUV. Jeśli nadal podróżujesz ze średnim ciśnieniem powietrza, możesz spodziewać się niezwykle wygodnego podwozia, które jest równie skuteczne na bruku miejskim, jak i na korzeniach wąskich leśnych ścieżek.
Ciasne błotniki, za duży profil
Można jednak zapytać, czy e-SUV potrzebuje opon o tak mocnym profilu, jakie stosuje Canyon w postaci Maxxis Crossmark II EXO TR. Na miękkim podłożu ta opona potrafi doskonale wgryźć się, ale na asfalcie nie buduje zbyt dużej przyczepności na zakrętach. Lepszym wyborem może być opona o profilu opartym na obecnych oponach szutrowych. Tym bardziej, że błotniki, które są dość ciasne, niekoniecznie są przystosowane do jazdy po wilgotnych, błotnistych trasach – małe kamyki, które są zmiatane przez bieżnik, słyszalnie drapią blachę.
Układ hamulcowy ABS w modelu Canyon sprawdził się w każdym terenie. Opracowany przez Boscha i Magurę system, obecnie zarezerwowany dla wyższej klasy e-bike'ów, znacznie zwiększa niezawodność działania hamulca tarczowego - gwałtowne trzymanie kierownicy czy manewry hamowania na luźnym, śliskim podłożu nie mogą już powodować ślizgania się przedniego koła zablokuj i prawdopodobnie spowoduje kilka Zapobiegnij „pojedynczym wypadkom”. System został znacznie udoskonalony w drugiej generacji: Pulsacja dźwigni hamulca, gdy włącza się ABS, jest prawie nie wyczuwalna, a jednostka sterująca znacznie się skurczyła i znajduje się teraz po wewnętrznej stronie widelca. Tak jak poprzednio, system wpływa tylko na przednie koło; nadal możesz przesuwać się do syta z tyłu.
Bosch CX - to wszystko, co można powiedzieć
Napęd to jedna z najważniejszych cech e-roweru, ale powiedzenie „Bosch CX” prawie wystarczy, aby scharakteryzować tak wyposażone rowery. Jednostka o wysokim momencie obrotowym zapewnia niezmiennie dobrą wydajność niezależnie od tego, gdzie jest zainstalowana: silnik reaguje z wyczuciem, w razie potrzeby dostarcza dodatkowego ciągu przy wysokiej częstotliwości pedałowania i nie poddaje się, nawet gdy droga jest stroma, a siła nóg maleje. W Pathlite:ON 9 LTD SUV silnik jest połączony z akumulatorem 750 Wh, a Canyon integruje je bardzo niezależnie w ramie, która całkowicie otacza jednostkę napędową. Komora baterii w stromej rurze dolnej jest otwarta od dołu; gdy bateria jest wsuwana, upewnij się, że zatrzasnęła się bezpiecznie na swoim miejscu. Oczywiście może zostać w rowerze do ładowania - gniazdo ładowania jest łatwo dostępne po lewej stronie za główką ramy.
I to mówi prawie wszystko - pozostaje jeszcze donieść, że e-SUV z Koblencji zapewnia dużo radości z jazdy i bezpieczeństwa wszędzie tam, gdzie nie chcesz e-MTB z pełnym zawieszeniem lub lekkiego e-racera. Cena 5.499 euro jest adekwatna do wysokiej jakości sprzętu; Ci, którzy mogą obejść się bez ABS i elektronicznej zmiany przełożeń, otrzymują niewiele mniej atrakcyjny model SUV Pathlite:ON 7 za 4.199 euro. Oba przypadną do gustu tym, którzy szukają e-roweru do różnych zastosowań.
Loteria: Wygraj SUV-a Canyon Pathlite:ON 9 LTD
Oto losowanie:
Loteria: Wygraj SUV-a Canyon Pathlite:ON 5 750
Loteria: Dzięki modelom Pathlite:ON niemiecki producent z Koblencji ma w swojej ofercie wszechstronne e-SUV-y, które nadają się zarówno do codziennego użytku, jak i do użytku rekreacyjnego. Ponadto rowery obiecują dobre osiągi na asfalcie, ale także w terenie. Canyon Pathlite:ON 5 to wszechstronny model z tej serii z imponującym stosunkiem ceny do wydajności. Wygrać […]
Schreibe einen Kommentar