Dzięki Uty Cooper zrealizował ekscytującą koncepcję, która nie tylko przenosi wibracje BMX i dlatego powinna być świetną zabawą, ale powinna być również odpowiednia dla każdego kierowcy. Sprawdziliśmy, czy „jeden rozmiar pasuje do wszystkich” działa i ile frajdy daje fajny mały elektryczny speedster.
Cooper zaprojektował Uty jako kompaktowy rower specjalnie na potrzeby współczesnego świata. W obszarach miejskich, gdzie rowery elektryczne naprawdę się sprawdzają zwrot mobilności jechać do przodu, wszechstronny, kompaktowy rower o szerokim zakresie zastosowań ma sens.
Cooper obiecuje:„Oferuje nie tylko szeroki zakres zastosowań, ale także mnóstwo radości z jazdy! Naszym celem było zbudowanie zwinnego kompaktowego roweru, który emanuje zabawną atmosferą roweru BMX”.
Na pierwszy rzut oka brzmi to dobrze, a ten żwawy motocykl polubiliśmy już z dużym wyprzedzeniem.
Cooper Uty – Jeden za wszystkich?!
Według Coopera Uty powinien pasować na kierowców o wzroście od 140 do 190 cm. Tak, koło z pewnością obejmuje szeroki zakres, od małych lub młodych ludzi po większość dorosłych. Nie możemy bez zastrzeżeń polecić Uty każdej osobie o wzroście 140 cm lub 190 cm. Ostatecznie zależy to również od wielkości ciała i stosunku długości tułowia, nóg i ramion do siebie. Jeśli odejmiesz 5 centymetrów od obu końców skali, to zdecydowanie jesteś na dobrej drodze i czujesz się komfortowo na rowerze.
„Jeden za wszystkich…” również pod względem obszaru zastosowania? Powinien być również szczególnie wszechstronny, Uty. Cóż, to nie jest rower cargo i nie jest to rower górski. Rower jest naprawdę wszechstronny dla osób dojeżdżających do pracy, dbających o środowisko, miejskich rowerzystów, a dzięki fajnemu wyglądowi także dla hipsterów i trendsetterów. Konstrukcja nie tylko sprawia, że rower jest poręczny i zwrotny, ale stalowa rama i widelec oraz małe 20-calowe koła zapewniają również wysoki poziom wytrzymałości. Małe koła z grubymi oponami zapewniają komfort i zwiększają odporność na przebicia. Stalowa rama wytrzyma, jeśli rower zostanie przewrócony przed uczelnią lub sąsiad z korytarza kopnie w niego wózek. Nawiasem mówiąc, rozsądne wymiary są prawdziwą ulgą, jeśli chcesz zabrać Coopera na pierwsze piętro, do piwnicy, windy, a nawet do metra.
Dzięki silnikom Shimano – Steps E5000 jest używany w modelu podstawowym, a Steps E6100 w dwóch wysokiej jakości rowerach – oraz akumulatorowi o pojemności 504 Wh szybko ruszasz w drogę i możesz wybrać się na rodzinną wycieczkę w niedziele do ogródka piwnego. Swoją drogą jestem fanem obu silników, są ciche, jeżdżą intuicyjnie i harmonijnie. Montowanie sportowych topowych silników w miejskich rowerach jest po prostu niepotrzebne, moim zdaniem wręcz bezsensowne. Moc jest wystarczająca dla tak zwinnego roweru z małymi kołami, a zewnętrzny akumulator umieszczony na dolnej rurze ma również zalety. Można go łatwo wyjąć w celu ładowania lub przechowywania, a jego wymiana w sytuacji awaryjnej jest tańsza.
Dopasowując napęd, Cooper stosuje również przerzutki od lidera rynku Shimano. Istnieje 7-biegowa przerzutka w piaście, 8-biegowa przerzutka w piaście lub 9-biegowa przerzutka. Przerzutki mogą być nieco bardziej sportowe, ale myślę, że przerzutki w piaście lepiej pasują do koncepcji, ponieważ są bardziej wytrzymałe i mniej podatne na konserwację. Hamowanie odbywa się zawsze za pomocą hydraulicznych hamulców tarczowych, które są w zasadzie wypróbowaną i przetestowaną i niezawodną technologią. Nie znaliśmy wcześniej modeli zainstalowanych na testowym rowerze, ale wykonują swoją pracę dyskretnie w najlepszym tego słowa znaczeniu. Czy to przypadek, że odróżniamy je od hamulców Shimano tylko po napisie… kto wie!
Oczywiście światło jest potrzebne także w mieście, a więc i na drodze. Zastosowano reflektory i tylne światła Lezyne, które oczywiście spełniają niemieckie przepisy o ruchu drogowym (StVZO), a wygląd, a przede wszystkim jasność i oświetlenie nie dają powodów do reklamacji. Siodło Selle Royal Essenza jest wygodne i piękne, uchwyty dobrze leżą w dłoni, błotniki nie stukają, a nóżka boczna jest naprawdę solidna. Radlerherz, czego chcieć więcej?
O tak, brakuje bagażnika... nie, raczej nie, można go dostać za 69 euro. Praktyczny, jak sama nazwa wskazuje, na przednim bagażniku: możesz mieć oko na swoje rzeczy, nawet na światłach lub w strefie dla pieszych.
Nasz werdykt w sprawie Cooper Uty
Czy polubiliśmy Uty? tak, to ma 2.599 warianty są dostępne w dość uczciwej cenie od 2.999 euro do 3 euro. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 130 kilogramów, dlatego Cooper jest odpowiedni nie tylko dla wielu różnych rozmiarów ciała, ale także dla nieco cięższych entuzjastów rowerów. Czy Cooper naprawdę ma geny BMX? Cóż, toczy się bardzo żwawo i zwinnie, i ma wysoki współczynnik chłodu, więc zdecydowanie przemawia do podobnych osób. Może Uty jest właściwym rowerem dla każdego, kto kiedyś jeździł na BMX, a teraz dorósł... ale nie tylko dla nich... Koncepcja całkowicie mnie przekonuje, a właściwości jezdne są świetne. Przyczynia się do tego również stal jako materiał ramy i jest to po prostu najbardziej zrównoważony materiał ramy, jaki można wybrać. I tak mnie to wciągnęło, ludzie Coopera.
Schreibe einen Kommentar