Rower miejski w teście: Wytwarzanie addytywne za pomocą drukarki 3D jest na ustach wszystkich i coraz bardziej zmienia się od szybkiego prototypowania do produkcji seryjnej. Nic dziwnego, że branża rowerowa również to dostrzegła. Z drukarki coraz częściej wychodzą już małe części, ale cały rower? Dzięki Stadtfuchs firmie Urwahn Bikes udało się stworzyć kompletną ramę w drukarce 3D w długim procesie majsterkowania i inżynierii. Ale jak jeździ „monocoque” ze stali i żelaza?
Ze względu na sposób produkcji konstrukcja może być maksymalnie zoptymalizowana pod względem materiałowym. Pomimo swojego stalowego serca, cały rower waży niecałe 12 kilogramów w rozmiarze M (bez osprzętu, takiego jak błotniki i bagażnik), najwyższe wartości dla stali i tego wyposażenia.
Pierwotne szaleństwo miejskiego lisa: najważniejsze informacje techniczne
Rower miejski to także uczta dla oczu z technicznego punktu widzenia. Czynniki funkcjonalne i projektowe zostały w równym stopniu wzięte pod uwagę przy wyborze projektu i wyposażenia.
Moc nie jest przekazywana konwencjonalnie za pomocą łańcucha, ale za pomocą napędu paskowego wykonanego z włókna węglowego. Karbonowy system pasów zębatych Gates CDX jest nie tylko wyjątkowo łatwy w utrzymaniu, ale także niezwykle wydajny i cichy. Idealny komponent dla osób dojeżdżających do pracy i rowerzystów miejskich, których rowery muszą pracować i nie wiszą ciągle na stojaku montażowym.
Przekładnia piasty koła Shimano Alfine z łącznie jedenastoma stopniami przełączania zapewnia wystarczającą przepustowość w ruchu miejskim. Oznacza to, że można wygodnie pokonywać podjazdy, a także zapewnia wystarczający napęd, aby płynąć z ruchem ulicznym. Przełączanie jest również bardzo szybkie i łatwe za pomocą spustu na kierownicy. Jedyną rzeczą jest to, że zmiana na łatwiejszy bieg wymaga nieco większej siły kciuka pod obciążeniem.
Gdy tylko pojawia się napęd, włączają się również w pełni zintegrowane elementy oświetleniowe, które są obsługiwane przez dynamo w piaście na przednim kole. Mimo dodatkowego zasilacza opór nie jest zauważalny. Przednie koło pracuje bardzo płynnie i szybko.
Komponenty Ergon zapewniają niezbędny komfort, nawet jeśli siedzisz w siodle przez długi czas. Dzięki siodłu SFC 30 Evo Gel w wersji Stealth Edition pośladki są wystarczająco wyściełane i doskonale uzupełniają się z uchwytami GA30. Ergonomiczny kształt rękojeści zapobiega drętwieniu dłoni.
Pierwotne szaleństwo miejskiego lisa: umożliwia to produkcja addytywna
Najważniejszym elementem jest zdecydowanie wewnętrzne prowadzenie kabli w połączeniu z technologią wytwarzania przyrostowego. Ponieważ konstrukcja stalowa jest budowana warstwa po warstwie za pomocą drukarki 3D, kanały linii mogą być drukowane w tym samym czasie. Zapobiega to irytującemu grzechotaniu wewnętrznie poprowadzonych kabli od samego początku.
Ze względu na produkcję w drukarce 3D rama główna wygląda jakby była wykonana z jednego kawałka, ale jest to połączenie rurek i elementów łączących, które są ze sobą lutowane. Aby nadal móc wkręcić napęd paskowy w trójkąt ramy, rama została przerwana nad mocowaniem piasty. Po zamontowaniu paska węglowego Gates, drążek łączący utrzymuje elementy razem. Istnieje również możliwość zmiany paska w dowolnym momencie.
Pierwotne złudzenie miejskiego lisa: wrażenia z jazdy
Dzięki specjalnemu kształtowi ramy i stalowej konstrukcji można osiągnąć niezwykle wysoki poziom komfortu jak na system "amortyzujący i bezsprężynowy", dzięki czemu jest wygodny i dobrze przygotowany na wyboje w ruchu drogowym.
Podczas szeroko zakrojonej jazdy próbnej potwierdziło się pierwsze wrażenie dotyczące kształtu ramy. Z powodu braku połączenia między rurą podsiodłową a suportem, tył jest elastycznie zawieszony. Przy wystarczającej elastyczności materiał pozytywnie wpływa na amortyzację bez utraty spójności i stabilności. W rezultacie Urwahn Stadtfuchs z łatwością radzi sobie z małymi nierównościami i kostką brukową.
Dzięki sportowej, a jednocześnie wyprostowanej pozycji siedzącej możliwe jest szybkie i wygodne poruszanie się. Nie było więc żadnych oznak zmęczenia na całym ciele podczas naszych testowych kilometrów. Do naszego testu mieliśmy rozmiar L przy wzroście ok. 180cm. Ponieważ Urwahn Stadtfuchs jest dostępny w sumie w 5 różnych rozmiarach od XS do XL, każdy znajdzie coś dla każdego rozmiaru ciała i każdego typu.
Pierwotne złudzenie miejskiego lisa: geometria
Geometria pierwotnego szaleństwa miejskiego lisa
XS | S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 520 | 535 | 550 | 565 | 580 |
Pozioma rura górna (w mm) | 520 | 540 | 560 | 580 | 600 |
główka ramy (w mm) | 135 | 150 | 165 | 180 | 195 |
tylny trójkąt (w mm) | 405 | 405 | 405 | 405 | 405 |
Rozstaw osi (w mm) | 956 | 976 | 996 | 1016 | 1036 |
Kąt skrętu (w °) | 73 | 73 | 73 | 73 | 73 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73 | 73 | 73 | 73 |
Urwahn Stadtfuchs: dostępność i akcesoria
W naszym rowerze testowym zainstalowano już trochę dodatkowego wyposażenia. System błotników i bagażnik są dostępne w sklepie Urwahn w cenie odpowiednio 64,95 € i 49,95 €.
Samo koło można również skonfigurować indywidualnie. Kolor można wybrać spośród pięciu różnych standardowych kolorów zgodnie z osobistymi preferencjami. Jeśli to nie wystarczy, możesz również wybrać ramkę niklowaną lub miedziowaną, a nawet zamówić indywidualny kolor lub specjalne wykończenie. Ponadto high-tech można również zamówić lub skonfigurować. Dzięki opcjonalnemu lokalizatorowi GPS miejskiego lisa można zawsze znaleźć, jeśli zostanie skradziony.
Wszystkie dalsze szczegóły oraz sklep można znaleźć pod adresem: www.urwahnbikes.com
Schreibe einen Kommentar