Test / E-Bike – Pegasus Solero E8 Sport Performance: Na pierwszy rzut oka wygląda jak smukły rower miejski z zewnętrznym akumulatorem, ale ten Solero potrafi więcej: Pod pewnymi względami zbliża się do E-SUV-a, który z kolei jest bliżej roweru górskiego niż konwencjonalny rower e-trekkingowy. Warto przyjrzeć się bliżej.
Podczas gdy SUV na czterech kołach jest dla wielu nie do przyjęcia, e-SUV-y producentów kół są bardzo modne. Nic dziwnego, bo pomysł nie tylko na przejechanie miasta e-rowerem nadającym się do codziennego użytku, ale też poruszanie się po naturalnych ścieżkach i łatwym terenie jest kuszący. I tak pedeleki z mocnymi silnikami, oponami o dużej pojemności i długim skokiem zawieszenia przeżywają rozkwit. Wiele z tych modeli jest bardzo podobnych do rowerów górskich, zwłaszcza tych z pełnym zawieszeniem. W zależności od indywidualnego zastosowania można zadać sobie pytanie, ile faktycznie powinno być „terenowe” i czy rodzaj „e-SUV light” nie jest idealnym rozwiązaniem.
Tego terminu można by użyć do opisania Pegasus Solero E8 Sport Performance. Jest to rower elektryczny, który pod pewnymi względami wydaje się raczej powściągliwy, ale właśnie dzięki temu powinien zyskać wielu przyjaciół. Szczególnie w wersji z niskim przekrokiem wygląda jak typowy e-city, ale ma kilka rzeczy przed nim.
Pegasus Solero E8 Sport Performance: Harmonijna motoryzacja
Zacznijmy od układu napędowego: podczas gdy wiele E-SUV-ów z maksymalnym możliwym momentem obrotowym jest niewiarygodnie mocnych, Solero E8 z Bosch Performance robi to nieco łatwiej. Jednak samoograniczenie do 75 Nm nie sprawia, że motocykl w żaden sposób nie zwalnia – przy ruszaniu szybko osiąga prędkość podróżną i nie ma zauważalnego spadku wspomagania pod górę, nawet przy dwucyfrowych procentach wzniesienia. Ponadto Bosch Performance działa bardzo harmonijnie, podczas gdy silnik CX o wyższym momencie obrotowym czasami wydaje się nieco szorstki. Nic dziwnego, w końcu jednostka została opracowana z myślą o rowerach E-MTB – niekoniecznie trzeba ją montować na rowerze codziennym i turystycznym. W każdym razie Pegasus cieszy się optymalnym dawkowaniem mocy silnika i mocnym, ale nie gwałtownym przyspieszeniem.
Pojawienie się zintegrowanych akumulatorów zostało powszechnie okrzyknięte wielkim przełomem w projektowaniu ram, ale trzeba powiedzieć, że smukłe kształty konwencjonalnych rowerów nie mogą być wykonane z dużymi akumulatorami dętkowymi. Nie można przeoczyć akumulatora ramy Solero, ale rower nadal wygląda stosunkowo delikatnie iw żadnym wypadku nie jest staromodny. Dołączona bateria i tak jest dość praktyczna, ponieważ można ją bardzo łatwo wyjąć. Jego pojemność jest dość duża na poziomie 545 watogodzin i oferuje więcej niż wystarczający zasięg do codziennego użytku i na wycieczki. Po co inwestować setki euro w większą baterię, której nigdy nie zużyjesz?
Rower na co dzień o atrakcyjności w terenie
Świadczy o tym wyprostowana pozycja siedząca Pegasusa: to przede wszystkim rower do codziennego użytku. Ale same opony są podejrzane, ponieważ są dość szerokie jak na miasto i mają 62 mm; dodatkowo są dość mocno wyprofilowane. Ponadto amortyzowany widelec Suntour oferuje duży skok z imponującym skokiem 100 mm - 63 lub maksymalnie 75 mm to typowe rowery elektryczne miejskie. Obie cechy znacznie zwiększają obszar użytkowania tego e-roweru: nie ogranicza się on do gładkiego asfaltu, ale także połyka spore wyboje, przejeżdża przez bruk i nie zatrzymuje się na wyboistych drogach.
Ciekawa koncepcja dla wielu rowerzystów
Dzięki temu nadaje się równie dobrze na zaniedbane boczne drogi, jak i na leśne ścieżki, które zostały źle zagospodarowane przez leśnictwo – rower turystyczny na nieco trudniejszy teren. Zakrzywiona kierownica i przyjemnie szerokie, niezbyt miękkie siodełko zapewniają duży komfort; Gorącą końcówką do modernizacji jest oczywiście sztyca sprężynowa. Standardowa blokada ościeżnicy jest wygodna również w życiu codziennym jak iw ogródku piwnym. Ośmiobiegowa kaseta z 11-34 zębami nie jest oczywiście bardzo ciasno rozstawiona, ale nie musi tak być, biorąc pod uwagę mocny silnik. Ogólny zakres jest również całkowicie wystarczający. Również pod tym względem Pegasus spełnia życzenia tych, którzy może nie jeżdżą zbyt szybko, ale nie chcą być spowalniani przez metro. Wierzymy, że ten opis dotyczy wielu rowerzystów - i dla wszystkich Pegasus Solero 8E Sport może być interesującą alternatywą dla supersportowego SUV-a, jak również dla konwencjonalnego e-roweru trekkingowego/turystycznego.
Schreibe einen Kommentar