TEST: Lupin Wilma zapewnia na szlaku aż 3600 lm – ale za 545 euro ma też swoją cenę. O tym, jak latarka na kask sprawdzi się w akcji, przekonasz się tutaj.
Test Lupin Wilma - wszystkie informacje i dane na temat latarki na kasku w skrócie
Wyprodukowano w Niemczech - łubin jest jakościowy lampy hełmowe znany z Niemiec. W związku z tym Lupin Wilma przychodzi do domu czysty i wysokiej jakości. Korpus lampy wykonano z aluminium, pozostałe elementy wykonano z tworzywa sztucznego. Cztery diody LED ze specjalnie ukształtowanymi soczewkami zapewniają strumień świetlny 3600 lm na szlaku. To całkiem sporo, ale bateria pozostaje zaskakująco kompaktowa z czasem pracy 1:45 godzin przy pełnej mocy. Cały system jest bardzo elastyczny: można zaprogramować do czterech indywidualnych poziomów oświetlenia. Opcje konfiguracji są jeszcze bardziej wszechstronne dzięki aplikacji. To sprawia, że Lupin Wilma jest odpowiednią lampą na kask dla bezkompromisowych entuzjastów rowerów, którzy chcą dużo światła i mają niezbędne zmiany. Z drugiej strony Wilma może być zrównoważoną inwestycją na wiele lat, ponieważ Lupin zapewnia dostępność części zamiennych przez lata, a także oferuje serwis naprawczy. W niektórych przypadkach możliwa jest nawet wymiana diod na nowe, mocniejsze modele.
Dane techniczne
jasność | 3600 lm |
tryby światła | 10 (3600lm, 2700lm, 2300lm, 1800lm, 1350lm, 1000lm, 750lm, 450lm, 225lm, 45lm) |
czas świecenia | 1:45, 2, 2:30, 3:20, 4:45, 6:45, 9:30, 16, 31, 150 |
czas ładowania | 3: 40 h |
złącze ładowania | Ładowarka 1,9A |
Opcje montażu i adaptery | Ster |
wydajna bateria | 6900 mAh |
bateria | 149,00 € |
zdalny | Ja |
Lampa i wspornik wagi | 140 g |
Waga akumulatora i wspornika | 248 g |
Lampka długości kabla | 24 cm |
Długość kabla akumulatora | 13 cm |
Przedłużenie kabla | 120 cm |
Zatwierdzenie StVZO | nie |
temperatura barwowa | 6000 K |
Cena | 545,00 € |
Zakres dostawy
Lupin Wilma jest starannie zapakowany w czarne kartonowe pudełko z następującym zakresem dostawy:
- Lampa na kask Lupin Wilma
- Bateria 6900 mAh
- przedłużacz
- Pilot Bluetooth
- Ładowarka 1,9A
- Klucz imbusowy i torx do regulacji pochylenia i wymiany baterii w pilocie
- Paski do mocowania baterii
- Bedienungsanleitung
Akcesoria i rozszerzenia
System lamp na hełm firmy Lupin jest niezwykle rozbudowany. Dlatego prezentujemy tutaj tylko niektóre akcesoria jako przykład. Na przykład dodatkowe mocowanie na kask do przedniego systemu zatrzaskowego kosztuje 10 euro. Odpowiedni adapter do systemu GoPro jest dostępny za 15 euro, a różne opaski na głowę już od 36 euro. Alternatywą dla dołączonej ładowarki jest praktyczna przejściówka USB za 23 €. Lupin oferuje wymienną baterię za 149 euro. Ponadto dostępne są również alternatywne akumulatory o różnych pojemnościach. To sprawia, że system Lupin Wilma jest niezwykle wszechstronny i jeden z najbardziej wszechstronnych ze wszystkich. Wszystkie akcesoria i różne części zamienne można łatwo kupić w wewnętrznym sklepie internetowym Lupin. To sprawia, że Lupin jest doskonałym przykładem tego, jak może działać dobre zaopatrzenie w części zamienne i akcesoria.
Test: Lupin Wilma na szlaku
montaż i mocowanie
Mocowanie do kasku Lupin Wilma okazuje się być jednym z najbardziej kompaktowych w naszym polu testowym. Z tego powodu może łatwo pozostać na kasku, nie będąc irytującym. Uchwyt na kask ma od spodu gumową podkładkę i jest mocowany do kasku za pomocą paska na rzep. Jednak ślepe mocowanie głowicy lampy nad głową wymaga pewnej praktyki i jest jeszcze trudniejsze w rękawiczkach. Akumulator trafia do plecaka za pomocą dołączonego przedłużacza, ale można go również przymocować do ramy roweru lub kasku za pomocą dołączonych pasków na rzepy. Naszym zdaniem to drugie nie ma sensu ze względu na wagę prawie 250 g. Podczas mocowania go do ramy rozsądne poprowadzenie kabli jest trudne.
operacja
Obsługa Lupin Wilma jest dość prosta i intuicyjna: Możesz przełączać się między różnymi poziomami jasności za pomocą dobrze oddzielonego przycisku z gumową osłoną. Działa to również bardzo dobrze z rękawiczkami. Można go również obsługiwać z kierownicy za pomocą pilota Bluetooth. Dzięki niewielkim rozmiarom ten ostatni dobrze mieści się między hamulcem a uchwytem i dzięki temu jest bardzo łatwo dostępny. Tutaj również przycisk służy do przełączania poziomów jasności. Pilot zdalnego sterowania jest przymocowany gumowym paskiem, dzięki czemu można go zdjąć w ciągu kilku sekund bez pozostawiania śladów.
Nawiasem mówiąc, różne poziomy jasności można skonfigurować bardzo indywidualnie: Za pomocą przycisku można zaprogramować do czterech różnych trybów oświetlenia. Jednak bez instrukcji obsługi jesteś zagubiony, przynajmniej na początku, a sam proces również wymaga kilku prób, zanim zacznie działać płynnie. Programowanie za pomocą wewnętrznej aplikacji jest znacznie wygodniejsze. Po podłączeniu możesz szybko i łatwo zapisać nowe ustawienia dla różnych poziomów oświetlenia.
Na samej baterii możesz użyć przycisku, aby w dowolnym momencie wyświetlić poziom naładowania. Dłuższe naciśnięcie włącza wszystkie niebieskie diody wskaźnika stanu baterii. Jako małe światło awaryjne może się przydać tu i tam. Wilma jest wyposażona w bogactwo funkcji i opcji konfiguracyjnych, z których wielu użytkowników będzie zadowolonych. Z drugiej strony, jeśli lubisz prostotę, może się okazać, że latarka na kasku jest przekombinowana.
bateria i czas pracy
Ogromna pojemność baterii 6900 mAh jest osiągana w 3:40 godzin z dołączoną ładowarką. Czas pracy Lupin Wilma zależy całkowicie od zaprogramowanych poziomów światła: przy pełnej mocy i 3600 lm jest to 1:45 h. Jednak przy najniższej możliwej jasności 45 lm czas pracy wynosi 150 godzin. Nawet przy połowie mocy, czyli 1800 lm, można osiągnąć czas świecenia 3:20 h. Więc Lupin dużo wyciąga z baterii, a czasy pracy są wystarczające nawet na dłuższe wycieczki bez konieczności robienia większych kompromisów w kwestii jasności.
Wykorzystanie wagi i szlaku
Ważąca około 140 g głowica lampy jest prawie niewidoczna podczas jazdy. W niczym to nie przeszkadza, a ważący ok. 250 g akumulator też nie rzuca się w oczy w plecaku. Pod tym względem Wilma jest bardzo dyskretna. Z drugiej strony ogromna jasność, z jaką świecą nasze testowe ślady, jest bardzo zauważalna. Nawet przy dużych prędkościach można stosunkowo dobrze wyczuć teren. Z Wilmą byliśmy w stanie bez wahania przeskoczyć niewielką lukę w drodze i kickera z czasem lotu 6 - 7 m. Nigdy więcej światła nie byłoby potrzebne. Obsługa i obsługa na szlaku są również dyskretne i nieskomplikowane. Innymi słowy: Lupin dostarcza świetny produkt.
Lekkie pole łubinu Wilma
Pole świetlne okazuje się całkiem niezłe, zwłaszcza na zjazdach ze szlaku.Jak na nasz gust, soczewki Lupina Wilmy powinny być nieco dalej rozstawione, zwłaszcza przy dużych prędkościach. Jest to również zauważalne podczas wygodnego kręcenia korbą na leśnej drodze: przy słabym oświetleniu pojawia się tu widzenie w tunelu, tutaj szerszy rozrzut byłby przyjemniejszy. Mimo to jęczenie jest na wysokim poziomie, bo im mocniejszy poziom światła, tym mniejszy efekt. A pojemność baterii Wilmy pozwala na to bez wahania. Jednak 45 lm najniższego poziomu okazało się dla nas za ciemne i bardzo męczy oczy. Inaczej jest w przypadku następnego wyższego poziomu z 225 lm: To wystarcza na podjazdy leśnymi ścieżkami i chroni ładowanie akumulatora przy czasie pracy 31 godzin. Nasze zaprogramowanie poziomów światła to 3600 lm, 1400 lm i dwa niskie poziomy z 225 lm i 45 lm przez większość czasu podczas jazd testowych.
Bezpośrednie porównanie maksymalnej i minimalnej wydajności przesuwa naszą technologię aparatu do granic możliwości: różnica w jasności jest tak duża, że kamera wyświetla najniższy poziom jasności jako bardzo ciemny. 45 lm tego poziomu są co prawda jaśniejsze, ale naszym zdaniem za ciemne do stałego użytkowania na rowerze.
Poziomy światła w bezpośrednim porównaniu
Łubin w sieci
www.instagram.com/lupinelights
www.facebook.com/lupine.lights
Pieczęć Fair Ride dla Lupina
W tym miejscu chcielibyśmy pochwalić dostawę części zamiennych i serwis naprawczy: Lupin oferuje możliwość nadania produktom dłuższej żywotności na długie lata. W niektórych przypadkach istnieje nawet możliwość doposażenia lamp w nowsze moduły LED. Dlatego lampy Lupin nie są produktami krótkotrwałego jednorazowego użytku, ale mogą wiernie służyć swojemu właścicielowi przez wiele lat. Lupin zwraca również uwagę na zrównoważony rozwój w polityce firmy, na przykład dzięki własnej produkcji energii. Uważamy, że to dobrze – dlatego Lupin otrzymuje naszą pieczęć Fair Ride za dostawę części zamiennych i naprawę oszczędzającą zasoby.
Schreibe einen Kommentar