TEST: Lupin Piko to mała, lekka latarka na kask z mocowaniem baterii na kask - wyprodukowana w Niemczech. Wszechstronny, rozszerzalny system obiecuje dużą jasność i elastyczność.
Test Lupin Piko - wszystkie informacje i dane na temat latarki na kasku w skrócie
Jakość made in Germany - Lupin Piko pochodzi z niemieckiej inżynierii i dlatego jest czysty i wysokiej jakości przetwarzany. Jednak za 384 euro ma to również swoją cenę. System przewiduje montaż akumulatora na kasku, co ze względu na niewielką wagę nie powinno stanowić problemu. Piko jest skierowany do entuzjastów rowerów, którzy chcą kompaktowego, lekkiego i niezawodnego lampka na kask szukać. Przy 2100 lm system jest dość jasny – ale do ekstremalnie szybkich szlaków potrzeba więcej. Piko obiecuje dużą wszechstronność z kilku powodów: po pierwsze, różne poziomy światła można zaprogramować - bezpośrednio na samej lampie lub, jeszcze szerzej, za pomocą aplikacji. Po drugie, Lupin oferuje wiele opcji rozbudowy, takich jak różne wsporniki, adaptery do ładowania i wiele innych. Ponadto Lupin przez lata zapewnia dostępność części zamiennych, a także oferuje serwis naprawczy. W niektórych przypadkach możliwa jest nawet wymiana diod na nowe, mocniejsze modele. Widziane w ten sposób Lupin Piko to inwestycja, którą można się cieszyć przez długi czas.
Dane techniczne
jasność | 2100 lm |
tryby światła | 6 (2100lm, 950lm, 650lm, 350lm, 170lm, 60lm, 55lm) |
czas świecenia | 1:15, 2:30, 4, 8, 17, 12:30, 80 |
czas ładowania | 1: 50 h |
złącze ładowania | Ładowarka 1,9A |
Opcje montażu i adaptery | Ster |
wydajna bateria | 3500 mAh |
bateria | 98,00 € |
zdalny | Ja |
Lampa i wspornik wagi | 76 g |
Waga akumulatora i wspornika | 122 g |
Lampka długości kabla | 24 cm |
Długość kabla akumulatora | 12 cm |
Przedłużenie kabla | - |
Zatwierdzenie StVZO | nie |
temperatura barwowa | 6000 K |
Cena | 384,00 € |
Zakres dostawy
Lupin Piko jest starannie zapakowany w białe kartonowe pudełko z następującym zakresem dostawy:
- Lampa na kask Lupin Piko
- Bateria 3500 mAh
- Lampka do montażu na kasku
- Akumulator do montażu na kasku
- Pilot Bluetooth
- Ładowarka 1,9A
- Klucz imbusowy i torx do regulacji pochylenia i wymiany baterii w pilocie
- Bedienungsanleitung
Akcesoria i rozszerzenia
System Lupina jest niezwykle rozbudowany. Z tego powodu możemy tutaj wymienić tylko najważniejsze rozszerzenia. Na przykład dodatkowe mocowanie na kask do przedniego systemu zatrzaskowego kosztuje 10 euro. Adapter do systemu GoPro jest dostępny za 15 euro, a różne opaski na głowę od 36 euro. Praktyczny jest również adapter USB za 23 euro, który może być używany jako alternatywa dla dołączonej ładowarki. Nawiasem mówiąc, Lupin oferuje wymienną baterię za 98 euro; istnieją nawet alternatywne akumulatory o różnych pojemnościach. To sprawia, że system Lupin Piko jest niezwykle wszechstronny i jeden z najbardziej wszechstronnych ze wszystkich. Wszystkie akcesoria i różne części zamienne można łatwo kupić w wewnętrznym sklepie internetowym firmy Lupin. Życzymy więc dobrego zaopatrzenia w części zamienne i akcesoria - Brawo, Lupin!
Test: Lupin Piko w terenie
montaż i mocowanie
Głowica latarki Piko pasuje do jednego z najbardziej kompaktowych uchwytów na kask w naszym teście. Latarka na kask jest łatwa do zamocowania i zgrabnie się zatrzaskuje. Jednak na ślepo, proces ten wymaga pewnej praktyki i nie ma większego sensu, ponieważ bateria musi być podłączona, a kabel również poprowadzony. Choć cały system nie waży 200 g, to jednak wolelibyśmy umieścić akumulator w plecaku, torbie biodrowej lub kieszeni spodni. Jednak Lupin nie daje Piko przedłużacza. Podczas instalowania baterii widać, że nie jest to takie proste, w zależności od kasku. W przypadku naszego testowego hełmu (Uvex Finale) możliwe było zamontowanie go tylko na górze, bezpośrednio za lampą. Lupin sugeruje poprowadzenie kabli wewnątrz kasku. Jednak w zależności od kasku działa to tylko w ograniczonym zakresie i może powodować punkty nacisku.
operacja
Podstawowa obsługa Lupin Piko jest bardzo intuicyjna: Naciskając przezroczysty przycisk przełączasz różne poziomy jasności. Nawiasem mówiąc, można na nich zaprogramować różne ustawienia poziomu światła. Tutaj sprawa się komplikuje: przydatne ustawienia można znaleźć tutaj tylko za pomocą instrukcji obsługi, a ich zapisanie może wymagać kilku prób. Nawiasem mówiąc, poziom naładowania baterii jest również wyświetlany przez miganie przycisku - ale tutaj musisz policzyć do 16 błysków, aby poznać stan. O wiele łatwiej jest to zrobić dzięki wskaźnikowi procentowemu na samym akumulatorze, który może być również używany jako tylne światło w trybie pracy ciągłej - pomysł genialny i praktyczny, jeśli musisz jechać drogą przez kilka metrów. Jednak dla kompletności musimy wspomnieć, że Lupin Piko nie jest zgodny ze standardem StVZO.
Jeśli chcesz mieć większy komfort programowania, możesz skorzystać z wewnętrznej aplikacji. Po skonfigurowaniu umożliwia to łatwą zmianę wszystkich ustawień. Ponadto poszczególne poziomy jasności można tutaj indywidualnie regulować. Niestety aplikacja pokazuje tylko wartości jasności w watach, a nie w lumenach. To drugie dałoby lepsze wyobrażenie o oczekiwanej jasności. Ciekawy jest również pilot na kierownicy. Jest on podłączony do lampy w ciągu kilku sekund za pomocą gumowego paska, co pozwala wygodnie przełączać różne poziomy jasności. Podsumowując, wielu użytkowników będzie zadowolonych z funkcji i funkcji – ale latarka na kask może wydawać się zbyt techniczna dla zwolenników prostoty.
bateria i czas pracy
Ładowanie baterii 3500 mAh jest szybkie: jest ponownie pełna w ciągu zaledwie 1:50 godzin! Dołączona ładowarka z wewnętrznym połączeniem wykonuje dobrą robotę. Czas świecenia Piko zależy całkowicie od zaprogramowanych poziomów oświetlenia. Do naszego testu wybraliśmy czterostopniowy program z 2100 lm, 1100 lm, 450 lm i 55 lm. Czasy pracy to 1:15, 2:30, 8 i 80 godzin. To bardzo dobre wartości jak na natężenie światła latarki na kasku - Lupin efektywnie wykorzystuje ładunek akumulatora.
Wykorzystanie wagi i szlaku
Cały system Lupin Piko waży niecałe 200 g i jest bardzo płaski na kasku. Było to zauważalne podczas naszych jazd testowych, ale nigdy nam nie przeszkadzało. Maksymalna jasność 2100 lm wystarcza również na szybsze zjazdy ze szlaku powyżej 25 km/h - tutaj również czuliśmy się komfortowo. Pod względem obsługi przycisk na lampie nie zawsze był optymalnie wyczuwalny w nieco grubszych rękawicach zimowych. Obsługa za pomocą pilota Bluetooth jest bardzo wygodna i łatwa. Dzięki swojej zwartości z łatwością mieści się między chwytem a zaciskiem dźwigni zmiany biegów i hamulca. Pożądany byłby tutaj układ z dwoma przyciskami, aby móc szybciej przełączać się w górę iw dół między poszczególnymi poziomami światła.
Lekkie pole łubinu Piko
Lekkie pole Piko szczególnie przypadło nam do gustu podczas zjazdów po szlakach. Skupienie jasności na środku jest dobrze dobrane i zapewnia nieco większy kontrast na szlaku. Z drugiej strony jest podjazd na leśnych drogach i wiejskich drogach: tutaj, przy słabym oświetleniu, pojawia się wizja tunelu. Jak wspomnieliśmy, podczas naszych jazd testowych podobało nam się czteropoziomowe programowanie: ustawione 2100 lm na zjazdy, 1100 lm na podjazdy na szlakach. 450 lm jest dobre do spokojnego toczenia się po leśnych i polnych ścieżkach, a 55 lm oszczędza energię akumulatora podczas podjazdów. Jednak na dłuższą metę małe światło jest zbyt dużym obciążeniem dla oczu. Ponadto Piko ma rozproszoną diodę LED, którą można również zaprogramować jako poziom światła. Służy to na przykład jako lampka do czytania.
Bezpośrednie porównanie pełnej i minimalnej wydajności przesuwa technologię kamery do granic możliwości: różnica w jasności jest tak duża, że kamera wyświetla najniższy poziom jasności jako bardzo ciemny. 55 lumenów na tym poziomie jest prawie akceptowalne do spokojnego wspinania się i oszczędzania baterii.
Poziomy światła w bezpośrednim porównaniu
Łubin w sieci
www.instagram.com/lupinelights
www.facebook.com/lupine.lights
Pieczęć Fair Ride dla Lupina
W tym miejscu chcielibyśmy pochwalić dostawę części zamiennych i serwis naprawczy: Lupin oferuje możliwość nadania produktom dłuższej żywotności na długie lata. W niektórych przypadkach istnieje nawet możliwość doposażenia lamp w nowsze moduły LED. Dlatego lampy Lupin nie są produktami krótkotrwałego jednorazowego użytku, ale mogą wiernie służyć swojemu właścicielowi przez wiele lat. Lupin zwraca również uwagę na zrównoważony rozwój w polityce firmy, na przykład dzięki własnej produkcji energii. Uważamy, że to dobrze – dlatego Lupin otrzymuje naszą pieczęć Fair Ride za dostawę części zamiennych i naprawę oszczędzającą zasoby.
Schreibe einen Kommentar