TEST: Uniwersalna latarka na kask ma regulowane pole świetlne i jest wyposażona w akcesoria do wszystkich możliwych zastosowań. W związku z tym Ledlenser H19R Signature ma również swoją cenę.
Test Ledlenser H19R Signature - wszystkie informacje i dane na temat latarki nahełmowej w skrócie
H19R Signature jest obecnie flagowym produktem Ledlenser i jest dostępny w sklepach za 329 euro. The lampka na kask dostarcza do 4000 lumenów rozłożonych na dwie indywidualnie sterowane diody LED. Naświetlacz z szerokim stożkiem świetlnym zapewnia równomierne oświetlenie dużej powierzchni przed lampą. Światło punktowe dla jasnej, kierunkowej wiązki światła zapewnia widzenie na duże odległości. W połączeniu Ledlenser nazywa ten system Fusion Beam i obiecuje zoptymalizowany pod kątem aplikacji wzór światła. Obudowa i uchwyt lampy tylnej wykonane są ze stopu aluminium, część przednia z wytrzymałego tworzywa sztucznego. Obróbka wszystkich komponentów i akcesoriów sprawia wrażenie bardzo wysokiej jakości.
Jednak po bliższym przyjrzeniu się sytuacja wygląda nieco inaczej: reklamowane 4000 lumenów osiąga się tylko na krótko, około 10 sekund, w trybie doładowania. Nie ma to zatem znaczenia w przypadku korzystania z rowerów górskich. Dostępne są trzy tryby stałego oświetlenia: Power (1800 lumenów), Mid Power (800 lumenów) i Low Power (200 lumenów).
Drobnym drukiem znajduje się również informacja, że ze względów technicznych faktycznie osiągana jasność, zasięg świecenia i czas świecenia mogą w pojedynczych przypadkach odbiegać od wartości nominalnych nawet o 15%. Dodatkowo lampa może regulować jasność w dół w zależności od temperatury otoczenia, aby uniknąć przegrzania, a tym samym uszkodzenia diod LED. Ponadto H19R Signature jest wyposażony w funkcję o nazwie Optisense Technology. To reguluje jasność niezależnie, gdy światło pada na duże powierzchnie odbijające, aby uniknąć olśnienia. Brzmi pożytecznie, ale może też być irytujące. Wielość funkcji i możliwości ustawień poddaliśmy praktycznemu testowi.
Dane techniczne
jasność | 1800 lm na stałe, 4000 lm w trybie boost |
tryby światła | 4 (4000lm, 1800lm, 800lm, 200lm) |
czas świecenia | Nie dotyczy, 4h, 7h, 20h |
czas ładowania | 5,5 h |
złącze ładowania | Ładowarka 2,4 A + kabel USB ze złączem magnetycznym |
Opcje montażu i adaptery | Kask, kierownica, opaska na głowę, GoPro, statyw |
wydajna bateria | 4800 mAh |
bateria | Akumulator 21700, 39,90 € |
zdalny | tak Bluetooth |
Lampa i wspornik wagi | 140 g |
Waga akumulatora i wspornika | 230 g |
Lampka długości kabla | 11 cm |
Długość kabla akumulatora | Kabel spiralny, ok. 15 - 25 cm |
Przedłużenie kabla | 121 cm |
Zatwierdzenie StVZO | nie |
temperatura barwowa | 6500 K |
Cena | 329,00 € |
Zakres dostawy
H19R Signature jest dostarczany z wieloma akcesoriami, starannie zapakowanymi w praktyczną torbę. Nic dziwnego, ponieważ Ledlenser określa ją jako wszechstronną i najwyższej klasy czołówkę dla sportowców ekstremalnych i entuzjastów outdooru. Zakres dostawy obejmuje:
- H19R Charakterystyczna latarka na kask
- Bateria 4800 mAh
- Kabel ładujący USB z ładowarką
- Przedłużacz 1,2m
- Bluetooth Remote Control
- Uchwyt na kask z podkładką samoprzylepną i czterema paskami na rzepy
- Klipsy mocujące do kasków wspinaczkowych lub budowlanych
- uniwersalne mocowanie na kierownicę
- Adapter do mocowania GoPro
- Pozycja do montażu lampy i baterii na statywie
Akcesoria i rozszerzenia
H19R Signature nie potrzebuje wielu akcesoriów - zestaw jest już bogato wyposażony i pozostawia niewiele do życzenia. Niemniej jednak wszystkie wsporniki są dostępne do zakupu w wewnętrznym sklepie internetowym Ledlenser. Na przykład uniwersalny uchwyt na kierownicę za 12,90 € - jeśli chcesz obsługiwać lampę i pilota na kierownicy. Kompletna druga bateria jest dostępna za 59,90 €; czysty akumulator jako zamiennik jest dostępny za uczciwe 39,90 €. Kolejny uchwyt na kask jest dostępny za 14,90 €.
Test: Ledlenser H19R Signature w akcji
montaż i mocowanie
Montaż na kasku rowerowym jest łatwy i działa bezproblemowo. W tym celu przymocowaliśmy adapter do kasku za pomocą odpowiedniej podkładki samoprzylepnej i dwóch pasków na rzepy. Lampa jest wciskana w oprawkę z jednej strony. Włączenie wymaga dużej siły, zanim będzie słyszalne kliknięcie. To niezupełnie pasuje do skądinąd wysokiej wartości. W tej konfiguracji na kasku nie ma miejsca na akumulator, a przy 230 gramach też byłby dla niego za ciężki. Dlatego jest podłączony do przedłużacza i trafia do plecaka. Dla tych, którzy lubią podróżować bez plecaka, kabel jest wystarczająco długi, aby schować baterię w plecaku biodrowym. Połączenie wtykowe kabli jest dość sztywne, co jest zasługą wbudowanych gumowych uszczelek - ale jest wodoodporne.
operacja
Lampa jest obsługiwana za pomocą trzech małych, bardzo blisko siebie gumowanych przycisków na górze obudowy lampy. Dołączone instrukcje są bardzo dobrze zilustrowane, ale poza tym dość rzadkie. Przyzwyczajenie się do sterowania zajmuje trochę czasu. Indywidualne ustawienie pola świetlnego oraz zachowanie ustawienia po wyłączeniu i ponownym włączeniu przydałoby się trochę tekstu objaśniającego. Trzy małe i blisko rozmieszczone pokrętła na górze, zapewniające wyżej wspomniany wysoki poziom regulacji, sprawiają, że regulacja jasności i pola świetlnego na szlaku jest pewnym wyzwaniem – zwłaszcza w rękawiczkach.
Dołączonego pilota Bluetooth można również używać z kierownicy. Niestety, uniwersalne mocowanie pilota na tyczkę jest dość toporne. Dlatego można go znaleźć tylko w dalszej części kierownicy - kierownica nadal musi zostać zwolniona, aby go obsługiwać. Punkt nacisku przycisków na pilocie jest źle zdefiniowany. Wejście nie zawsze działa, zwłaszcza podczas jazdy.
Własna aplikacja rozwiązuje niektóre z tych problemów: oferuje wiele opcji konfiguracji, a także umożliwia programowanie indywidualnych profili z różnymi poziomami mocy dla diod punktowych i szerokokątnych. Obsługa aplikacji jest intuicyjna i prosta. To dodatkowo ulepsza i tak już bardzo elastyczny system H19R Signature. Znalezienie indywidualnych ustawień za pomocą H19R Signature zajmuje trochę czasu – ale można je następnie zapisać w indywidualnych profilach, każdy z maksymalnie sześcioma poziomami oświetlenia.
bateria i czas pracy
Pusty akumulator ładuje się za pomocą kabla USB z przyłączem domowym i dołączonej ładowarki USB (2,4 A). Ledlenser zapewnia tutaj elastyczność dzięki możliwości ładowania baterii na przykład na komputerze PC. Proces ładowania baterii 5,5 mAh trwa 4800 godziny - w porównaniu z innymi latarkami na kasku jest to dość wolno. Żywotność baterii jest interesująca: Ledlenser obiecuje aż 4 godziny przy pełnej mocy z 1800 lm. Dla drugiego poziomu świecenia z 800 lm jest to 7 godzin, a dla najniższego poziomu z 200 lm to 20 godzin. Nic nie stoi więc na przeszkodzie do rozbudowanych nocnych przejażdżek i innych aktywności. Jeśli tworzysz indywidualne poziomy światła za pomocą aplikacji, wartości te będą się oczywiście różnić. Jeśli poziom naładowania baterii spadnie poniżej 25%, H19R Signature przechodzi w przyciemniony tryb awaryjny - dobry wskaźnik, jeśli stracisz z oczu poziom naładowania baterii.
Wykorzystanie wagi i szlaku
Głowica lampy o wadze 140 g była nieco zauważalna podczas naszych testów, ale w najmniejszym stopniu nam to nie przeszkadzało. Bardziej niepokojące było to, że wiszące gałęzie i liście były w stanie regulować poziom jasności przy lekkim ocieraniu. Jak to się może stać, nie zostało nam objawione. Jednak większość użytkowników nie natknie się na takie problematyczne obszary podczas swoich podróży. Cały system składający się z lampy, wspornika, akumulatora i przedłużacza waży około 390 g. H19R jest pewnie osadzony na kasku. Bez chybotania i grzechotania, nawet gdy na szlaku robi się trochę nierówno. Pole świetlne H19R Signature wymaga na początku przyzwyczajenia, co omówimy poniżej.
Pole świetlne sygnatury H19R
Pole świetlne pokazuje, że balansowanie, które H19R chce wykonać w wielu celach, jest dość trudne. Na szlaku możliwość dostosowania diod LED typu flood i spot LED nie jest tak naprawdę zaletą. Przy średnim i wysokim natężeniu wiązka światła z punktowej diody LED tworzy plamkę, która jest zbyt jasna i zbyt ostro zarysowana w środku skądinąd dobrego oświetlenia diody powodziowej.
Znaleźliśmy najlepsze dla nas ustawienie za pośrednictwem aplikacji z Flood LED na poziomie 100% i Spot LED na poziomie około 40% do szybkich zjazdów; na wolniejszych zjazdach 10% jest bardziej komfortowe. W naszym tekście praktycznym jasność była nadal wystarczająca dla wyższych prędkości. W przypadku płynięcia pod górę na szlakach dobrze dogadujemy się z 50% diodą powodziową i 10% diodą punktową. Przy szybszych i wolniejszych przejazdach leśnymi drogami Flood LED okazał się wystarczająco jasny przy 25-10%. Musisz więc być przygotowany na małe próby i błędy z H19R Signature. Najlepiej zrobić to za pomocą aplikacji, jak już wyjaśniliśmy w punkcie działania.
Schreibe einen Kommentar