TEST: Cateye AMPP800 to kompaktowa latarka na kask ze zintegrowaną baterią. Światło jest skierowane bardziej do spokojnych i swobodnych nocnych jeźdźców. Idealnie nadaje się również jako kopia zapasowa na długie wycieczki, które mogą nieplanowane zakończyć się w ciemności.
Test Cateye AMPP800 - wszystkie informacje i dane na temat latarki na kasku w skrócie
AMPP800 jest jednym z niewielu lampy hełmowe z wewnętrzną baterią. Jest odpowiednio zwarty; cały system waży tylko około 160 g. Przy 800 lm jasność jest znacznie niższa niż w przypadku wielu lamp na kask z zewnętrznym akumulatorem. Jednak zakres zastosowania AMPP800 nie znajduje się w profesjonalnej, codziennej, nocnej jeździe na sekundy. Jest skierowany bardziej do rowerzystów, którzy od czasu do czasu jeżdżą po ciemku lub po prostu wybierają się na relaksujące przejażdżki po prostych szlakach i leśnych drogach. Latarka na kask jest również idealna jako zapasowa na dłuższe wycieczki, które mogą nieoczekiwanie zakończyć się w ciemności. Cena zaledwie 64,95 € sprawia, że Cateye AMPP800 jest jeszcze bardziej atrakcyjny. Za te pieniądze dostajesz wysokiej jakości, czysto obrobioną aluminiową obudowę z nieco filigranowo wyglądającym plastikowym uchwytem na kask. Jakość wykonania jest czysta i dobra.
Dane techniczne
jasność | 800 lm |
tryby światła | 5 (800 lm, 400 lm, 200 lm, światło dzienne, lampa błyskowa) |
czas świecenia | 1,5 godz., 2 godz., 4 godz., 4 godz., 30 godz. |
czas ładowania | 3h (2A) – 7h (0,5A) |
złącze ładowania | micro USB |
Opcje montażu i adaptery | Ster |
wydajna bateria | 2500 mAh |
bateria | Niedostępne |
zdalny | nie |
Lampa i wspornik wagi | 160 g |
Waga akumulatora i wspornika | - |
Lampka długości kabla | - |
Długość kabla akumulatora | - |
Przedłużenie kabla | - |
Zatwierdzenie StVZO | nie |
temperatura barwowa | 5700 - 7000K |
Cena | 64,95 € |
Zakres dostawy
Cateye AMPP800 jest starannie zapakowany w nieprzyjazny dla środowiska blister z tworzywa sztucznego i kartonu z następującymi elementami:
- Lampka na kask AMPP800
- Uchwyt na kask
- Kabel do ładowania micro USB
- Bedienungsanleitung
Akcesoria i rozszerzenia
Jeśli złącze AMPP800 kiedykolwiek się zepsuje, Cateye oferuje wymianę za 1,45 €. Do zastosowania na kilku kaskach można dokupić dodatkowe uchwyty w cenie 9,95 € za sztukę. Jeśli już używasz uchwytu GoPro, możesz kupić odpowiedni adapter za 7,45 €. To sprawia, że system latarki nahełmowej jest dość elastyczny w użyciu.
Test: Cateye AMPP800 w terenie
montaż i mocowanie
AMPP800 jest montowany na kasku za pomocą plastikowego wspornika. Pasek na rzep mocuje wspornik, a gumowa podkładka na spodzie chroni przed zsunięciem. Uchwyt na kask można zainstalować łatwo i intuicyjnie, ale nie jest zbyt nieporęczny, aby mógł pozostać na kasku. Sama lampka rowerowa jest po prostu przymocowana. Często działa to bardzo dobrze jedną ręką - chyba że zaczniesz pod złym kątem. Przy odrobinie wprawy możesz zamontować lampę w kilka sekund. Zdejmowanie lampy wymaga pewnej wprawy i można to zrobić tylko obiema rękami, ale wtedy płynnie. Podobnie jest z rękawiczkami: po odrobinie praktyki procesy działają dobrze.
operacja
Obsługa Cateye AMPP800 jest bardzo intuicyjna: jeśli przezroczysty gumowany przycisk zostanie wciśnięty na około sekundę, lampka na kasku włączy się z pełną mocą. Krótkie naciśnięcie odpowiednio przełącza różne poziomy jasności. W rezultacie światło rowerowe jest ponownie wyłączane przez ponowne naciśnięcie go na około sekundę. Podczas pracy przycisk świeci się na niebiesko, jeśli akumulator nadal ma ponad 50% pojemności. Gdy moc spadnie do 30-50%, światło zmieni kolor na żółty; poniżej 30% mocy zmienia odpowiednio kolor na czerwony. Ten system zwykle wystarcza do zgrubnego przeglądu - ale jeśli chcesz korzystać z pełnego naładowania baterii, będziesz potrzebować bardziej szczegółowego wyświetlacza. Przycisk jest łatwy do wyczucia nawet w rękawiczkach, a obsługa nie jest prawie ograniczona.
bateria i czas pracy
Pusty akumulator ładujemy przez przestarzałe złącze micro USB na spodzie lampki - tutaj przydałby się nowoczesny standard USB-C. Port jest chroniony małą gumową osłoną - więc obsługa jest nieco kłopotliwa. AMPP800 jest dostarczany bez ładowarki — w zestawie znajduje się tylko kabel ładujący. Cateye pewnie wychodzi z założenia, że każdy ma na przykład odpowiednie ładowarki do smartfonów. Ze względów ekologicznych to założenie ma sens. Czas ładowania baterii zależy od zastosowanej ładowarki - dla popularnych urządzeń powinien wynosić od 1,5 do 4,5 godziny. Jeśli chcesz wiedzieć dokładnie, możesz użyć jednego kalkulator czasu ładowania Oblicz. Czas świecenia jest dobry i wynosi 1,5 godziny przy pełnej mocy i 4 godziny przy najniższej mocy, ale nie gigantyczny. Jeśli jednak weźmiesz pod uwagę, jak mała i kompaktowa jest latarka na kask, wartości te są postrzegane z perspektywy.
Niestety Cateye nie oferuje baterii zastępczej do AMPP800; jednak jest zasilany standardową baterią 18650. Nie ma to jednak wspólnej wtyczki, więc prawdopodobnie nie możesz samodzielnie doposażyć nowej baterii, chociaż z pewnością byłoby to dość łatwe do wdrożenia w projekcie.
Wykorzystanie wagi i szlaku
Chociaż system jest zauważalny przy około 160 g, nigdy nam to nie przeszkadzało podczas naszych jazd próbnych. Nieskomplikowana obsługa była szczególnie pozytywna w tych przypadkach: po prostu szybko zamocuj lampę i gotowe. Zjazdy szlaków pokazują, że jasność Cateye AMPP800 jest zbyt niska dla wyższych prędkości. Czuliśmy się komfortowo w zakresie do około 20 km/h, ale nie aż tak bardzo powyżej. Jeśli chcesz przełączać się między różnymi poziomami światła, zawsze musisz klikać dwa (raczej zbędne) tryby migania. Dwukrotne kliknięcie zawsze powoduje przejście do maksymalnej jasności, ale poprzedni tryb zostaje zapisany. Z naszego punktu widzenia byłoby lepiej, gdybyś znowu zaczął od góry, że tak powiem.
Pole świetlne Cateye AMPP800
Zasadniczo wystarczą trzy poziomy jasności Cateye AMPP800 o mocy 100%, 50% i 25%. Najniższy poziom jest odpowiedni do wygodnego kręcenia; Jeśli na e-rowerze podjeżdżasz trochę szybciej pod górę lub jedziesz ścieżkami o dość ciemnej nawierzchni, średni poziom jest dla Ciebie dobry. Jazda w dół jest jasna: pełna moc! Oprócz trzech poziomów jasności dostępny jest również sygnał migający i dzienny tryb HyperConstant: Świeci on stale z 200 lm, a także miga. Według Cateye powinno to zapewnić, że będziesz lepiej postrzegany przez innych użytkowników dróg. Jednak lampa i tak nie jest dozwolona w ruchu drogowym - więc naszym zdaniem ten tryb jest zbędny i tylko przeszkadza przy przełączaniu poszczególnych poziomów światła. Na szlaku widać, że szerokie, jednorodne pole świetlne stwarza mniejszy kontrast, szczególnie przy szybszej jeździe. Z drugiej strony jest bardzo wygodny na przykład na leśnych drogach i ogranicza widoczność w tunelu.
Schreibe einen Kommentar