E-MTB / Test: Testujemy nasz indywidualnie zbudowany Thok MIG Ltd. E-MTB – jak unikat sprawdza się w praktyce? Ponadto: jeden szczęśliwy czytelnik może wygrać rower marzeń. Wszystkie informacje dotyczące losowania znajdują się na końcu artykułu.
Wraz z naszymi partnerami z Thok i Paulem Lange w ciągu ostatnich kilku tygodni złożyliśmy prawdziwy wymarzony E-MTB: w oparciu o Thok MIT Dream Kit, w pełni zapakowany stół warsztatowy został stworzony część po części, komponent po komponencie w żywy E-MTB jak żaden inny na świecie. Najlepsze w tym jest to, że możesz wygrać ten wyjątkowy przedmiot - na końcu artykułu dowiesz się, co musisz dla niego zrobić. Ale wracając do samego roweru: byliśmy jeszcze bardziej podekscytowani niż inne motocykle testowe, aby zobaczyć, jak nasze „własne dzieło” poradzi sobie na szlaku; bo jak często mówimy – rower to zawsze więcej niż suma jego poszczególnych części!
Historia budowy roweru: Zestaw Thok Mig Dream — możesz go wygrać!
Bike Build Story + loteria: „Thok MIG Dream Kit” jako wymarzona konstrukcja Shimano. Tutaj możesz dowiedzieć się wszystkiego o zainstalowanych komponentach i dlaczego zostały wybrane. Przedstawiamy gotowy rower. Ekscytujące, nie tylko dla każdego, kto chce zbudować indywidualny E-MTB! Zbudowaliśmy niestandardowy e-rower górski, który […]
Historia budowy, szczegółowy test i loteria: Wymarzony zestaw Thok MIG
Thok MIG to świetny elektryczny rower górski z niezależnymi i dobrze przemyślanymi rozwiązaniami. Ten sportowy rower jest dostępny nawet jako zestaw z ramą, więc możesz wyposażyć ramę w silnik środkowy Shimano EP8 według własnego gustu z częściami pasującymi do Twojego stylu jazdy.... Zdecydowaliśmy się na bardzo funkcjonalną konstrukcję, […]
Innowacyjna aluminiowa rama
Już sama rama Thok MIG Ltd wyróżnia rower z tłumu e-MTB. Wynika to przede wszystkim z efektownego i z pewnością polaryzującego wyglądu; Włosi nie chowają baterii w ramie, jak są do tego przyzwyczajeni. Zamiast tego magazyn energii „wisi” na spodzie dolnej rury we własnym uchwycie na ramie. Ale zanim wyciągniesz pochopne wnioski – w końcu zewnętrzne baterie to już przeszłość, prawda? – warto mieć świadomość zalet takiej konstrukcji: nie dość, że środek ciężkości jest niżej (słowo kluczowe: pełne wrażenia z jazdy!), to jeszcze łatwiej wymienić baterię w domu czy w podróży. Fakt, że baterie zewnętrzne są również znacznie tańsze, to kolejny plus. Kroplą goryczy dla niektórych może być maksymalna pojemność 630 Wh, którą również montujemy w naszym testowym rowerze.
Odbiorcą energii tego akumulatora jest sprawdzony i ważący 2,6 kg przyjemnie lekki silnik Shimano EP8. Naprawdę nie trzeba marnować wielu słów na topowy silnik Japończyków: Maksymalny moment obrotowy 85 Nm, dynamiczna reakcja i dobra sterowność sprawiły, że od lat jest to udana jazda. Koncepcja obsługi z kompaktowym wyświetlaczem, który jest zawsze łatwy do odczytania, oraz ergonomiczny panel sterowania również robią resztę. Jeśli również chcesz bardziej szczegółowo zająć się napędem, możesz dostosować wiele parametrów do swoich osobistych preferencji za pomocą aplikacji Shimano E-Tube Project.
Silniki i napędy E-MTB 2022 w teście: ShimanoEP8
Nowości produktowe / E-MTB: W ramach naszego głównego przeglądu silników na sezon 2022 przyjrzymy się dziś Shimano EP8. Oprócz danych technicznych dysponujemy również wartościami laboratoryjnymi ze stanowiska badawczego dotyczącymi osiągów i zasięgu napędu E-MTB. Silniki i napędy E-MTB sprawdzone 2022 Na początek sezonu 2022 szczegółowo przyjrzymy się […]
Sportowa geometria szlaku
Dzięki mieszance skoku 150 i 140 mm oraz kół mullet, Thok MIG Ltd znajduje się gdzieś pomiędzy rowerem terenowym a enduro - gdybyśmy mieli wybrać jedną z dwóch szuflad, zdecydowanie umieścilibyśmy klasyczny włoski e-MTB w kategorii rowerów terenowych. Świadczy o tym również geometria, która nie jest zbyt ekstremalna i nie pozbawia motocykla radości z jazdy, nawet jeśli odbywa się to kosztem płynnej jazdy przy dużych prędkościach.
Format ramki | S | M | L | XL |
---|---|---|---|---|
długość rury podsiodłowej | 400 | 435 | 470 | 520 |
długość główki ramy | 100 | 110 | 130 | 150 |
wysokość suportu | 350 | 350 | 350 | 350 |
długość górnej rury | 560 | 600 | 630 | 665 |
tylne trójkąty | 450 | 450 | 450 | 450 |
Radstand | 1165 | 1189 | 1229 | 1255 |
kąt główki ramy | 66 | 66 | 66 | 66 |
kąt rury podsiodłowej | 74,7 | 74,7 | 74,7 | 74,7 |
Stos | 596 | 606 | 624 | 642 |
Dosięgnąć | 413 | 432 | 456 | 483 |
Szlachetny sprzęt z Öhlins i Shimano
Nie poszliśmy na żadne kompromisy, jeśli chodzi o wyposażenie naszego organizmu. Zawieszenie firmy Öhlins było już częścią zestawu ramy: z RXF36 M.2 TTX18 z przodu otrzymujesz sztywny widelec z wieloma opcjami regulacji. To ostatnie dotyczy również amortyzatora TTX1 z tyłu - w każdym razie podwozie, z którym nawet wynalazcy i tunery są warte swoich pieniędzy. 12-biegowy obwód pochodzi od Shimano, z zakresem przełożeń 510% i klasyczną przerzutką tylną XTR. Hamulce również pochodzą z Japonii - sprawdzona moc 4-tłokowa z napisem XT i tarcze 203 mm, nie można się tam pomylić. Jesteś dobrze przygotowany do jazdy po szlaku z kołami systemu XT o szerokości obręczy 30 mm, na których siedzi duet opon Michelin. Pakiet dopełnia kierownica z włókna węglowego o szerokości 800 mm od Pro - pyszna!
Ramki do zdjęć | Firma Thok MIG Sp |
widelec amortyzowany | Öhlins RXF36 m.2 Air TTX18 |
napęd | ShimanoEP8 |
akumulator | Shimano 630Wh |
niemy | Ohlins TTX1 Air |
wirniki | Shimano XT WH-M8120 |
Opona VR | Michelin Wild Enduro Przód 2,4" |
Tętno opon | Michelin Wild Enduro tył 2,4" |
przerzutka tylna | Shimano XTR |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT |
korba | FSA |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | ShimanoXT 203mm |
sztyca | Na Koryaka 170mm |
siodło | Dobrze pasuje |
trzon | Thok Oversize 37 mm |
Lenker | Pro Tharsis Carbon 800 mm |
Thok MIG Ltd na tropie
Ale jak sobie teraz radzi Thok MIG Ltd? Przede wszystkim zwraca uwagę kompaktowa pozycja siedząca. Jak na dzisiejsze standardy rama jest dość żwawa, co bardzo dobrze pasuje do zakresu skoku zawieszenia około 140 mm. Dzięki wielu opcjom regulacji komponentów Öhlins nie ma żadnego problemu, aby łaskotać dużą część wyskakującego tylnego trójkąta, a MIG Ltd. co czyni go zabawnym i zabawnym rowerem terenowym. Oczywiście ci, którzy woleliby trochę wygodniej na szlaku też mają taką opcję – tylko frakcja „trzymaj kierownicę i prosto przed siebie” może brakować odrobiny płynności – ale rower po prostu nie jest do tego stworzony.
Pozytywną cechą jest prawie nieistniejący szum tła; Sprytne poprowadzenie okablowania i bardzo solidnie zamocowany akumulator na dolnej rurze wybijają z roweru wszelkie stukoty - gdyby nie Shimano EP8, które niestety tu i ówdzie sprawia swoje dobrze znane, związane z konstrukcją "klekotanie". Niemniej jednak: rzadko jeździliśmy na cichszym rowerze Shimano EP8!
Rower solidnie radzi sobie pod górę, nawet jeśli jego mocne strony leżą bardziej w akcji na szlaku. Niemniej jednak: Dzięki wystarczająco mocnemu, a przede wszystkim łatwemu w sterowaniu silnikowi i przyczepnym oponom zazwyczaj bez problemu można pokonywać podjazdy. Jeśli jednak robi się naprawdę stromo, musisz mocno przesunąć środek ciężkości do przodu, aby zachować przyczepność.
Szlachetny pakiet komponentów spełnia swoje zadanie – zgodnie z oczekiwaniami – absolutnie bezbłędnie. Nie trzeba mówić zbyt wiele o beztroskim działaniu 12-biegowych komponentów Shimano. To samo dotyczy zawsze niezawodnych hamulców, które mają również wystarczające rezerwy na pokładzie na długie zjazdy i cięższych jeźdźców. Koła i opony były niepozorne w pozytywnym tego słowa znaczeniu – chociaż opony Michelin zapewniały zaskakująco wysoki poziom bezpieczeństwa, biorąc pod uwagę trudne warunki gruntowe i nie musiały się ukrywać przed czasami znacznie bardziej znaną konkurencją w sektorze rowerowym.
Wygraj teraz kompletny rower elektryczny Thok MIG
Aby wziąć udział w loterii wystarczy odpowiedzieć na poniższe pytanie dotyczące loterii. Odpowiedź znajdziesz w jednym z artykułów, do których link znajduje się na początku testu. Dużo szczęścia!
Informacje prawne dotyczące loterii Thok:
Twój adres e-mail zostanie zapisany tylko do momentu zakończenia loterii, a następnie usunięty - chyba że zapiszesz się do newslettera Velomotion lub Thok. Ale nawet w tym przypadku żadne dane osobowe nie są przechowywane. Adresy e-mail ani inne dane nie będą przekazywane osobom trzecim.
Zgodę na otrzymywanie newslettera można w każdej chwili odwołać. Twój adres może być wykorzystany przez Thok wyłącznie do wysyłania biuletynu i informacji o produktach Thok i nie zostanie przekazany stronom trzecim. Udział w loterii nie jest uzależniony od wyrażenia zgody na otrzymywanie newslettera. Otrzymasz wiadomość e-mail, aby zweryfikować swój adres e-mail.
Zwycięzca zostanie przez nas powiadomiony e-mailem i musi odpowiedzieć w ciągu dziesięciu dni, czy nagroda zostanie przyjęta. W przeciwnym razie wylosowany zostanie alternatywny zwycięzca. Uczestnikiem może być każdy, kto ukończył 18 lat. Członkowie zespołu redakcyjnego i ich bliscy są wykluczeni z udziału. Ze względów technicznych nagroda może zostać dostarczona wyłącznie na adres na terenie Niemiec lub Austrii. W przypadku konieczności wywozu z UE zwycięzca musi sam zadeklarować produkt.
Jeśli masz jakieś pytania, wyślij nam e-mail na adres redaktion@velomotion.de
Ostateczny termin zgłoszeń upływa 14 grudnia 2022 r
Schreibe einen Kommentar