Test Storck Grix.2: Obecny rower szutrowy z Hesji oparty jest na zupełnie nowej ramie z wieloma przydatnymi detalami; jako rower szutrowy z aerodynamicznym wykończeniem bardziej odpowiada rdzeniu marki Storck. Rower jest również atrakcyjny cenowo.
Dobrze, że ma takie szerokie opony – inaczej Grix.2 mógłby na pierwszy rzut oka pomylić z maszyną wyścigową. Markus Storck dostarcza swojemu Grixowi, który ma już trzy lata, model, który przyjmuje wypróbowaną i przetestowaną geometrię swojego poprzednika, ale ma wiele nowych funkcji - między innymi optykę i funkcje z „Aero Road " człon.
Aerodynamiczne kształty i karbonowy kokpit
Podpory siodełka są ustawione nieco niżej, zacisk siodełka jest teraz zintegrowany, rura podsiodłowa jest rowkowana, a golenie widelca są bardziej płaskie. Ponadto zastosowano kokpit z włókna węglowego z całkowicie zintegrowanymi przewodami i przewodami oraz spłaszczony górny łącznik, dzięki czemu Grix.2 wygląda wyjątkowo schludnie, zwłaszcza z przodu - nie wspominając o skradającym się wyglądzie motocykla, który jest całkowicie matowy czarny.
„Aero” to także zestaw kołowy, bardzo szlachetny, drogi i dość lekki DT Swiss GRC1400. Obręcze bez haczyków o głębokości 42 mm mają szerokość 24 mm po wewnętrznej stronie, dzięki czemu optymalnie wspierają opony 40 Schwalbe. Nawiasem mówiąc, nie wypełniają one przestrzeni widelca i tylnej części - nawet opona o szerokości 50 mm mogłaby się zmieścić. I to pomimo faktu, że Storck nie ściąga prawego tylnego trójkąta tak nisko, jak w przypadku pierwszego Grixa.
Rama z wieloma nowymi detalami
Usunięto mostek przykręcany między wspornikami siodełka – jest teraz klasyczna kierownica, do której można przykręcić błotnik; Prawdziwy bagażnik można nawet przymocować do tylnego trójkąta. Uchwyty bagażowe można teraz zamontować również na widelcu, co przemawia za używaniem Grix.2 na szybkich wycieczkach bikepackingowych. Uchwyt na butelkę na dolnej rurze można zamocować w dwóch pozycjach, drugą butelkę można również przymocować pod rurą, a także jest miejsce na małą torbę na górną rurę. To sprawia, że Grix.2 jest o wiele bardziej odpowiedni do podróży niż jego poprzednik - raczej niespotykany dla aerograwera.
Duży zakres tłumaczeń
Dzięki Shimano GRX RX810, Storck jest wyposażony w wysoką jakość i wszechstronność. Mechanizm korbowy 48/31 umożliwia szeroki zakres przełożeń; nawet z kasetą 11-32 na rowerze testowym istnieje redukcja biegów na strome podjazdy. Aerodynamiczne wykończenie matowego czarnego bolidu sprawia, że chce się jechać szybko, do czego wystarczy nieco węższa kaseta (np. 11-28) i nieco węższe opony (np. Schwalbe G-One RS 35 mm). Dzięki dużemu kątowi skrętu Storck staje się poręcznym, mocnym szutrowym wyścigowcem, którego geometria siodełka zapewnia raczej rozciągniętą postawę i przyzwoitą wysokość między siodełkiem a kierownicą. Ten ostatni jest dość wąski jak na rower szutrowy - 42 cm na górnym łączniku i 44 cm na końcach (od środka do środka). Zapewnia to również opływową pozycję siedzącą, bez uszczerbku dla zachowania układu kierowniczego w wymagającym terenie.
Wszechstronny żwirowiec aerodynamiczny
W ten sposób Grix.2 zbliża się do rdzenia marki Storck, który zawsze był definiowany przez sportowe i coraz częściej aerodynamiczne maszyny wyścigowe. Jednocześnie subtelnie stylizowane koło, które jest stosunkowo lekkie (8,8 kg), jest oferowane w bardzo atrakcyjnej cenie: 5.699 euro to cena promocyjna, zwłaszcza że sam zestaw kół kosztuje zwykle prawie 2.000 euro. Jest to możliwe dzięki sprzedaży bezpośredniej, na którą producent przeszedł kilka lat temu.
Wszystko super – z wyjątkiem osi zaciskowej
Nie ma prawie żadnej krytyki Storcka; można tylko zauważyć, że Hesjanie nadal używają staroświeckiej osi przelotowej z dźwignią zaciskową na widelcu. Jest to nie tylko niewygodne w użyciu, ale też trochę kłóci się z aerofilozofią producenta. Jednak standardowa oś bez dźwigni ręcznej pasuje. Pozytywnym aspektem jest to, jak dobrze i precyzyjnie oba koła wsuwają się w haki.
Niezwykłe jest to, że rama nie posiada klapki pod suportem, co ułatwia przewleczenie kabli i linek podczas montażu. Jeśli chodzi o użytkownika końcowego, oczywiście nie musi się martwić - on lub ona może cieszyć się szybką, aerodynamiczną, ale bardzo wszechstronną szutrową wyścigówką, która jest naprawdę tania w stosunku do tego, co oferuje i daje dużo zabawy.