Giant Revolt Advanced Pro 0 imponuje niską wagą i maksymalnym napędem. Gravel Racer nie skąpi opcji montażu i swobody opon.
Odkąd hamulce tarczowe podbiły motocykle wyścigowe, kwestia wagi zeszła nieco na dalszy plan. W porównaniu z rowerem z hamulcami szczękowymi, hamulce tarczowe ważą około 400 gramów więcej; pchanie maszyny wyścigowej znacznie poniżej ośmiu kilogramów jest możliwe tylko w wyższych przedziałach cenowych. Jeśli chodzi o rowery szutrowe, branża nawet nie zaczęła mówić o wadze - w końcu ten aspekt i tak nie jest tak ważny dla większości rowerzystów. Ale są rowery, które są tak skandalicznie lekkie, że po prostu trzeba o nich mówić - a Giant Revolt Advanced Pro 0 należy do tej ligi. Ważący zaledwie 8,12 kg plus pedały jest to jeden z najlżejszych rowerów szutrowych, jakie Velomotion zaprezentował w ciągu ostatnich kilku lat. Cechą szczególną tego roweru jest to, że Giant wykorzystuje napęd 2×11 z szerokim zakresem przełożeń, więc nie oszczędza na wadze, rezygnując z zębatki i przedniej przerzutki.
Bardzo lekki z 2×11
Jest to szczególnie interesujące, ponieważ Giant Revolt Advanced Pro 0 to bardziej „wyścig szutrowy”, obszar użytkowania, w którym można by docenić węższą kasetę – najlepiej węższą niż obręcz 11-34 na rowerze testowym. Biorąc pod uwagę kombinację tarcz 48-31, nadal byłby duży zakres przełożeń nawet przy 11-28 zębach, podczas gdy przy napędzie 1x trzeba iść na kompromisy albo w ogólnym obwodzie, albo w gradacji.
W tej chwili Giant jest doskonale wyposażony do szybkich wycieczek terenowych. Uderzające dźwignie Di2 elektronicznego Shimano GRX zachęcają do przyjęcia sportowej pozycji siedzącej; sztywny rower, który jest bardzo łatwy w prowadzeniu z dość stromym kątem skrętu, jest niezwykle mocny. Wartości stosu i zasięgu w tabeli geometrii przemawiają za bardzo rozciągniętą pozycją siedzącą, która nie jest zbyt głęboka; jednak łodyga jest dość krótka i ma 80 mm. Jeśli chcesz siedzieć dłużej, nadal masz tutaj opcje regulacji. Stromo opadająca górna rura jest typowa dla marki, a kompaktowa rama z częściowo owalnymi rurami została zaprojektowana z myślą o wysokim komforcie.
Niezwykle lekki karbonowy zestaw kołowy
Giant zawdzięcza swoją niską wagę nie tylko wyjątkowo lekkiemu zestawowi kołowemu, który w stanie gotowym do jazdy waży zaledwie trzy kilogramy. Felgi karbonowe o szerokości 25 mm idealnie nadają się do szerokich opon, zewnętrzny kształt o szerokości 31 mm i głębokości 35 mm przemawia za korzyściami aerodynamicznymi w porównaniu z płaskimi felgami. Zestaw kołowy jest Ponadto jest wyposażony w wolnobieg tarczowy DT Swiss z maksymalnie drobnym zazębieniem: 54 stopnie blokowania zapewniają minimalny skok jałowy podczas przyspieszania. Giant dostarcza już rower bezdętkowy, więc możesz wyruszać w teren z optymalnym ciśnieniem powietrza, gdzie 40-milimetrowy Maxxis Interceptor radzi sobie zaskakująco dobrze. Z drobno pokrytym diamentem bieżnikiem i lekko zaznaczonymi klockami barkowymi, jest to szybka opona na twarde nawierzchnie - innymi słowy „Gravel Race”. Ale dobrze radzi sobie również na grubszym szutrze i luźnych leśnych ścieżkach.
Di2 z precyzyjną zmianą przełożeń
Atrakcją jest Shimano GRX Di2 z niezwykle precyzyjną, szybką i płynną zmianą przełożeń - grupa, która swoją niską wagą idealnie wpisuje się w koncepcję Gianta. Kształt manetek sterowanych elektronicznie/hydraulicznie znacznie różni się od tych z wersji rowerów szosowych Shimano – „garb” na górze rękojeści jest nieco mniejszy i lekko cofnięty, dzięki czemu dłonie znajdują bardzo bezpieczną pozycję. Hamulce „Servo Wave” szybciej dociskają klocki do tarcz hamulcowych, dzięki czemu swobodny skok jest krótszy; w praktyce jednak nie jest to zauważalna różnica w porównaniu z prostszymi grupami osprzętu Shimano.
Na obrzeżach, największy na świecie producent rowerów wyposażył swój topowy rower szutrowy w kierownicę z włókna węglowego, która jest lekko zakrzywiona w kierunku rowerzysty oraz przyjemnie elastyczną sztycę z włókna węglowego, którą można również zastąpić sztycą regulowaną. Jeśli chodzi o opcje montażu, rower jest dość wszechstronny z błotnikami, mocowaniami widelca i torbą na górną rurę; możesz żyć z konwencjonalnie poprowadzonymi przewodami hamulcowymi. Jedyne, co jest niezwykłe, to obracany tylny hak, który wydłuża i tak już długi rozstaw osi o jeden centymetr. Pozwala to zwiększyć prześwit opony z 45 do 53 mm, zmieniając Gianta z roweru wyścigowego w terenowego na trudny teren. Jednak w tylnym kole brakuje ogranicznika, co utrudnia montaż.
To znaczy dla topowego modelu marki Revolt Advanced Pro 0 stosunkowo niedrogi: Giant prosi o 5.599 euro za swoją lekką, najlepiej wyposażoną. Widać to również po wysokiej jakości sprzęcie, gdzie siostrzany model wyposażony w SRAM Rival AXS 2×12 kosztuje nawet 700 euro mniej. Ten wariant – Advanced Pro 1 – również nie powinien ważyć znacznie więcej.
Schreibe einen Kommentar